Seksi on aivan älyttömän yliarvostettua
Onko muille tullut tämä ajatus, kun luette näitä aloituksia?
Aloituksia, missä puhutaan siitä mihin ikään mennessä neitsyyden pitäisi olla menetetty, miten mies suunnilleen kuihtuu ja kuolee ilman pillua, ja kuinka yhteiskunnan pitäisi pitää huoli siitä, että kaikki saavat jotenkin seksiä, mieluusti ilmaiseksi ja sitoutumatta mihinkään, ja kuinka kaikkien pitäisi kokeilla tietynlaista seksiä ja suostua kaikenlaiseen seksiin mitä kumppani keksii ehdottaa (olkoonkin vaikka provoja, saavat ne silti ihmiset reagoimaan).
Itse vaan mietin, että ei se seksi nyt oikeasti ole niin ihmeellistä. Tai kaikille pakollista. Tai mielestäni edes välttämätön edellytys parisuhteessa (kunhan asia on molemmille osapuolille ok). Toki se on mukavaa, mutta itse ainakin koen että kun himo iskee, niin yhtä hyvin voi masturboidakin, sen sijaan että lähtisi täällä purkautumaan siitä kuinka seksittömyys ahdistaa.
Toki jos seksi on ainoa ihmiskontaktin muoto elämässä (tai ainakin kontakti vastakkaiseen sukupuoleen), niin sitten ymmärrän ahdistuksen, mutta tässä kohtaa sanoisin, että syy on enemmän yksinäisyydessä ja syrjäytymisessä, kuin seksin puutteesta.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mua on jo pitkään ihmetyttänyt, miksi aina puhutaan seksistä eikä esim. rakkaudesta ja läheisyydestä. Siis, että vaikkapa aina uuden kouluampumistapauksen (tai vastaavan) yhteydessä otetaan esille, että surmaaja ei ole saanut seksiä. Välillä sävy on jopa sellainen, että se vähän niin kuin naisten vika että kävi näin, kun ette antaneet pillua. Näkisin, että seksiä tärkeämpää ihmisen psyykkeelle on toisen ihmisen hyväksyntä, rakkaus ja läheisyys. Eli myöskään noiden surmaajien tapauksessa se, onko päässyt dippaamaan penistään jonkun vaginassa on toisarvoista verrattua siihen onko saanut osakseen rakkautta ja saanut rakastaa. Siksi en usko, että mitkään lailliset bordellit tulisivat ratkaisemaan yksinäisyyttä tai tuomaan apua ahdistuneille. Kyse on paljon laajemmasta asiasta.
Meni ehkä vähän ot:ksi mutta seksin ylikorostamiseen tämäkin liittyy...
Miehille se on todella tärkeää, että nainen suostuu vapaaehtoisesti seksiin. Siinä saa validaation, että on mies ja sen takia tämä nykyisen irtoseksikulttuurin voittajia ovat ne itsevarmat panomiehet. Kaikki muut häviävät. Sekä naiset, että tavalliset miehet.
En usko siihen itsekään, että ammattilaiset poistaisivat miehen naisettomuuden tuskaa. Ammattilaisen käyttö enemmänkin alleviivaa ettei ole mies, kun kukaan nainen ei suostu vapaaehtoisesti seksiin hänen kanssaan.
Minäkään en koe olevani nainen, jos mieheni ei vähintään viikottain vapaaehtoisesti pane mua ja huolehdi orgasmistani.
Ei todellakaan ole yliarvostettua. Minäkin olen valmis sitoutumaan mieheen, joka olisi tullut jätettyä moneen kertaan huonojen puolien takia. Mutta kun se antaa niin minä saan, ja voi herttinen miten saankin. Ja jollain tasolla se on kuitenkin minulle kovinkin yhteesopiva, kunhan ne elämäntuomat yhteensopimattomuustekijät organisoidaan. En kuitenkaan tietäisi tätä, jos se taivaallinen saaminen ei olisi pysäyttänyt minua ja vakuuttanut myös miehelle, että naisenpelko ei ehkä sittenkään ole viisauden alku.
En olisi ikipäivänä voinut luottaa sen miehen kykyyn uskaltaa ylittää oma egonsa ja epämukavuusalueensa minun takiani. Mikään ei viitannut siihen suuntaan, että sellaista kapasiteettia löytyisi. Kyllä se on se seksin kautta saavutettava kemiallinen sitoutuminen, johon luotan. Kun olen nyt sitten jo ehtinyt käytännössä nähdä, miten hän ottaa asiakseen käsitellä pelkonsa ja korjata käsityksiään maailmasta, sitoudun myös henkisesti.
Eläköön keski-ikäisten seksi!
Kyllä masturbointi seksin voittaa. Voi hankkia vaikka 20 orkkua peräjälkeen, toisin kuin miehen kanssa.... :) Eikä vaaraa vahinkokersoista taikka taudeista. JESSS!
Kirjoittaa henkilö joka ei ole koskaan saanut kunnolla.
Seksistä en sano mitään, kun en enää muista. Mutta rakasteltu rakkaan kanssa jo 18/19 ikäisistä asti koko ikä. En todellakaan voisi elää ilman viikoittaisia rakasteluja.
Vierailija kirjoitti:
Pidän seksiä tärkeänä. Jos en saa mieheltäni pariin päivään, niin huomaahan sen että hermot menee nopeesti. Eli sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta :D Ja onhan se hyvän liiton liima. Aseksuaaleja, jotka pihtaavat suhteissaan en ymmärrä, enkä arvosta. Olisivat sitten yksin! Tai etsisivät toisen aseksuaalin. Muuten homma ei luonaa. Ei vaan voi.
Mee hoitoon tai jotain, ei kait nyt pelkästään hermot mene kahen-kolmen päivän seksittömyyteen.. Niin aseksuaaleille se seksi ei ole numero yksi.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun himo iskee, niin yhtä hyvin voi masturboidakin
Kaikille masturbointi ei vaan korvaa seksiä ja siihen liittyvää läheisyyttä, jos voi korvata seksin runkkaamalla niin aika huonoa seksi silloin on jo alkujaan.
No ei tietenkään siihen liittyvää läheisyyttä, mutta monilla on tilanne, että saa parisuhteesta tai ystävyyssuhteista sitä kaivattua ihmisen läheisyyttä hyvinkin paljon, jolloin masturbointi voi korvata aivan puhtaan seksin himon. Kuten aloituksessa totesin, tilanne on tietysti eri, jos seksi on ainoa läheisyyden muoto, tai kontakti vastakkaiseen sukupuoleen.
Tähän haluan tarttua hyvin vähäseksisessä suhteessa elävänä naisena.
Minä saan aika paljon läheisyyttä ja hellyyttä mieheltäni, ja minulla on myös ystäviä, joiden kanssa pystyn viettämään aikaa. Minulla on kaikin puolin sosiaalisesti "onnellinen" elämä, eikä parisuhteessamme ole mitään sellaista, mikä tekisi meistä onnettomia (seksin lisäksi).
Silti se + itsetyydytys eivät riitä täyttämään minussa sitä, minkä vähäinen seksielämä syö. Minä miellän seksin hyvin tärkeäksi osaksi parisuhdetta omassa elämässäni. Minä olen sekä psyykkinen että fyysinen olento, eikä minulle riitä se, että vain toinen puolisko minusta täyttyy, ja toisesta minun täytyy pitää huolta yksin, vaikka meitä on tässä suhteessa kaksi. Seksittömässä suhteessa minusta tuntuu, kuin olisin lukossa. Seksittömyys tekee minut pidemmän päälle turhautuneeksi, ärtyneeksi, loukkaantuneksi ja... no, onnettomaksi. Ja surulliseksi.
Minusta on loukkaavaa, kun seksittömässä suhteessa elävälle sanotaan vähätellen, että lakkaa ulisemasta ja ajattele tärkeämpiä asioita, tai sitten tiukataan, mitä minussa on vikana, kun en kelpaa. Entä, jos seksi on yksi niitä tärkeitä asioita parisuhdetta? Olen valmis kompromisseihin. Olisin onnellinen, jos seksiä olisi viikottain, vaikka useamminkin. Olisin silloinkin onnellinen, jos seksiä olisi pari, kolme kertaa kuukaudessa. Mutta kun seksikerrat alkavat olla kolmen, neljän, tai seitemän kuukauden välein, en ole onnellinen. Sellainen suhde ei merkitse minulle enää varsinaista parisuhdetta. Kun oikeasti: minä saan ihan kyllikseni hellyyttä ja sosiaalista nautintoa elämässäni. Jos parisuhteessani ei ole mitään seksiin liittyvää, miten se oikeasti eroaa minun muista ihmissuhteistani?
Sexiä on muutakin kuin yhdyntä. Et varmaa harrasta hyvin intiimejä asioita muissa ihmissuhteissa kuin vaan parisuhteessa? Siinä se parisuhde eroaa muista ihmissuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
Kunnolla saanut ei koe seksiä merkityksettömäksi. Sellanen haluaa sitä lisää eikä itke asiasta palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
Kunnolla saanut ei koe seksiä merkityksettömäksi. Sellanen haluaa sitä lisää eikä itke asiasta palstoilla.
Entä jos pitää sexii hyvänä, neutraalina asiana mut ei halua sitä jatkuvasti vaan lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
Entä jos pitää sexii hyvänä, neutraalina asiana mut ei halua sitä jatkuvasti vaan lisää?
Hyvä seksi ei ole ikinä mikään neutraali asia. Paitsi sellaiselle, joka ei koskaan ole saanut kunnolla.
En pystyisi olemaan jos ei mies antaisi päivittäin hyvää ja monia orgasmeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
Hyvä seksi ei ole ikinä mikään neutraali asia. Paitsi sellaiselle, joka ei koskaan ole saanut kunnolla.
No et voi määrittää kaikkien ihmisten puolesta, oman kantasi voit toki.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan jos ei mies antaisi päivittäin hyvää ja monia orgasmeja.
Et sä joka päivä saa. Ihan Esson baarin juttuja nuo on. Mutta toivottavasti saat jotain satujen kertomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kunnolla
No et voi määrittää kaikkien ihmisten puolesta, oman kantasi voit toki.
No en ole mikään asiantuntija, mitä kirjainseksuaaleihin tulee.
Samaa mieltä ap:n kanssa oli vaimoni. Otin eron, joten toivon, että hän löysi miehen, joka ei arvosta seksiä ollenkaan. Tupakka ja alkoholi näyttää uudelle maistuvan joten saattaa olla tavoite lähenemässä.
No ei kyllä mielestäni ole yliarvostettua. En itse saa mastuboimalla seksintarpeita tyydytettyä vaan tarvitsen miehen sisääni. Ei sitä dildo tai vibra korvaa, että saa kunnolla elintä.
Mua on jo pitkään ihmetyttänyt, miksi aina puhutaan seksistä eikä esim. rakkaudesta ja läheisyydestä. Siis, että vaikkapa aina uuden kouluampumistapauksen (tai vastaavan) yhteydessä otetaan esille, että surmaaja ei ole saanut seksiä. Välillä sävy on jopa sellainen, että se vähän niin kuin naisten vika että kävi näin, kun ette antaneet pillua. Näkisin, että seksiä tärkeämpää ihmisen psyykkeelle on toisen ihmisen hyväksyntä, rakkaus ja läheisyys. Eli myöskään noiden surmaajien tapauksessa se, onko päässyt dippaamaan penistään jonkun vaginassa on toisarvoista verrattua siihen onko saanut osakseen rakkautta ja saanut rakastaa. Siksi en usko, että mitkään lailliset bordellit tulisivat ratkaisemaan yksinäisyyttä tai tuomaan apua ahdistuneille. Kyse on paljon laajemmasta asiasta.
Meni ehkä vähän ot:ksi mutta seksin ylikorostamiseen tämäkin liittyy...