Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee pahaa katsoa vierestä, miten vanhemmat pitävät edelleen otteessaan aikuista poikaansa

Vierailija
07.02.2016 |

Henkisesti siis.

Kaikki toiminta perustuu lähinnä vanhempien miellyttämiseen. Mitähän äiti tästä miettii, miten sanon tämän niin ettei hänen mielensä pahoitu. Vaimosta viis, kunhan äidin kanssa ei tule riitaa. Äiti on tärkein eikä hänelle saa sanoa pahasti mistään (asiallinen kritiikki on paha, ettei äiti vain ota siitä itseensä - parempi olla hiljaa). Äiti on opettanut ettei kenellekkään saa olla ilkeä - (harmi vain, että silloinkun mies kuvittelee olevansa kaikille mieliksi ja on avaamatta suutaan ikävissä tilanteissa, hän hiljaisuudellaan loukkaa minua. Monta kertaa olen toivonut, että hän puolustaa minua sukulaistensa edessä, mutta ei sano mitään. Näin hän ei loukkaa ketään, mutta oikeasti loukkaa minua).

Kuulostaaki kenellekkään tutulta?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooh on se sairasta..ite erkaannuin vanhemmasti aika selkeästi siinä 18-vuotiaana

Vierailija
2/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaa video tilanteista. nyt vaan vaikuttaa, että vaimo koittaa erottaa miehen vanhemmistaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jooh on se sairasta..ite erkaannuin vanhemmasti aika selkeästi siinä 18-vuotiaana

Mun on vaikeaa ymmärtää tuollaista käytöstä ja mallia kasvaa aikuiseksi. Itse lähdin kotoa 15-vuotiaana ja itsenäistynyt samalla. Rakentanut omaa aikuisuuttani pikkuhiljaa. Ja siihen ei kuulunut enää omat vanhemmat niinkään.

Ap

Vierailija
4/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asia on että vaimohan on tuon alusta asti hyväksynyt ja hyväksyy edelleen. Toinen asia on, että vain mies voi vaikuttaa asiaan.

Itse olisin kiertänyt tuollaisen kaltaisen miehen kaukaa, koska omassa lähisuvussa on ollut vastaavaa läheisriippuvuutta niin on nähnyt miten tuhoisaa se on. On eri asia olla hyvät välit kuin liiallisesti miellyttämään yrittävä.

Vierailija
5/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvaa video tilanteista. nyt vaan vaikuttaa, että vaimo koittaa erottaa miehen vanhemmistaan

Miksi niin ajattelet? Perustele vähän.

Ap

Vierailija
6/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Täällä myös aikuinen poika äidin tossun alla ja kaikki käytös sovitellaan niin ettei äidin mieli vaan järkkyisi... äiti ei jousta missään, muiden vain tulee ymmärtää. Todella raivostuttavaa.

Vierailija
7/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen kyllä miten naiset voivat olla mustasukkaisia aikuisten miesten äideille. 

Joku raja...

Vierailija
8/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Täällä myös aikuinen poika äidin tossun alla ja kaikki käytös sovitellaan niin ettei äidin mieli vaan järkkyisi... äiti ei jousta missään, muiden vain tulee ymmärtää. Todella raivostuttavaa.

Niimpä. Tää on näkynyt monesti käytännössä. Viimeeksi jouluna - anoppi oletti, kysymättä muilta mitään, että tulemme heidän luokseen jouluksi (siis 23.-25.12!!). Mies ei sanonut siihen mitn vastaan, vaikka olimme kahden jo suunnitelleet pyhämme etukäteen. Käydään minun vanhemmillani myös yms.. Loppupeleissä minä kävin ainoastaan aattoiltana syömässä heillä (kuten olin varautunut) mutta mies vietti siellä aikaa kauemmin. Menin yksin käymään omilla vanhemmillani.

Onneksi meillä ei ole lapsia.

Ap

Vierailija
9/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

no joskus vaimon vaatimukset on mielipuolisia ja joskus vanhempien.  Joskus on kysymys vain kulttuurieroista.  Et antanut yhtään esimerkkiä jolloin tilanne voi olla mikä vaan.

Vierailija
10/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen kyllä miten naiset voivat olla mustasukkaisia aikuisten miesten äideille. 

Joku raja...

Eniten ihmettelen sitä miten ei saa kyseenalaistaa epätervettä kasvatusta. Lapsen normaaliin kehitysprosessiin kuuluu irtautuminen vanhemmasta.

Mielistely ja liiallinen kiltteys oikeudenmukaisuudenkin varjolla on osoitus siitä, että kys. äiti ei ole kyennyt antamaan lapselleen koskaan sitä normaalia vapautta kehittymiselle. Se EI ole normaalia eikä sitä saa normalisoida. Voit mennä lukemaan mitä tahansa kasvatusopasta niin käsität mistä puhun.

Vierailija
11/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mustis. Näenpähän vaan miten äiti kuvaannollisesti kuristaa poikaa kurkusta eikä päästä irtaantumaan, aiheuttaen verratonta pahoinvointia. En toivo rakkaalleni kärsimystä ja syyllisyyttä jota äidin mahdottomien vaatimusten mukaan hyppääminen ja omien tarpeiden laiminlyönti aiheuttavat.

-6

Vierailija
12/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

no joskus vaimon vaatimukset on mielipuolisia ja joskus vanhempien.  Joskus on kysymys vain kulttuurieroista.  Et antanut yhtään esimerkkiä jolloin tilanne voi olla mikä vaan.

Minua on esimerkiksi haukuttu ja vähätelty hänen sukunsa edessä muutamissakin juhlissa. Olen mm. liian alhaisesti koulutettu enkä tarpeeksi fiksu heidän sukuunsa. Mies ei tilanteissa sanonut MITÄÄN. Hänet on kasvatettu siihen, että omalle perheelle tai suvulle ei saa sanoa vastaan tai heidän tunteitaan loukata. Tämä on lopputulos, avovaimo nielee itkua vieressä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

Ap

Vierailija
13/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku raja...

Ei se ole mustasukkaisuutta.:) Anoppi toki voi niin ajatella, jos ei muuta pysty ymmärtämään tai halua ymmärtää. Siten anoppi vahingoittaa poikaansa, sekä tämän perhettä.

Vierailija
14/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minua on esimerkiksi haukuttu ja vähätelty hänen sukunsa edessä muutamissakin juhlissa. Olen mm. liian alhaisesti koulutettu enkä tarpeeksi fiksu heidän sukuunsa. Mies ei tilanteissa sanonut MITÄÄN. Hänet on kasvatettu siihen, että omalle perheelle tai suvulle ei saa sanoa vastaan tai heidän tunteitaan loukata. Tämä on lopputulos, avovaimo nielee itkua vieressä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

Ap

Onko sinulla huono itsetunto vai onko sinut opetettu alistuvaksi? Kuka tahansa normaalilla itsekunnioituksella varustettu nainen ei koskaan eläessään sietäisi, että hänet nolattaisiin julkisesti miehen suvun toimesta ja mies vielä sallii sen. 

Ihan käsittämätöntä. Tuli paha mieli sunkin puolesta, vähän samaa kokeneena...

Vierailija
15/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No nyt ymmärrän sinua paremmin. Olet jonkun yläluokan ääliöperheen pojan kanssa :D   Unohda kaikki mitä sanoin.

Vierailija
16/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaisia käytännän ongelmia teillä on? Mistä mies ei halua sanoa äidilleen ja sinun mielestäsi pitäisi?

Vierailija
17/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuskin koulutuksellasi on merkitystä, miten anoppi ja suku sinuun suhtautuvat. Miehesi on kotonaan kasvatettu palvomaan äitiänsä, eli mieheltä on suljettu oman identiteetin kasvu pois. Palvojan rinnalle olisi anopin mielestä sopvia toinen palvoja. Kaksi kumartajaa, joilla ei saisi olla aivoja, eikä omaa elämää. Laita miehesi ruotuun, laita hänet ymmärtämään, mistä on kyse.

Vierailija
18/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onko sinulla huono itsetunto vai onko sinut opetettu alistuvaksi? Kuka tahansa normaalilla itsekunnioituksella varustettu nainen ei koskaan eläessään sietäisi, että hänet nolattaisiin julkisesti miehen suvun toimesta ja mies vielä sallii sen. 

Huono itsetunto, kyllä. Mutta yleensä pystyn pitämään puoleni. Nuo tapahtuivatkin suhteemme alkuaikoina, kun en tuntenut ketään hänen suvustaan. En ehkä uskaltanut avata suutani, oletin kai että mies pystyy lyömään nyrkin pöytään ja tekemään selväksi, että minua on arvostettava jos se haluavat olla väleissä hänen kanssa. Tai niin itse tekisin, jos minun puoleltani loukattaisiin miestä..

Ap

Vierailija
19/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Huono itsetunto, kyllä. Mutta yleensä pystyn pitämään puoleni. Nuo tapahtuivatkin suhteemme alkuaikoina, kun en tuntenut ketään hänen suvustaan. En ehkä uskaltanut avata suutani, oletin kai että mies pystyy lyömään nyrkin pöytään ja tekemään selväksi, että minua on arvostettava jos se haluavat olla väleissä hänen kanssa. Tai niin itse tekisin, jos minun puoleltani loukattaisiin miestä..

Ap

Ei ole mielestäni itseasiassa sinun tehtäväsi lainkaan puolustaa itseäsi, näkisin että tuossa tilanteessa miehesi olisi juuri pitänyt käyttäytyä kuin hyvin kasvatettu aikuinen. Mutta, johtuen juuri identiteetin kehittymättömyydestä ei sitä voinut tehdä, vaikka varmasti mielessään voi olla eri mieltä. Sivustakuulijalle tuossa nolaavat itsensä suku ja mies, ei se kohde jota yritettiin nolata...

Vierailija
20/70 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuskin koulutuksellasi on merkitystä, miten anoppi ja suku sinuun suhtautuvat. Miehesi on kotonaan kasvatettu palvomaan äitiänsä, eli mieheltä on suljettu oman identiteetin kasvu pois. Palvojan rinnalle olisi anopin mielestä sopvia toinen palvoja. Kaksi kumartajaa, joilla ei saisi olla aivoja, eikä omaa elämää. Laita miehesi ruotuun, laita hänet ymmärtämään, mistä on kyse.

Olen samaa mieltä. Kysyttiin vaan esimerkkejä, tuossa oli muutama, että miten tämä mm. näkyy. Pohjimmiltaan homma taitaa olla juuri niin kuin kuvailit.

Ps. Kirjoitusvirheitä näköjään noissa mun viesteissä, uusi puhelin niin ei pysy näppäimistö kunnolla hallussa :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan