Miksi olet Facebookissa, jos et ikinä päivitä /kommentoi mitään?
Jos fb ei kiinnosta, miksi ylipäänsä olet siellä etkä vaan poista tiliäsi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ainut kanava jonka kautta voi tilata REKO-ringeistä tuotteita ja koska sitä kautta toimii pari ryhmää, joissa olen mukana. Joskus kohteliaisuudesta käyn tykkäämässä kavereiden päivityksistä.
Enemmän minua hämmästyttävät ihmiset, jotka jaksavat viikosta, kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen selostaa, mitä milloinkin söivät lounaaksi, mitä liikuntaa ovat tänään harrastaneet, millaisen kuvan ovat koirastaan tällä kertaa ottaneet, miten paljon rakastavat puolisoaan ja kenen kanssa ovat olleet elokuvissa/bilettämässä/keikalla.
Se on vähän niinkuin facebookin ja sosiaalisen median tarkoitus.
Ei olisi mitään facebookkia jos siellä ei kukaan mitään jakaisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska työpaikka edellyttää sitä.
Mikä työ siihen pakottaa? Seiskan toimittajan homma?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kateellisia niille joiden elämässä tuntuu olevan paljon hyvää?
Ajatteletteko, ettei ihmiset voi oikeasti nauttia elämästä, vaan se on valhetta?
Jos ajattelet, miksi? Oletko tyytymätön omaan elämääsi?
Ööö, ensinnäkin mistä mä voin jonkun facen päivitysten perusteella tietää mitä ihmisille oikeasti kuuluu? Ja toiseksi, miksi ihmeessä olisin kenellekään kateellinen? Mulla on oma elämä ihan mallillaan, vaikka en sitä jaksa somessa mainostaakaan. Roikun joutoaikanani mieluummin täällä av:lla lukemassa näitä päättömyyksiä. :DD
Kuulun muutamaan ryhmään ja siellä silloin tällöin vaihdetaan kuulumisia ja sovitaan tapaamisia.
Käyn facessa pari kertaa viikossa enkä juurikaan lue muiden päivityksiä. Alussa olin aktiivisempi, siis silloin kahdeksan vuotta sitten kun faceen liityin mutta vuosien varrella kiinnostus hiipunut.
Muuten voisin poistaa koko tilin mutta näiden muutaman ryhmän takia facessa pysyn.
Ärsyttääkö tämä asia oikeesti jotakin? Siis se ettei joku päivitä facea? Mullakin ihan tavallista lapsiperheen arkea. Mitä siinä on päivittämistä?
"tänään siivosin" "teen ruokaa" "lapsi sanoi taas niin hassusti" kävin lenkillä".... Sit kytätään kuka noista tykkää ;)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kateellisia niille joiden elämässä tuntuu olevan paljon hyvää?
Ajatteletteko, ettei ihmiset voi oikeasti nauttia elämästä, vaan se on valhetta?
Jos ajattelet, miksi? Oletko tyytymätön omaan elämääsi?
En oikeastaan ajattele tuollaista, koska kukaan fb-kaverestani ei oikeastaan elä sellaista elämää josta olisin kateellinen. Fb-kaverini ovat suureksi osaksi sukulaisia, eikä kukaan tuntemattomampikaan postaa mitään kiiltokuvaelämää sinne. Tai jos postaavat, ovat kenties piilottaneet osan päivityksistä minulta. Olen kyllä tyytymätön elämääni.
Samaa kuin muilla, eli esim. näistä syistä: Yksityisviestimahdollisuus. Kätevä väline, jos vaikka puhelin hajoaa niin on jokin väylä josta saa yhteyden moniin. Ryhmät - kuulun pariin ryhmään ja näin pysyn kärryillä niiden meiningeistä. Kutsut - saan sitä kautta joskus kutsuja tapahtumiin. Yksi syy on myös se, että jos joku vanha tuttava jostain syystä haluaisi ottaa minuun yhteyttä, niin sitä kautta kynnys olisi varmasti matalampi kuin vaikka soittamisessa. Haluan siis olla ihmisten löydettävissä tarvittaessa, mutta en lainkaan halua jakaa jokapäiväistä elämääni muille. En käy lukemassa ihmisten profiileja, mutta totta kai sisään kirjautuessa näkee väkisin muutaman päivityksen feedissä. Anteeksi nyt siitä, mutta voithan poistaa minut tai estää minut näkemästä päivityksiäsi, ettei tarvitse ihmetellä enempiä.
Vierailija kirjoitti:
Minut pakotettiin lainausmerkeissä. En käy siellä enkä stalkkaa ketään. Viimeksi kävin facessa 6 kk sitten.
Hahhah, naurettava selitys. .Ja aikuinen ihminen ei itse osaa poistaa itseään sieltä?
Muutenkin niin selityksen makua monella. Kauhea kiire selittämään miksi. Vai että harrastusryhmät ja muut. 😂😂😂
Ettei olis ihan se rehellinen uteliaisuus? 😃
Koska kukaan ei tykkää tai kommentoi juttujani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut pakotettiin lainausmerkeissä. En käy siellä enkä stalkkaa ketään. Viimeksi kävin facessa 6 kk sitten.
Hahhah, naurettava selitys. .Ja aikuinen ihminen ei itse osaa poistaa itseään sieltä?
Muutenkin niin selityksen makua monella. Kauhea kiire selittämään miksi. Vai että harrastusryhmät ja muut. 😂😂😂Ettei olis ihan se rehellinen uteliaisuus? 😃
Hah hah. Jos sulla ei ole harrastuksia, ei se tarkoita ettei muilla voisi olla. Jos itse olet pohjattoman utelias, ei se tarkoita, että kaikki muut ovat. Ei ole kuule sun päätettävissä kenen pitää poistua facebookista. Ottaako päähän? Jos asia häiritsee niin poistu itse. Tai poistat kavereista ne, jotka sitä käyttävät sinun mielestäsi väärin, niin yksinkertaista. Hah hah.
Pysyn kärryillä nuorten sukulaisteni elämäntapahtumista. Pelaan myös pelejä Facebookissa. Stalkkailen ajoittain vanhoja tuttavia ja koulukavereita.
Käytän facebookia viestien ja ryhmien lisäksi silloin tällöin kyttäämiseen, mutta en todellakaan kyttää fb-kavereitani vaan esim. entisiä koulukavereita tai turhia julkkiksia (olenhan av-mamma.) Fb-kavereissani ei ole mitään kyttäämistä, ainoat vähemmän tutut ovat jotain puolituttuja tätejä ja serkkuja, joiden asiat eivät kiinnosta.
loin facebook-tunnarin jotta pääsen "stalkkaamaan" esim. yritysten sivuja ilman että se vit.n facebook vinkuu jatkuvasti siitä että pitää kirjautua
en tietenkään käytä siellä omaa nimeäni, tai kenenkään muunkaan oikeaa nimeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aktiivinen monissa ryhmissä, tätä eivät FB-kaverini näe. FB kun on paljon muutakin kuin jonninjoutavat sepustukset omasta mukahauskasta elämästä, jotka eivät kiinnosta ketään.
Tämä.
Tämää käyttävät ihmiset on ihan vitun retardeja
Tilaan kananmunia lähiruokapiirissä. En muuta.
Sehän on mahtailun aihe: "Olen Facebookissa, mutta en juuri koskaan käy siellä!" Näin ollaan elämäm koululaisten
yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin niin selityksen makua monella. Kauhea kiire selittämään miksi. Vai että harrastusryhmät ja muut. 😂😂😂Ettei olis ihan se rehellinen uteliaisuus? 😃
Hah hah. Jos sulla ei ole harrastuksia, ei se tarkoita ettei muilla voisi olla. Jos itse olet pohjattoman utelias, ei se tarkoita, että kaikki muut ovat. Ei ole kuule sun päätettävissä kenen pitää poistua facebookista. Ottaako päähän? Jos asia häiritsee niin poistu itse. Tai poistat kavereista ne, jotka sitä käyttävät sinun mielestäsi väärin, niin yksinkertaista. Hah hah.
Papukaija pahoitti mielensä
Käytän naamakirjaa lähinnä yksityisviestien lähettämiseen. Tekisin tämän sähköpostitse, mutta olen huomannut että kaverini hengaavat naamakirjassa paljon enemmän kuin sähköpostinsa äärellä. Soitteleminen ja tekstaaminen maksaa, joten yhtä hyvin voin sopia tapaamiset sun muut yyveellä. En ole erityisen kiinnostunut päivittelemään jokaista koiralenkkiäni ja jakamaan satoja valokuvia päivässä "hauskojen" mietelauseiden kera. Itseasiassa en päivittele juuri koskaan mitään, enkä peukuttele oikeastaan kenenkään postauksia.
Lyhyesti, pidän siis yhteyttä ystäviini, en keskity hehkuttamaan elämäni jokaista sekuntia julkisesti. Jos joku tästä loukkaantuu, niin minkä minä sille voin? Ei kai naamakirjaan kuulumisen edellytys ole, että on päivittäin hölistävä turhanpäiväisyyksiä vain hölisemisen ilosta?
Ryhmät
yksityisviestit
kaukaisiin sukulaisiin yhteydenpito
Käyn pari kertaa puolessa vuodessa jos ei muuta tarvetta ole. En koskaan lue statuksia yms sellaisia. Päivitin omaa statusta vai mikä seinä se on ehkä silloin vuonna 2006 kun face oli kova sana. Puolituttujen puutaheinääpäivitykset eivät kinosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos fb ei kiinnosta, miksi ylipäänsä olet siellä etkä vaan poista tiliäsi?
Stalkkaan siellä muita.