Miksi olet Facebookissa, jos et ikinä päivitä /kommentoi mitään?
Jos fb ei kiinnosta, miksi ylipäänsä olet siellä etkä vaan poista tiliäsi?
Kommentit (58)
Seuraan erilaisia sivuja, selailen tapahtumia, juttelen chatissa joidenkin kavereiden kanssa, katselen muiden päivityksiä ja kuvia ja luen esim uutisten kommentteja.
Ei mulla oo mitään syytä päivitellä facebookkia täyteen kuvia mun arkielämästä tai jotain mukahauskoja letkautuksia mun aamupalasta. Ei ketään kiinnosta.
- parisenkymmentä kirppariryhmää
- lapsen harrastusryhmä
- omaan harrastukseen liittyvä ryhmä
- työpaikan oma ryhmä
- yksityisviestien lähettäminen
---> Nämä lähinnä. Erittäin harvoin jaksan tykkäillä tai kommentoida kenenkään muun juttuja. Itse en päivitä profiilia koskaan :)
Mä postailin väkisin jotain paskaa parin viikon kuukauden välein, niiden mieliksi, jotka valittivat siitä, että toiset eivät postaa mitään ja stalkkaavat. Yksi kaveri oli laittanut sellaisen kerran, että ne jotka eivät vastaa tähän viestiin 24 tunnissa mitään, saavat lähteä hänen kavereistan. Ehdin nähdä sen, mutta ei kiinnostanut laittaa mitään, koska on typerää olettaa, että kaikki siellä ehtisivät joka päivä käydä. Mullakin oli alunperin harrastusryhmät, mutta olen huomannut, että pärjään ilmankin.
Yksityisviestit, ryhmät sekä tapahtumat. Pidän yhteyttä mm. ulkomailla asuviin sukulaisiin sekä ystäviin. Ei minulla ole mitään kommentoitavaa turhanpäiväisiin aforismikuviin eikä myöskään ole tarvetta kertoa julkisesti, mitä tein kymmenen minuuttia sitten.
Miten tästäkin on saatu neljän sivun mittainen ketju? Ne on facebookissa ketkä haluaa, ja ne kommentoi ketkä haluaa.
Ihan kiusallani että joku saisi miettiä mitä siellä teen, oikeasti en tee juuri mitään, paitsi osallistun pariin suljettuun ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Jos fb ei kiinnosta, miksi ylipäänsä olet siellä etkä vaan poista tiliäsi?
Kyllä mä päivitän, mutta oon piilottanut ne sulta!
Eikös toi fb profiilin päivittäminen ala olla muutenkin vähän last season hommaa... nykyään sitä sisältöä siellä ovat nimenomaan nuo ryhmät ja erilaiset sivustot.
Monet firmat (etenkin pienemmät) päivittäävät fb-sivuaan aktiivisemmin kuin nettisivujaan, hyvä tiedotuskanava mm. ruokalistoille, tarjouksille ym. kuulumisille. En jaksa erikseen selata vaikka kaikkia työpaikan lounaspaikkojen nettisivuja läpi.
Sitten on nää kaikki REKO- ja kirppisryhmät, harrastusryhmät ja kaveriryhmät.
Tässä omat syyni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut pakotettiin lainausmerkeissä. En käy siellä enkä stalkkaa ketään. Viimeksi kävin facessa 6 kk sitten.
Hahhah, naurettava selitys. .Ja aikuinen ihminen ei itse osaa poistaa itseään sieltä?
Muutenkin niin selityksen makua monella. Kauhea kiire selittämään miksi. Vai että harrastusryhmät ja muut. 😂😂😂Ettei olis ihan se rehellinen uteliaisuus? 😃
Käyttääkö joku facebookia vielä nykyään noin pinnallisesti että katsoo vaan mitä naapurin Mirjalle, työpaikan Jormalle ja lähikaupan Liisalle kuuluu? Ja sitten päivittää itse jotain ja kuvittelee että moniakin kiinnostaa?
Koska facebookiin liittyminen oli ainoa helppo keino seurata muutaman harrastukseni aikataulumuutoksia, uutisia ja kilpailuaikatauluja ja -paikkoja. Muuten minulla ei ole mitään mielenkiintoa roikkua naamakirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut pakotettiin lainausmerkeissä. En käy siellä enkä stalkkaa ketään. Viimeksi kävin facessa 6 kk sitten.
Hahhah, naurettava selitys. .Ja aikuinen ihminen ei itse osaa poistaa itseään sieltä?
Muutenkin niin selityksen makua monella. Kauhea kiire selittämään miksi. Vai että harrastusryhmät ja muut. 😂😂😂Ettei olis ihan se rehellinen uteliaisuus? 😃
Kauhea kiire selittämään? Eikö sitä juuri kysytty, että miksi? Sitten siihen vastattiin. Miten siinä silloin voi olla selityksen makua, kun vastataan kysymykseen, joka otsikossa esitettiin?
Kysyn sinulta, miksi sinä olet tyhmä?
Koska sain alennusta tykkäämällä harrastuspaikasta. Haluan myös seurata tuttujen päivityksiä, koska muuten nähdään niin harvoin.
Olen kyttäämässä muita ihmisiä mutta ei ole tarve levitellä omaa elämää kenellekkään.
Aloittaja taitaa kyllä olla aika pihalla sen suhteen mihin facebookia voi käyttää. Itse teen kyllä päivityksiäkin ja kommentoin toisten juttuja, mutta ei se ole suinkaan se pääasia miksi olen facebookissa. Yliopisto-opiskelijana en voisi olla olematta siellä. En tiedä ketään opiskelukaveria joka ei olisi. Kaikki tieto kulkee siellä olevien ryhmien ja sivujen kautta, ja ilman siellä oloa olisi aika paljon pihalla kaikesta. Jopa ryhmätöitä tehdään sitä kautta. Yksityisviestien lähettäminen on kans mulle tosi tärkeää, mulla on puhelimessa messenger, vähän kuin whatsapp, mutta ei tarvi antaa omaa puhelinnumeroaan.
kyllä mua kiinnostaa mitä facebookissa on. Mut en päivitä mitään, jos ei ole mitään päivitettävää..
"syötin vauvan" "kävin lenkillä" "kävin kaupassa" "lapsi on kipeä" jne jne.. Eli ei ikävä kyllä mun elämässä ole tällä hetkellä mitään kummempaa päivitettävää.. Et noitako sitten pitäs päivitellä? =D =D
Tykkäilen kyllä kovasti muitten päivityksistä ja kuvista
Fb kiinnostaa, vaikka en mitään päivitä tai kommentoikaan. Luen tuttujen kuulumiset, niin ei tarvitse soitella. Helpottaa elämää ja säästää aikaa. Lisäksi sieltä bongaa erilaisia tapahtumia, joihin haluaa osallistua.
Miksi en olisi? Näenpä edes mitä sukulaisille kuuluu ja mitä paikkakunnallani tapahtuu, vaikkei minun elämäni ketään kiinnostakaan.