Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaat vaatekaupat business casual -vaatteiden hankkimiseen?

Vierailija
07.02.2016 |

kertokaa vinkkejä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle edustavan, mutta ei yliformaalin työvaatekerraston hankkimiseen, joka vastaisi suunnilleen tuota business casual -kategoriaa? mitkä ovat hyviä kauppoja? olen vasta valmistumassa ja aloittamassa työhaastatteluissa käymistä, joten rahaa ei ole ylettömästi, että ei mitään "marssit vaan stockalle / sinne ja sinne luksuskauppaan ja ostat mitä ne neuvoo" :D lisäksi en asu pk-seudulla. mitkä olisivat hyviä nettikauppoja esim.? millainen olisi toimiva perusvarasto - suorat housut, pari kauluspaitaa, kengät, bleiseri? olen maailman laiskin shoppailija eikä liiemin kiinnostaisi perehtyä pukeutumisetikettiin mutta kai se on pakko ettei jää ainakaan huonosta pukeutumisesta kiinni työpaikan saaminen...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät väärin sanaa "kerrasto", käytä sen sijaan "vaatekerta" tai "asukokonaisuus".

Kerrasto tarkoittaa pitkiä alusvaatteita, siis pitkähihaista aluspaitaa ja pitkiä kalsareita.

haha, kiitos oikaisusta! :D tästä ilmenee mun vaatteisiin liittyvän tietouden taso... periaatteessa kiinnostaisi ja pidän tyylikkyydestä, laadusta ja estetiikasta mutta käytännössä ei ole perehtyneisyyttä paljoa yhtään. :D -ap

No oon ite vähän samanlainen. :) Nykyään ostan (työ)vaatteita melkein pelkästään työmatkoilta ulkomailta, kun en viitsi vapaa-aikaani käyttää vaatekaupoissa. Paras vinkki kuitenkin Suomessa ostoksilla käymiseen on se, että mene joku tiistai-ilta shoppaamaan, silloin on vaatekaupoissa tosi hiljaista. :) Käytä myös myyjien palvelualttiutta hyväksesi, ostosten teko helpottuu huomattavasti.   

Vierailija
22/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoista kannattaa tilata aina pari vierekkäistä kokoa ja palauttaa sitten toinen tai molemmat. Tätä käytän Espritin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupoista kannattaa tilata aina pari vierekkäistä kokoa ja palauttaa sitten toinen tai molemmat. Tätä käytän Espritin kanssa. 

tuo on minusta ajatuksena vähän kestämätön. kauheasti rahtipäästöjä yms. toki aika hankalaa jos on epävarma koostaan ja monesti noissa nettikaupoissa ei ole kovin tarkkaan ilmoitettu vaatteen mittoja.

oon lähdössä helsinkiin mutta aikaa on tosi rajallisesti siellä käytettäväksi. mihin vaatekauppoihin kannattaa suunnata suunnilleen filippa k -tyylin ja hintaluokan vaatteita etsimään?

Vierailija
24/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiata, Ril's, marimekko ja Your Face. Laatu näkyy ja kestää.

Villaa, merinovillaa, silkkiä ja puuvillaa.

Vierailija
25/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo on minusta ajatuksena vähän kestämätön. kauheasti rahtipäästöjä yms. toki aika hankalaa jos on epävarma koostaan ja monesti noissa nettikaupoissa ei ole kovin tarkkaan ilmoitettu vaatteen mittoja.

oon lähdössä helsinkiin mutta aikaa on tosi rajallisesti siellä käytettäväksi. mihin vaatekauppoihin kannattaa suunnata suunnilleen filippa k -tyylin ja hintaluokan vaatteita etsimään?

Sokoksella on tiger, filippa k ja katso j.lindeberg! Marks&Spencerillä on ihan hyvää perusvaatetta myös :)

Vierailija
26/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vaatteita tykkäät muuten käyttää? Työpukeutumisessakin kannattaa hakea omaa tyyliä, eikä vain "naamioitua". Töissä on myös tärkeää tuntea olonsa mukavaksi ja luontevaksi.

Lisäksi auttaisi tietää, mitä töitä olet hakemassa. Työhaastatteluun housupuku ja kauluspaita on varma valinta, mutta monessa työssä riittää huomattavasyi rennompi tyyli.

Housupuvusta ja kauluspaidasta saa myös rakennettua hyvän kokonaisuuden. Jakku, paita ja siistit farkut käy monella alalla. Housut ja siisti neule samoin, vaikka joku jakkumainen neuletakki. Lisäksi hame ja toinen hieman erityylinen paita ja esim pari siistiä t-paitaa ja saat jo monta asukokonaisuutta.

Itse tykkään käyttää töissä esim hametta ja neuletta tai mekkoa. Neulemekko ja paksut sukkahousut on supermukava työasu, mutta ei sopisi kaikille työpaikoille.

Vierailija
27/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dresman.

Vierailija
28/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockmann. 

Esprit lähettää vaatteet joka kerta säädyttömän isossa pahvilaatikossa, vaikka tilaisin vain yhden t-paidan. Hyvin voin siis tilata kaksi, kun laatikossa on 80% ilmaa.

Vierailija
29/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eik nuo ole niitä mummokuteita, joita av:n keski-ikäiset naiset vihaa?

Converset ja teinifarkut kunniaan!

Paino sanalla keski-ikäiset. Oletan ap:n olevan vielä nuori -> silloin haluaa olla tyylikäs. Vanhana 'nuorekas'. 

Vierailija
30/30 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on hyvä laatu. Pidemmän päälle selviää pienellä rahalla, kun perusvaatteet pysyvät kuosissaan vuodesta toiseen. Sitten voi hankkia "lisäosia" piristystä antamaan.

Uusi toppi ja huivi ovat minulla vuosittaisella hankintalistalla. Muuten menen pääasiassa Andiatan housupuvuilla ja hameilla ja Repeatin neuleilla. Paitapuserot on myös mun juttu, niin töissä kuin pitkänä versiona kotona.