Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi kamalin teko

Vierailija
07.02.2016 |

Jaetaan elämämme kamalimmat teot.

Itse myönnän pettäneeni maailman ihaninta miestäni ja lasken sen kamalimmaksi teoksi.

Kommentit (431)

Vierailija
81/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka ei ymmärrä miltä lapsesta on tuntunut saada turpaan pääsemättä pois kuin vasta kaukana tulevaisuudessa, eivät ole itse tulleet hakatuiksi.

Ymmärtäkäämme heitä.

Vierailija
82/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusasin koulussa erästä "heikossa asemassa" olevaa poikaa muutaman viikon ajan tai oikeastaan menin mukaan muiden kiusaamiseen. Meillä oli kotona kauheat olot isäpuolen takia ja minua itseäni kiusattiin vuosikaudet, niinpä hain tuolla jotain hyväksyntää luokkakavereilta. Kaduttaa kovasti.

Eläinten oikeuksia olen kyllä aina puolustanut kotioloista ja ongelmista huolimatta, ja ollut kasvissyöjä teini-iästä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajotin lapsena yhden naapurin pojan kanssa navetan räystäältä linnunpesän pitkällä laudalla. Jotenkin sitä lapsellisesti ajatteli että voisin hoitaa sitten niitä linnunpoikasia, ruokkia jne. Olin varmaan max. 8v tuolloin. Poikasethan sieltä pesästä tipahti, kaljut ruppanat, ihan avuttomat! Säikähdettiin tietysti ja menin näyttämään niitä sedälleni joka asui samassa pihapiirissä. Setä suuttui, ja piti kunnon saarnan, miten nyt emolintu itkee koko kesän rikkinäistä kotiaan ja kadonneita poikasiaan, eikä poikaset selviä, setä päästi poikaset kitumasta ja hautasi pellon reunaan. Muistan vieläkin, miten kamala olo siitä tuli, ja aikaa on kulunut yli 20 vuotta. Mutta menipä kerrasta kaaliin, että luonnon eläimiä ei mennä härkkimään.

emolintu itkee koko kesän... voi ku tuli surku ;( setämiehes osas syyllistämisen jalon taidon!!

Osasi kyllä, mutta näinhän se kuuluukin aikuisten opettaa lapselle moraalia, mikä on oikein, mikä väärin, ja että kaikista teoista koituu seurauksia, siihen voi itse vaikuttaa toimiiko oikein vaiko typerästi. En silti tuosta mitään traumoja saanut, vaan otin opikseni. :)

Jos setä olisi naureskellut ja väheksynyt tekoa, olisimmeko ajatelleet sen pojan kanssa että on ok rikkoa linnunpesiä ja tappaa linnunpoikaset, kiusata muitakin eläimiä? Jaa-a. Kai omatunto olisi kuitenkin sanonut, että se on väärin, mutta kyllähän lapset paljon mallia ottaa niistä arvoista ja asenteista, mitä lähipiiri ja erityisesti aikuiset tarjoavat. Ja kyllä, minäkin elin lapsuuteni maalla -90-luvulla, mutta ei meillä ollut silti ok huvikseen tappaa eläimiä. Hiiret, rotat ym. Haittaeläimet loukutettiin/myrkytettiin aikuisten toimesta, ei niihin tarvinnut lasten kajota.

Vierailija
84/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 hyi helvetti. Kyllä teillä on ollut vähän isompaakin ongelmaa, kuin se isäpuoli. Selkäänsaaminen oli kyllä valitettavasti kaltaisillenne kakaroille vähintään oikein.

Vierailija
85/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuedä eläinrakkaudesta, mutta yhdistän eläimen kiusaamisen ja vastasyntyneen lapsen rääkkäämisen. Täysin puolustuskyvyttömiä olentoja, joita isompien kuuluu suojella. Tekosyyksi ei riitä, että on ollut itse lapsi jne. Ei oikeastaan enää yllätä tämä pahiuden määrä, kun näkee, kuinka kieroja, sairaita ja huonosti kasvatettuja ihmisiä joukossamme liikkuu.

Vierailija
86/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin ihanaa poikaystävääni useamman kerran, myös varattujen jätkien kanssa 18 vuotiaana.

Vierailija
87/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä.. Onhan koiran kiusaaminen ihan perseestä ja väärin. Mut sillon ku on pieni lapsi ja joutuu alkoholisoituneen miehen pahoinpitelemäks niin pienemmästäki sais idea sit kiusata sitä koiraa jos tietäis et se tuottaa surua sille miehelle. Joo se lopputulos oli järkyttävää, että se lopetettiin se koira.. Mut onhan toi mieskin kunnon sika + tollanen aiheuttaa traumoja lapsille ja ihan oikeesti me ollaan ihmisiä ja se koira on koira.

Siis ei kai tässä järkyttävintä ollut se, että koira jouduttiin lopettamaan. Päinvastoin, koiralla varmasti parempi mullan alla, kuin elää vuosikaudet teidän kiusattavana. Järkyttävintä tässä on isäpuolen väkivaltaisuus ja se, että lapset eivät ymmärtäneet koiran olevan asiaan täysin viaton. Lapset ymmärsivät, että koiran satuttaminen ja lopulta lopettaminen aiheuttaisi surua isäpuolelle, mutta eivät ymmärtäneet sitä,  että kaikkein eniten siitä kärsi viaton koira!

Vierailija
88/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuedä eläinrakkaudesta, mutta yhdistän eläimen kiusaamisen ja vastasyntyneen lapsen rääkkäämisen. Täysin puolustuskyvyttömiä olentoja, joita isompien kuuluu suojella. Tekosyyksi ei riitä, että on ollut itse lapsi jne. Ei oikeastaan enää yllätä tämä pahiuden määrä, kun näkee, kuinka kieroja, sairaita ja huonosti kasvatettuja ihmisiä joukossamme liikkuu.

Mäkään en ymmärrä, jos lapsi jota ei ole pahoinpidelty kotona, satutaa eläintä.

Mutta en kyllä todellakaan vertaisi vastasyntynyttä ja lasta.

Tosin lastahan ei saakaan jättää vastasyntyneen kanssa vartiotta.

Isompi lapsi kun voi olla hyvinkin mustasukkainen.

Esim sisareni oli potkaissut äitiäni raskausvatsaan mustasukkaisuuksissaan.

Vierailija
89/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain osaa ymmärtää näitä pieniä ja viattomia eläimiä kiusaavia ja kiduttavia vajakkeja. Itse olen ollut lapsesta asti empaattinen ja pitänyt heikompien puolta. Kaikki tuntemani eläimiä rääkänneet kusiaivot ovat jollain lailla osoittautuneet poikkeaviksi myöhemmässä vaiheessa; kiusanneet muita koulussa, rikollisuutta ym.

Taustalta saattaa löytyä huonot kotiolot ja rankkaa kiusaamista. T. Eräs joka kohteli eläimiä huonosti.

Ainakin aina löytyy selitys, miksi mikään ei ole omaa syytä. Niin kauan kuin ihminen etsii syitä muista ja laittaa omat pahat tekonsa ympäristön syyksi, hän ei kadu eikä ole kunnon ihminen.

Vierailija
90/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petin ihanaa poikaystävääni useamman kerran, myös varattujen jätkien kanssa 18 vuotiaana.

Eihän tuo ole edes paha... Liian nuorena vaan aloit suhteeseen, pitihän sun saada kokeilla muitakin. Miten teidän suhteelle muutoin kävi, erositte vai?

Vierailija
91/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iidetään ketju siistinä, ei ollut tarkoitus että tää täyttyy toisien paheksunnasta vaan tarkoitus oli että kerrotaan elämän kamalin teko

Vierailija
92/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, ettei nuo ihmiset olisi katunut tekojaan, vaikka tosiasia on myös se, että tuskinpa olisivat (ala-ikäisinä) asioita tehneet, jos ei heitä olisi satutettu ensin.

Ei lisättävää keskusteluun..

Vierailija
93/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko jo pitää suunne kiinni toisten kamalista teoista? Mielestäni pelkät alapeukut riittävät, kun hyvä ketju menee taas muuten pelkäksi ininäksi. Keskustelun ideana oli kertoa kamalimmat teot, ei se mitään auta että päpätätte enää kakskytvuotta sitten tapetusta linnunpoikasesta. Tuskin noiden kommenttien kirjoittajia edes kiinnostaa. Kamalat teot on tietty väärin, mut tässä oli tarkoitus kysellä niitä, voitte perustaa toisen tuomitsemisketjun.

Vierailija
94/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ihan hyvä ketju ennen tuota eläinhysteerikkoa... Hohhoi ja näkemiin.

Vierailija
95/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on helvetin outoa, että täällä ei aikuisilla (?) ihmisillä ole yhtään hajua lapsen kehittymisen vaiheista. Te ette voi rinnastaa aikuista ja lasta, ette missään tilanteessa. Tekoa ei tarvi hyväsyä, mutta kannattaa nyt pikkasen koittaa vaikka sivistää itseään, jotta tajuaisit lapsen ajattelun kehityksestä!

Vierailija
96/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju alkoi hyvin mutta meni pilalle lässytyksen vuoksi

Vierailija
97/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on eläimien asteella vieläkin.

Ei oo järkee tullu.

Vierailija
98/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä jeesustelua pelkästään eläinten takia. Itseäkin suututti koiran kiusaaminen paljon mut en ymmärrä enää "anna yhteystietos niin jutellaan" ja muita yli meneviä kommentteja. Sekä miten muurahaisten ja lintujen henki asetetaan noin kiivaasti ihmisten edelle vaikka teot olis rumia. Ei ketään kiinnosta samanlailla lynkata ja saarnata varatuille jotka pettäny raskaana olevia naisia tai koulukiusaajille jotka aiheuttanu traumoja uhrille. Toiv.ette anna arvoa ihmisinä myöskään itselle.

Vierailija
99/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan miettii tota koiran "kiduttajaa" että mitä olisi esim minun koiralle tehnyt joka ei siis pelkää juuri mitään... Vanha koira joka nukkuu paljon ja ei paniikissa juokse karkuun juuri mitään. Olisiko sitten raja ylitetty ja menty myös fyysisen kidutuksen puolelle. Ymmärrän kyllä että kyseessä lapsi joka ei pystynyt hyväksymään äidin uutta suhdetta ja kerta mies vielä väkivaltainen, mutta eläinrakkaana niin vaikea olisi ymmärtää koiran jatkuvaa ja järjestelmällistä pitkäaikaista kidutusta että koira oikeasti sekoaa!

Itselle ei nyt ainakaan tule erikoisempaa mieleen vaikka tuskin täysin enkeli olen ollut. Ehken vain ole tajunnut tehneeni väärin? Eniten varmaan harmittaa kun tavallaan kiusasin ja pelottelin ala-asteella parasta kaveriani. Oli siis melko herkkä ja helposti peloteltavissa. Myöskin oman huonon itsetunnon takia olen ehkä turhan paljon leikkinyt ihmisten tunteilla ja eiköhän siinä muutama sydän ole tullut rikottua.

Vierailija
100/431 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pettäminen on niin kauheaa olevinaan ja painaa mieltä vuosia, vai onko kaikki pettämistä katuneet olleet naisia?

Olisin valmis pettämään vaikka heti, mutta eihän kukaan halua seksiä mun kanssa ei edes avokki.