Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heijastamattomat linssit. Kannattaako ottaa? Olen ostamassa ensi kertaa optikon määräämiä laseja ja kovasti tyrkytetään

Vierailija
06.02.2025 |

mm. heijastamattomia linssejä. Mikä hyöty niistä on vai onko mitään. Olen hankkimassa niin kauko- kuin lukulasit. Autoa en aja ja tähän asti käytössä ollut markettilaseja.

Enä sitten ohennetut linssi?

Heijastamattomat linssit. Kannattaako ottaa? Olen ostamassa ensi kertaa optikon määräämiä laseja ja kovasti tyrkytetään

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi a ja be tuli ihan turhaan. Oli pakko laittaa jotakin kun en jostain syystä päässyt eteenpäin ilman, että jotain laittoi.

Vierailija
2/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa. Viimeksi 80-luvulla mulla on ollut lasit ilman heijastuksen estoa ja ohennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hur gammal är du och hur starka glas behöver du? Det avgör rätt mycket.

Vierailija
4/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua mikse edes myydään niitä tavallisia, ilman heijastuksen estoa

Vierailija
5/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilman muuta, enemmän käyttö mukavuutta ohuemmilla linsseillä sekä näyttää paremmalta kuten myös heijastamattomat. 

T. Rillipää 

Vierailija
6/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisisin asian siten että riippuu paljonko maksaa.

Vierailija
7/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa heijastamaton kalvo linsseihin, minulla ollut 80-luvulta lähtien kaikissa laseissa. Ohennettu linssi, jos on paljon vahvuutta. Yksikin ohennus todennäk. riittää siihen, että lasit ovat kevyemmät ja paremman näköiset.

Vierailija
8/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennukset joo, riippuen tietenkin linssin paksuudesta. Heijastamattomuuksia ym. krumeluureja en ole muistaakseni koskaan ottanut, kovapinnoitetta lukuunottamatta, laseja käyttänyt 40 vuotta. Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
9/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lasit alle kymmenvuotiaana. Sain ekat heijastamttomat linssit päälle parikymppisenä. Kun katsoin itseäni peilistä ensimmäisen kerran, tajusin, että näin itseni ensimmäisen kerran suoraan. Aiemmin piti päätä kallistaa ylös- tai alaspäin nähdäkseni omat silmät.

Minulla on paljon miinuksia, joten ilman ohennettuja linssejä en voi olla.

Vierailija
10/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lasit aina kaikilla herkuilla.

Vierailija
11/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaa löytyy täältä: Favoptic

Vierailija
12/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastamattomuuden vaikutus rajoittuu käytännössä muihin, eikä vaikuta omaan näköön. Valokuvissa ulkoiset valonlähteett saattavat heijastua linsseista heijastamattomia paremmin.

Vierailija
13/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan määrää laseja, optikko vain suosittelee. Poliisi voi olla se taho joka ottaa ajokortin pois jos sokeana ajelet. 

Sitten taas ihan riippuu mihin käyttöön ne lasit tulee, eli onko jatkuvassa käytössä vai ei, jos ei jatkuvassa käytössä pärjää ilman pinnoitetta 

Vierailija
14/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa todellakin! Ei se valokuvissakaan hyvältä näytä se heijastus.

Vierailija
15/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasit lähes aina, ja en kyllä ottaisi ilman ohennuksia ja pinnoitteita kuin äärimmäisen rahapulan pakottamana. Olkoot turhamaista. 

Vierailija
16/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan määrää laseja, optikko vain suosittelee. Poliisi voi olla se taho joka ottaa ajokortin pois jos sokeana ajelet. 

Sitten taas ihan riippuu mihin käyttöön ne lasit tulee, eli onko jatkuvassa käytössä vai ei, jos ei jatkuvassa käytössä pärjää ilman pinnoitetta 

Käytin väärää verbiä, sori siitä!  Kyllä ne päivittäiseen käyttöön  tulevat.

Vierailija
17/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa heijastamaton kalvo linsseihin, minulla ollut 80-luvulta lähtien kaikissa laseissa. Ohennettu linssi, jos on paljon vahvuutta. Yksikin ohennus todennäk. riittää siihen, että lasit ovat kevyemmät ja paremman näköiset.

Kiitos paljon!

ap

Vierailija
18/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa, niistä se optikko saa katteen käytännössä.

Vierailija
19/19 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ainakin "kova linssi" ja tummennettu jos on yhtään häikäisyä. Jos on metalliallergiaa niin paksu muovisanka, sen sisällä toki on metalliranka. Kehikkoon se ei vaikuta, on ohuita kehyksiä.