Danske Bank tuli tieto puuttuu voimassaolevan henkilötodistuksen kopio.
Kommentit (60)
Osuuspankissakin on kysely, ne haluaa tietää mitkä mun tulonlähteet on ja mihin rahat menee. Lisäksi halutaan tietää, olenko poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö ja onko mulla poliittisesti merkityksellisiä suhteita Yhdysvaltoihin.
Ihan niinkuin ne ei tietäisi, mistä mun liksa on tullut 90-luvulta asti ja mihin mä olen sitä käyttänyt. Asuntolainankin sain sieltä, voisi kuvitella että siellä olisi riittävät tiedot mun asioista. Enkä muuten aio vastata.
Oletteko tosissanne? Onhan pankeissa asiakkaita, varsinkin eläkeläisiä, joilla ei ole koskaan mitään henkilöllisyystodistusta ollutkaan. Ei varsinkaan naisilla, joilla ei ole edes sotilaspassia, eikä ajokortti ole virallinen henkilöllisyystodistus.
Osuuspankin asiakkaana en ole koskaan tuollaisesta kuullutkaan. Sielläkin kyllä kysytään mm. yhteyksistä ulkomaille, mutta se oli ihan verkkopankin kautta täytettävä lomake. Sekin on totta, että Rovaniemen pankki ei enää ottaisi vastaan repullista käteistä, jos Nätti-Jussi menisi nykyaikana talletusta tekemään.
Vierailija kirjoitti:
[Näkeehän ne siellä pankissa, mihin ihmiset rahojaan käyttävät muutenkin.
Ei näe, jos nostaa käteistä niin paljon kuin mahdollista.
Minulle on tullut Osuuspankilta vuosittain vuodesta 2006 pankilta eri kirjeissä kaikenmaailman pyyntöjä tilinpäätöksistä, tiedoista ja rahaliikenteestä. Silloin perustin yrityksen. Rahaliikenteeni on kuitenkin pääasiassa kulkenut Nordean kautta, joten en ole jaksanut vastata. Ei ne mitään ole tehneet ja aina konttorissa palvelu on ollut asiallista.
Itse olen ajatellut, että niin kauan kuin maksan laskut ajallaan ja tililä on katetta, ei minun tarvitse mihinkään pankkien gallup kyselyihin vastata. Jos oikeasti haluavat tietoa, tulevat paikanpäälle haastattelemaan aivan kuin jos minä haluan tietoa pankin asioista, menen asioimaan pankissa.
Jos jotain henkkaria oikeasti tarvittaisiin, ilmoittaisin, että laitan kahvin tippumaan, kun kertovat milloin tulevat tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on totta, että Rovaniemen pankki ei enää ottaisi vastaan repullista käteistä, jos Nätti-Jussi menisi nykyaikana talletusta tekemään.
Jos menet pankkiin vaikka miljoonan reppu selässä, se kyllä kerrotaan pankinjohtajalle. Pankinjohtaja varmasti ottaa vastaan miljoonan pönkittämään pankin vakavaraisuutta. Selvitykset siitä teetetään, mutta miljoonan tuojalle varmasti järjestetään olo viihtyisäksi selvitysten ajaksi.
Se miljoona antaa pankille kuitenkin kymmenen miljoonan lisäpelivaran luotoissa, alentaa pankin omien ostolainojen hintaa, nostaa pankin myyntiarvoa yli sen miljoonan jne.
Seuraavana tulee käteisen rahan käytön ilmoittamispakko. Paljonko olet ryypännyt, paljonko pelannut, paljonko mennyt muihin turhuuksiin... Kaikista toimitettava kuitit tai muut selvitykset. Jos tällaisia joutavia menoja on liikaa, tulee ylimääräinen pakkotalletus pankin sijoitusrahastoihin tai palvelumaksujen nosto tai vähintään ilmoitus tuen tai palkan maksajalle, että käytät rahaa kevytmielisesti ja pärjäisit kyllä pienemmälläkin palkalla /tuella.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosissanne? Onhan pankeissa asiakkaita, varsinkin eläkeläisiä, joilla ei ole koskaan mitään henkilöllisyystodistusta ollutkaan. Ei varsinkaan naisilla, joilla ei ole edes sotilaspassia, eikä ajokortti ole virallinen henkilöllisyystodistus.
Niin se on että Danske uhkailee minuakin tilin jäädyttämisellä. Taitaa mennä luottotiedot samalla kun e-laskujen automaattinen maksukaan ei enää toimi. Henkilötodistuksen kopio pitäisi toimittaa kuun loppuun mennessä vaikkei minulla edes ole sellaista.
En ymmärrä tätä lausetta: "Danske Bank tuli tieto puuttuu voimassaolevan henkilötodistuksen kopio."
Roadwalker kirjoitti:
En ymmärrä tätä lausetta: "Danske Bank tuli tieto puuttuu voimassaolevan henkilötodistuksen kopio."
Se on otsikko. Ihan perinteiseen av-tyyliin asia sovitettu otsikon rajalliseen merkkimäärään.
Rapsuta vähän niitä aivonystyröitä, jospa se aukeaa. Jos ei sittenkään, niin kokeile lukea yleisövihjeet, muutama muu on selvästi ymmärtänyt.
Menis pankki vaihtoon, jos tuommoisia ukaaseja tulis. Mieluummin rahat sukan varteen sitten.
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Se on otsikko. Ihan perinteiseen av-tyyliin asia sovitettu otsikon rajalliseen merkkimäärään.
Rapsuta vähän niitä aivonystyröitä, jospa se aukeaa. Jos ei sittenkään, niin kokeile lukea yleisövihjeet, muutama muu on selvästi ymmärtänyt.
Danske Bank tuli. Tieto puuttuu. Voimassaoleva henkilötodistuksen kopio.
Olisiko noin?
mussukka kirjoitti:
Menis pankki vaihtoon, jos tuommoisia ukaaseja tulis. Mieluummin rahat sukan varteen sitten.
Ihan samaa mieltä. Minusta paras ehdotus on tuo, jossa soittaa ja kutsuu jonkun käymään. Jos heillä on puutteita tiedoissaan, heillähän on selon otto velvollisuus.
Ei oikein kuulosta asialliselta, että sovittu palvelu katkaistaisiin sen vuoksi, kun he eivät ole ottaneet talteen jotain itse olennaisena pitämäänsä tietoa. Tuollaisesta voisi kysäistä ratalta, jos oikeasti se henkkari puuttuu ja palveluntarjoaja edellyttää olemassa olevalta asiakkaalta olemassa olevasta palvelusta jotain, jota palvelusta sovittaessa eivät osanneet itse kertoa. Laki ei edellytä henkkarin omistamista, mutta pankkipalvelut on nykyään perusedellytys, joka pankin on tarjottava ainakin olemassaoleville asiakkailleen.
Roadwalker kirjoitti:
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Danske Bank tuli. Tieto puuttuu. Voimassaoleva henkilötodistuksen kopio.
Olisiko noin?
Hienoa, osaat laittaa välimerkkejä. Kokeile vähän eri tavallakin.
No ompas kiva. En ole ollut kotona ja nyt sain vasta postin käsiini. Henkkarin, ajokortin tai passin kopio pankille. En omista yhtäkään, kun hävisivät kaikki taannoin , enkä ole tilalle hankkkinut yhtäkään. Ajokorttia en ole omistanutkaan. Nyt pitäisi sitten vauhdilla lähteä hakemaan ja tuli ongelma millä todistan henkilöllisyyteni. Ei ole kuin pankki ja kelakortti. Tuskin kelpaavat.
Katsoin tuosta poliisin sivuilta, että jonkunlainen tunnistaminen maksaisi 43 euroa. Tulisi passille hintaa. Tuon passin ottaisin mieluummin nyt , kun sille voi olla käyttöä ja on halvempi.
Tietääkö kukaan, jos virkailija tekee tuon tunnistamisen, onko se tosiaan tuo 43e. Harmittaa maksaa ylimääräistä. ns. tyhjästä.
Eiköhän tuo pankki olisi voinut ennemmin laittaa noita ukaasejaan, kuin antaa pari viikkoa aikaa toimia. Pitää soittaa huomenna, jos eivät anna armonaikaa, pitänee vaihtaa pankkia.
Mä ainakin vaihtasin pankkia, jos tollasia rupee vaatimaan.
Te jotka olette viestin saaneet, oletteko laittaneet niille henkkarit?
Mulle tuli myös kirje DanskeBankilta. Laitoin henkilökortin molemmista puolista kuvan verkkopankin kautta. Ihan yksinkertainen pikku homma.
Mikä siinä teille muille on niin vaikeaa ja kauhistuttavaa? Joku sanoi ettei ole henkilöllisyystodistusta. Miten se voi olla mahdollista edes!? Kyllähän nyt on paljon tilanteita joissa henkkarit pyydetään näyttämään nykyään. Alkossa, kaupassa, ja vaikka jos postista hakee paketin niin yleensä kysytään aina. Miten joku voi elää jos ei ole minkäänlaista henkilöllisyystodistusta? :D
N27
Laitoin verkkopankin kautta skannatut kuvat passista ja henkilökortista, jos toisesta edes saisivat selvää. Mitään kuittausta ei tietenkään ole vielä tullut, joten ilmeisesti saan jännittää kuukauden loppuun saakka, menikö posti perille tai kelpaisivatko skannatut asiakirjat.
Jostain syystä pankilla on nyt ruuhkaa ja he ovat pestanneet väkeä sitä selvittämään. Mistä arvelisitte ruuhkan johtuvan?
Eiköhän tuo pankki olisi voinut ennemmin laittaa noita ukaasejaan, kuin antaa pari viikkoa aikaa toimia. Pitää soittaa huomenna, jos eivät anna armonaikaa, pitänee vaihtaa pankkia.[/quote]
Millä meinasit vaihtaa pankkia ilman henkkaria? Meinaatko että sulle avataan tili ja nettipankit ym. toiseen pankkiin ilman henkkaria? Kyllä perusoletus on ja saa ollakin, että jokaisella täysikäisellä on henkilötodistus. Sitä kun tarvitaan muuallekin kuin pankkiin.
Laittaa kopion kelakortista. Jos haluavat muuta, ottaa valokuvan itsestä. Jos ei kelpaa, niillehän voi todeta, että kyllä he voivat kustantaa passin tai kuvallisen henkkarin, tietääkseni mikään laki Suomessa ei edellytä henkkarin omistamista. Pankkitunnukset on silti oltava, jotta voi esimerkiksi allekirjoittaa kansalaisaloitteen.