Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko viking linen hytin wc:n hanasta tuleva vesi juotavaa? KIIRE

Vierailija
07.02.2016 |

Mistä tulee vesi laivan hyttien vessan hanaan?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me työntekijät kyllä juodaan sitä vuoden ympäri. Vielä ei ole paiseita naamaan sen takia kasvanut. Tekninen henkilöstö huolehtii veden laadusta mittauksin tosi tarkkaan koko ajan. Ja kyyyllä, tankit pestään ja vesi vaihdetaan tämän tästä.

Jos vesi on teidän mielestä juomakelvotonta, niin miten sitten kun kaikki ruoka ja kahvit keitetään samaiseen veteen? Onko kuitenkin sitä pystynyt käyttämään vai onko sekin kelvotonta?

Vähän järkeä käyttöön nyt, tai jääkää maihin.

Vierailija
22/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä tullut ikinä mieleen laivalla juoda vettä. Jokukin kertoi ottavansa 3 litraa vettä mukaan laivaan!? Käytän laivaa yleensä matkustamiseen, siirryn maasta toiseen, en veden juomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE! Vesi säilytetään tankeissa, jotka on maalattu aikamoisia myrkkyjä sisältävillä maaleilla veden pilaantumisen ehkäisemiseksi.

Vierailija
24/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me työntekijät kyllä juodaan sitä vuoden ympäri. Vielä ei ole paiseita naamaan sen takia kasvanut. Tekninen henkilöstö huolehtii veden laadusta mittauksin tosi tarkkaan koko ajan. Ja kyyyllä, tankit pestään ja vesi vaihdetaan tämän tästä.

Jos vesi on teidän mielestä juomakelvotonta, niin miten sitten kun kaikki ruoka ja kahvit keitetään samaiseen veteen? Onko kuitenkin sitä pystynyt käyttämään vai onko sekin kelvotonta?

Vähän järkeä käyttöön nyt, tai jääkää maihin.

No mulle on kyllä niitä laivoja suunnitellut ja rakentanut ihminen sanonut, että hän ei joisi... Tosin hän tehnyt laivoja 80-luvulla, ehkä tilanne muuttunut??

Vierailija
25/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vanhat putket -syy oli outo. Meillä on kotona 50-vuotiaag putket ja juon.

Laivasta en tiedä, mutten uskaltaisi juoda. Putsaako ne tankkejaan esimerkiksi.

Vierailija
26/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kumma juo ruattinlaivalla vettä ?

Vierailija
27/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissani siitä hanasta puhtauden suhteen. Joku syyläkikkeli roiskinu vehkeitään siinä, yök.

Vierailija
28/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juo, ei seuraa kuolema tmv.

Hah haa, kiitos päivän nauruista :D "ei seuraa kuolema tai muu vastaava"

Vierailija
29/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin enemmän huolissani siitä hanasta puhtauden suhteen. Joku syyläkikkeli roiskinu vehkeitään siinä, yök.

Haha, hyi hvetti kun ällöä! Kiitos, seuraavalla matkalla kuuraan kaikki hanat ja muut käsidesillä.

*en ole ap*

Vierailija
30/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä hysteerisiä "vessanhanasta ei voi juoda"- tyyppejä. Kyllä sitä voi juoda,olen juonut itsekkin ja hengissä olen. Ainut vaan että se voi maistua erilaiselle koska seisoo säiliössä. Ja teille tiedoksi jotka sanotte ettei niitä pestä niin ei se vesi siellä "homehdu" koska sitä täytetään joka satamassa korkeintaan voi olla vuorokauden säiliössä.

Vierailija
31/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun kysyisitte, voiko Turun, Tukholman tai Helsingin vettä juoda... se on ihan samaa vettä kun tulee edellä mainituissa kaupungeissa sieltä hanasta!

Voihan asuntovaunuissakin juoda tankkiin tankattua vettä, tai mökillä kanisteriin mukaan otetua vettä? Laivassa on ihan sitä samaa vettä siellä tankissa. Ei sitä mistään merivedestä sinne putsata :D

Hassuja kuvitelmia ihmisillä!

Vierailija
32/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä kuvittelette laivan ravintoloiden köittiöissä käytettävän veden tulevan.

Vierailija
33/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se ei edes maistu pahalta. Todellakin juon.

Mutta kun olin kaverini kanssa reissussa, joka on opiskeluaikoinaan ollut laivasiivojana, pesi hän heti ensimmäiseksi koko vessan. Että voisi kuvitella, että ne siivotaan vähän niin ja näin ja kaveri tietää sen...

Vierailija
34/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä tullut ikinä mieleen laivalla juoda vettä. Jokukin kertoi ottavansa 3 litraa vettä mukaan laivaan!? Käytän laivaa yleensä matkustamiseen, siirryn maasta toiseen, en veden juomiseen.

Ei sulle ole tullut mieleen, että esim. Hki-Sto väli on sen about 16 h, siinä ajassa normaali-ihmiselle tulee jano? Minäkin käytän laivaa ihan siirtymisiin pisteestä A pisteeseen B pisteeseen A, joka tässä tapauksessa on tuo Hki-Sto-Hki väli. En siis harrasta mitään parin tunnin risteilyjä. Ja koska en halua laittaa rahojani laivan ylihintaisiin, pieniin vesipulloihin (n. 2€/0,5 litraa), vien omat vesipullot mukana.

Vierailija
35/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama, et juotko vettä huoltiksen vessan hanasta?

Puhdasta vettähän se on, eri asia sitten miten puhdas se hytin/yleisen vessan hana on.

Ensisijaisesti kun sitä vessan hanaa nyt ei pestä sitä varten että siitä juodaan.

Vierailija
36/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/58 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina juonut laivareissuilla. Mutta en koskaan vettä.

Vierailija
38/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin laivalla (oli kyllä silja), että on juotavaa mutta koska putket on niin tosi vanhat, ei välttämättä kannata antaa lapselle (meillä oli 1v ja 2v mukana). 

Höpö höpö...

Vierailija
39/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joisi. Veden laatu heikohko sillä säiliöitä ei usein pestä.

Enpä usko. Varmaankin terveysviranomaiset tarkkailevat että pestään.

Vierailija
40/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on ihan samaa vesijohtovettä, mitä maissakin juot. Siitä olisi kyllä opasteet esillä, jos vesi ei olisi juomakelpoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi