Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exästä tullut rikas - menikö tämä nyt oikein?

Vierailija
07.02.2016 |

Erosimme exän kanssa viitisen vuotta sitten. Lapset on olleet molemmilla vuoroviikkosysteemillä, jolloin kumpikaan ei ole maksanut toiselle elareita. Molemmilla oli erotessa aika samanlaiset, vaatimattoman puoleiset tulot, minulla terveydenhuoltoalan duunista ja exällä omistamastaan yrityksestä. Jaettavaa rahanarvoista omaisuutta oli tasan yksi velkainen rivitalonpätkä, joka sitten myytiin. Exän firman arvo oli osituksessa aivan pennosia, kun sillä silloin meni huonosti.

Ihan hiljan olen kuitenkin saanut kuulla, että exän firma on alkanut tuottaa hurjasti ja sen arvo on nykyään seitsemännumeroinen. Ilmeisesti exä tienaa melkein miljoonan vuodessa. Oma elintasoni ja rahatilanteeni on yhtä niukka kuin ennenkin.

Menikö tämä aikanaan ihan oikein ja jos ei, voiko asialle vielä tehdä jotain?

N40

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt olisi väärää? Pidä peukkuja että miehesi firma menestyy pitkään ja entistä paremmin; lapsesi on exäsi perijä.

Vierailija
22/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, onko ap:n mielestä lasten elatuksen tarve jotenkin muuttunut? Vai ap:n elatuksen tarve?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenperheessä kävi samoin. Isä ja äiti erosivat, jäin asumaan äidin kanssa. Äiti oli köyhä, meitä lapsia kaksi. Isä matkatöissä, näimme harvoin. Isän alkoi rikastua, omaisuutta kertyi, asuntoja, kesämökkejä, Lapin huviloita jne. Ei näkynyt mitenkään meissä lapsissa. Äiti raatoi yötä myöden jotta sain ostaa uudet farkut, isä kävi etelänlomilla ja laskettelureissuilla, mukaan pääsi äitipuoliehdokkaita tasaiseen tahtiin. Jos lapsen pyysin rahaa isältä niin sain vain kauheat huudot että hänen on rahat, ei tarvii mulle antaa, eikö äidilläs oo.

Vielä aikuisenakin koen tilanteen erittäin epäreiluna. No, iskäpä on nyt sitten aika yksin, ei huvita tapailla, pitäkööt omaisuudestaan kiinni, minä en sitä tarvitse. Asenne on edelleen se että rahat on hänen ja sillä siisti. Okei, onhan ne, mutta olis se mun lapsuus voinut olla vähän vähemmän köyhempää kun kuitenkin isäni oli ja on erittäin varakas.

Vierailija
24/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenperheessä kävi samoin. Isä ja äiti erosivat, jäin asumaan äidin kanssa. Äiti oli köyhä, meitä lapsia kaksi. Isä matkatöissä, näimme harvoin. Isän alkoi rikastua, omaisuutta kertyi, asuntoja, kesämökkejä, Lapin huviloita jne. Ei näkynyt mitenkään meissä lapsissa. Äiti raatoi yötä myöden jotta sain ostaa uudet farkut, isä kävi etelänlomilla ja laskettelureissuilla, mukaan pääsi äitipuoliehdokkaita tasaiseen tahtiin. Jos lapsen pyysin rahaa isältä niin sain vain kauheat huudot että hänen on rahat, ei tarvii mulle antaa, eikö äidilläs oo.

Vielä aikuisenakin koen tilanteen erittäin epäreiluna. No, iskäpä on nyt sitten aika yksin, ei huvita tapailla, pitäkööt omaisuudestaan kiinni, minä en sitä tarvitse. Asenne on edelleen se että rahat on hänen ja sillä siisti. Okei, onhan ne, mutta olis se mun lapsuus voinut olla vähän vähemmän köyhempää kun kuitenkin isäni oli ja on erittäin varakas.

Eihän tuo ole mitenkään samoin. Minäkin olen raataneen äidin huoltama ja isä eli itselleen. Ap:n lapset kuitenkin asuvat vuoroviikoin isällään.

Vierailija
25/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, melko selväksi tuli, että itselleni en ole mitään saamassa... Jotenkin alitajuisesti vain hiukan harmittaa, että lapsilla on isällään ollessaan aivan eri elintaso kuin se minkä itse pystyn järjestämään. No, hyvä lapsille.

Lisäksi nyt kun lapset ovat jo teinejä, entistä enemmän on sellaista, että isänsä on selvästikin kieltänyt kertomasta minulle joistain asioista. Tähän sarjaan kuuluvat etenkin nuo raha-asiat, ja itse asiassa sain tietää exän rikastumisestakin vain pikkuhiljaa ja puolivahingossa.

ap

Vierailija
26/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ap sitten ajattelisit asian menneen oikein? Mikä olisi oikein sinun mielestäsi?

Vierailija
27/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tieto ei sulle edes kuulu. Miksi olisi sua pitänyt tiedottaa. Kun se ei oo sun perhettä enää. Mitäs erosit.

Vierailija
28/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap miksi erositte?

Vierailija
29/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein meni. Olisit itsekin voinut menestyä ja rikastua eron jälkeen mutta etpä kyennyt.

Vierailija
30/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttais minuakin ihan simona. Jos olisit jaksanut kitkutellla suhteessa pidempään elämäsi olisi nyt toisenlainen.

Elämä on. Sun ei auta kun täytellä lottokuponkeja.

Ex sai erosta uutta energiaa ja paremman elämän. Ei ehkä olisi onnistunut firman kasvattaminen huonossa suhteessa.

Vierailija
31/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:lle pitää rahaa antaa että voi pitää itselleen ja teineilleen hienompaa elintasoa.

Vierailija
32/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap miksi erositte?

Lyhyesti sanottuna muututtiin aviopuolisoista kämppiksiksi mutta riitaisiksi sellaisiksi.

ap

Vierailija
33/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läskit kiukuttelemaan. Pilluakin varmaan pihtasit. Ja raivosit töistä. Juu sun metodeilla ei rikastu.

Vierailija
34/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minuakin saattasi v*ttaa tilanne, ihan luonnollista... Vaikka varmasti tajuaisinkin, että ihan oikein on mennyt eikä minulla olisi asiaa exän lompsalle. Mutta luonnollinen tunne olisi pieni kademieli ja ärsyyntyminen.

Vierailija
35/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi olla noin tyhmä että edes miettii tuollaista? On helkutin mahdotonta tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu joten miten tämä apn mielestä olisi pitänyt huomioida erossa? Eikö muille ole yhtään tärkeää elättää itse itsensä eikä miettiä exän rahoja?

Vierailija
36/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttais minuakin ihan simona. Jos olisit jaksanut kitkutellla suhteessa pidempään elämäsi olisi nyt toisenlainen.

Elämä on. Sun ei auta kun täytellä lottokuponkeja.

Ex sai erosta uutta energiaa ja paremman elämän. Ei ehkä olisi onnistunut firman kasvattaminen huonossa suhteessa.

Lisäksi varmaan vuoroviikkosysteemi sopii yrittäjälle tosi hyvin. Joka toinen viikko voi paiskia töitä niin pitkään kuin jaksaa ilman huonoa omaatuntoa lastenhoidosta.

Vierailija
37/89 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka

Vierailija
38/89 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen siitä miten jaatte lasten hankintojen kulut (ja kuka saa lapsilisät), voi toinen vanhemmista saada myös toiselta elatusmaksuja lasten kuluihin, vaikka olisi vuoroviikkojärjestelmä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060711818018_uu.shtml

Vierailija
39/89 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen siitä miten jaatte lasten hankintojen kulut (ja kuka saa lapsilisät), voi toinen vanhemmista saada myös toiselta elatusmaksuja lasten kuluihin, vaikka olisi vuoroviikkojärjestelmä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060711818018_uu.shtml

No, täytyy myöntää, että nykyään exä maksaa yksin kaikki lapsiin liittyvät vähänkin suuremmat menot (vaatteet, harrastukset, matkat yms.). Siinä mielessä mulla ei ole mitään valittamista.

ap

Vierailija
40/89 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sinä olisit voittanut loton päävoiton eronne jälkeen? Olisiko siitä kuulunut eksälle puolet?

No ei tietenkään.

Hän on tehnyt töitä saadakseen yrityksensä menestymään, ainoa mitä voit tehdä on olla tyytyväinen hänen puolestaan. Ja kuten totesit, hän maksaa lasten kuluja.

Siinä vaiheessa, kun eksästäsi aika jättää, hän tulee jättämään lapsillenne perintöä (testamenttiin voi ehkä yrittää vaikuttaa jos koet että kehtaat).