Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman CV:n muokkaaminen ahdistaa.

Vierailija
08.02.2016 |

Tulee sellanen olo että oon paska ja huono ja mitä kaikkee. Omat entiset työt ja kaikki hävettää. Nytkin pitäisi listätä CV:hen yksi päivitys mutta en mä melkein pysty katsomaan koko p*skaa ;(

Sanokaa jotain tsemppaavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot paska.

Vierailija
2/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä varmaan paljon lohduta, mutta minusta tuntuu täysin samalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, sulla on cv:ssä täytettä ja nytkin sun pitäs laittaa sinne jotain lisää. 

Aika monella on ongelmana se, että cv on tyhjä eikä lisältävää juuri kerry. 

Vierailija
4/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Kun on lannistunut työnhaussa, eivät omat saavutukset tunnu yhtään miltään.

Vierailija
5/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano.

Vierailija
6/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tympii, että ne parhaimmat meriitit, joilla pitäisi päteä, on jo vuosien takaa ja työnantajien mielestä siis yhtä tyhjän kanssa. 3-5 vuotta sitten hankituilla taidoilla ja kokemuksella ei tee mitään, pitää olla tuoretta täsmäosaamista- ja kokemusta ja mielellään 1-1,5 vuoden ajalta.

Vierailija
7/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen illalla tein kyseistä hommaa. Ihan syvältä.

Vierailija
8/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi sanoa, mutta onpa kiva kuulla. Teen pitkää päivää ja CV:seen alkaa jo kertyä täytettä. Voit ajatella asiaa siltäkin kantilta, että olet itse päässyt aikoinaan helpommalla. Nyt on tilipäivä.

Vierailija
9/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työmarkkinoiden vaatimukset ahdistaa todella paljon. Ei saisi olla mitään mutkia matkassa, kaiken pitäisi olla mennyt kuin elokuvissa ja oikeassa aikataulussa. Mitään aukkoja tai viivästymisiä ei saisi olla, tai olet lähestulkoon pilalla ja arvoton. En ihmettele miksi nykyään ihmiset masentuu niin helposti. Maailma on kova, ei mitään inhimillisyyttä eikä myötätuntoa.

Vierailija
10/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia mutkia matkaan pitäisi sopia? Perheen perustaminen? Kyllä varmaan. Loukkaantuminen? Kyllä varmaan. Vuosia ainejärjestöissä, oppiaineiden välillä tai kotosalla lorvaillessa? Ei niinkään.

Vierailija
11/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia mutkia matkaan pitäisi sopia? Perheen perustaminen? Kyllä varmaan. Loukkaantuminen? Kyllä varmaan. Vuosia ainejärjestöissä, oppiaineiden välillä tai kotosalla lorvaillessa? Ei niinkään.

Miksi ei? Jos pätevyys muuten riittää, niin miksi pitää rangaista tuollaisista asioista?

Vierailija
12/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on CV:ssä vain peruskoulu, kymppiluokka ja nuoruudessa tehdyt mainosten jako ja dogsitter hommat. Kesken jääneitä kouluja en ole viitsinyt laittaa. En tiedä mitä tuollaisella CV:llä edes tekee. Ei minulla ole enää mitään toivoa päästä töihin ellei pääse työharjoittelun tms. kautta. - 22v syrjäytynyt

Vierailija
13/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppäimistö kirjoitti:

Minullapa on CV:ssä vain peruskoulu, kymppiluokka ja nuoruudessa tehdyt mainosten jako ja dogsitter hommat. Kesken jääneitä kouluja en ole viitsinyt laittaa. En tiedä mitä tuollaisella CV:llä edes tekee. Ei minulla ole enää mitään toivoa päästä töihin ellei pääse työharjoittelun tms. kautta. - 22v syrjäytynyt

No mulla ei ole mitään työkokemusta eikä mitään suhteita mihinkään ja täytän juuri kohta 25v. Oon elelly vaan opintolainalla ja tuella. Ainoa ok meriitti on tuo VTM tutkinto, mutta mitäpä silläkään yksinään tekee? Ei mitään. Varmaan pakko käydä lähärikoulutus nopeesti tai ryhtyä sossupummiksi.

Vierailija
14/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förevör aloun kirjoitti:

näppäimistö kirjoitti:

No mulla ei ole mitään työkokemusta eikä mitään suhteita mihinkään ja täytän juuri kohta 25v. Oon elelly vaan opintolainalla ja tuella. Ainoa ok meriitti on tuo VTM tutkinto, mutta mitäpä silläkään yksinään tekee? Ei mitään. Varmaan pakko käydä lähärikoulutus nopeesti tai ryhtyä sossupummiksi.

Ihan kuin minä, tosin en edes jaksanut valmistua VTMmmäksi, kun masennuin aineyhdistelmäni turhuudesta.

Pääsin postiin yötöihin vakituiseksi 27-vuotiaana ilman mitään CVtä (jouluapulaisuuden kautta). Ja nyt olenkin jo 41v. Se on muuten joku drop-out -akateemisten terminaalityöpaikka, meitä on siellä monia.

Palkkakin on hyvä siihen nähden, että ei vaadittu tuota vastenmielistä Curriculum Vitaeta.

Vierailija
15/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma CV:ni on sellainen sillisalaatti, että hirvittää. Toivon sen riittävän kesätöiden saantiin, muista töistä en sitten tiedä.

Vierailija
16/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se ratkaisu tulikin kaikkiin huoliinne työnsaannista! Nyt kaikki nuoret, joilla masennusta tai turhat maisterin paperit tulossa tai vaikeuksia päättää, mitä haluaa opiskella, jääkää vaihteeksi vaikka auton alle tai pyöräyttäkää pari muksua, niin saatte pari vuotta miettimisaikaa lisää! Sittenhän se lamakin alkaa olla ohi, kun noista selviätte tai jos ei ole, niin uutta onnettomuutta tai vauvaa kehiin!

Vierailija
17/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förevör aloun kirjoitti:

näppäimistö kirjoitti:

Miksi ihmeessä tilanne on tuo? Opiskeluaikana et ole verkostunut mitenkään? Toiminut missään yhdustyksissä? Tehnyt harjoitteluja? Kesätöitä?

25 vuotiaana mulla oli 2 tutkintoa. Töitä olin tehnyt koko opiskeluajan iltaisin ja viikonloppuisin. Yhtenä kesänä jopa kahta työtä. Ja 25-vuotiaana, vaikka valmistuin lama-aikaan -92, olin ollut jo 2 vuotta töissä.

Oletko tehnyt mitään suunnitelmaa työllistymisen tueksi, muuta kuin lähäriksi valmistuminen?

Vierailija
18/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias. Toiminut konsulttitehtävissä ja joka kerta niissäkin töissä, kun minua myytiin johonkin, cv kirjoitettiin uusiksi. Niin teen nytkin jos haen töitä, jos tulee head hunttaus. Cv:ssä voi aina painottaa eri asioita. Sitten kun kokemusta kertyy, voi alusta tiputtaa epärelevantteja asioita pois. Jos on vain sillisalaatti, niin on kuitenkin tehnyt töitä. Silläkin on merkitystä. Ja siitä sillisalaatistakin voi löytää punaisen langan. Työpaikkaimoituksessa kerrotaan mitä haetaan ja näitä asioita voi painottaa myös cv:ssä.

Vierailija
19/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä dilemmaa, kun aina sanotaan että ei sais jäädä aukkoja cv:hen mutta sitten taas kehotetaan laittamaan vaim haettavan tehtävän kannalta olennaiset. Aukkoja jää tuolloin väkisinkin kun oman alan töitä ei aina vaan ole ollut.

Vierailija
20/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kirjoittaa mitään kun töitä ei ole saanut!!! Puhelinmyyntiä olisin voinut tehdä, mutta 3kk sitä kokeiltuani en uudelleen kyennyt. Siivoamaan en ole kelvannut kuin kerran, vaikka olen hakenut joka kesä niihin hommiin kaupungin kaikkiin firmoihin. Ärsyttää kun jokaisesta työpaikasta olen saanut huippuarviot ja suosittelijat ja silti ei mitään. Noihin omiin hommiin ei ole enää otettu jälkeeni uusia tilalle.

t. keväällä maisteri, olen ollut 4 eri työpaikassa elämäni aikana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme