Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset pompottavat vanhempiaan

Vierailija
07.02.2016 |

Olen töissä isossa päiväkodissa. Monesti olen huomannut tämän ilmiön. Äiti tai isä tulee hakemaan lastaan, joka kieltäytyy lähtemästä. Nooh, jää sinä vielä tänne, äiti käväisee kaupassa ja tulee kohta sitten hakemaan. Aaargh!! Mitä tulee isona tapahtumaan jos annatte pienten lasten pompotella teitä jo noin nyt?? Ja oletteko äidit tai isit ajatelleet sitä, että juuri se teidän kotiin kieltäytymästä lähtevä lapsenne voi olla esteenä jonkin hoitajan kotiinlähdölle???

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Veit sanat suustani!

Vierailija
2/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, kuka muka tekee noin? Silloin kun minä sanon että lähdetään niin vaikka kannan muksun autoon. En todellakaan jää neuvottelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tähän on tultu. vanhemmat eivät kestä lastensa kilareita päiväkodin pihalla ja näin hyssyttelevät. Tuo on vielä pientä.

Vierailija
4/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei missään päiväkodissa suostuta tuollaiseen.

Vierailija
5/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suostutaan, kunhan lapsi haetaan ennen aukioloajan päättymistä.

Vierailija
6/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, tuo on arkipäivää! Itse myös töissä pienehkössä päiväkodissa, jossa työvuorot suunnitellaan juuri vanhempien ilmoittamien hoitoaikojen mukaan. Monesti olen työkaverini kanssa kököttänyt pihassa odottamassa että lapsi lähtisi sillä kolmannella tai neljännellä yrittämällä vanhempansa mukaan, jotta toinen meistä pääsisi kotiin.

Vierailija
7/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on valitettavasti totta. Aukioloajan puitteissa vanhemmat saattavat tulla huikkaamaan lapselle että lähtisitkö jo, ja kun ei pikku pomo halua lähteä, käy äiti sitten kaupassa sun muuta ja suhdelukujen puitteissa ei työntekijät pääse kotiin.

Vierailija
8/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suostutaan, kunhan lapsi haetaan ennen aukioloajan päättymistä.

Meillä ei ainakaan suostuta siihen, sillä siinähän vanhempi antaa lapselleen vallan, joka ei lapselle kuulu. On sanottu lapsille (ja vanhemmille), että silloin lähdetään, kun haetaan.

Se sitten taas on vanhemman päätettävissä mihin aikaan hakee, kunhan tosiaan hakee päiväkodin aukioloaikana. Meillä ei kysytä mitään hakuaikoja.

Vierailija
9/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkotihenkilökuntakaan nykyään voi paljon muuta kuin jankata ja antaa lapsen pompotella, kun lasten fyysinen rajoittaminen on kielletty. Eli jos vaikka otat sen kiukuttelevan lapsen kainaloon ja kannat pois, niin sinua uhkaa pahimmillaan leivättömän pöydän ääreen joutuminen.

Vierailija
10/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tajua tuollaista toimintaa vanhemmilta, koska se on aika hölmöä. Ei me nyt tukka putkella mennä, mutta ei mulla ole kyllä aikaa eikä mielenkiintoa viettää iltaa pk:n pihalla, kun lapsi ei haluu tulla. Vanhemmat eivät kuitenkaan aina tajua, että kyseessä voi olla myös jonkun hoitajan kotiin pääsy. Eikö tuossa tilanteessa henkilökunta voi tulla sanomaan, että koska voit ottaa lapsesi nyt pois hoidosta niin minä merkitsen nyt 'maijaeetun' lunastetuksi ja hoitaja x:kin pääsee kotiin työaikansa mukaan. Tästä voisi myös erikseen jutella näiden vanhempien kanssa, jotka sitä tekevät. Jos teillä erikseen listataan lapsen hoitoaika niin sen mukaan mennään ja se, että 'maijaeetu' ei haluu, ei ole syy poiketa ilmoitetusta. Nyt pitäisi minusta myös hoitajien/ pk:n johtajan ottaa tiukka ote tuohon, koska kyseessä on jo hoitajien työaika ja oikeus tietää työaikansa etukäteen.

Vierailija
11/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jos henkilökunta tilanteeseen puuttuu, saattavat vanhemmat kokea sen varpaille hyppimisenä. Osan vanhempien mielestä on täysin okei tehdä viikonlopun ruokaostokset ja antaa lapsen päättää mihin aikaan lähdetään

Vierailija
12/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverini tulee jatkuvasti myöhässä töihin, kun lapsi ei suostunut lähtemään kesken leikin päiväkotiin. Kerran lapsi ei ollut suostunut menemään autolla, vaan pitikin mennä julkisilla joka kestää triplaten aikaa.

Hänellä on jo 2 varoitusta asiasta. Pomollemme, joka on nelikymppinen kahden lapsen äiti, on ihan turhaa yrittää selittää mitään. Kollega oli tosi loukkaantunut, kun pomo oli ilmoittanut, että ongelma on hänen, ei työpaikan. Karmeinta on, että potkut ovat ovella.

Vierailija
13/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on valitettavasti totta. Aukioloajan puitteissa vanhemmat saattavat tulla huikkaamaan lapselle että lähtisitkö jo, ja kun ei pikku pomo halua lähteä, käy äiti sitten kaupassa sun muuta ja suhdelukujen puitteissa ei työntekijät pääse kotiin.

Aika kumma juttu, jos teillä pitää suhdelukujen toteutua joka minuutti, eikä yhden lapsen vuoksi pääse lähtemään kotiin.

Vierailija
14/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja yläkoulun opena voin kertoa, et on aika paljon perheitä, joiden lapset tulee ja menee koulupäivänaikana miten sattuu, ja vanhemmat kuittaa kaikki poissaolot "terveydellisinä". Kokeista ja niiden uusintakokeista ollaan säännöllisesti pois ja vanhemmat kuittaa milloin minkäkin tekosyyn. Jos lasta ei saada kouluaamuina hereille niin huudetaan yhteiskuntaa apuun, mutta vanhemmat ei voi ottaa yöksi sitä kännykkä pois " kun ei se lapsi suostu". Ja yllättävän monet vanhemmat luulevat voivansa ilmoittaa, että meidän lapsi ei sitten käy liikuntatunneilla/ tee läksyjä / ei lue ääneen / ei tee kokeita kun ei se halua. Jep. Tsemppiä sinne päiväkotiin, hirvittää ajatella et toi sukupolvi sit kymmenen vuoden päästä yläkoulussa...

Vierailija
15/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä teet tuossa tilanteessa? Mä ainakin sanoisin lapselle että kyllä sun nyt pitää lähteä ja huomenna tulet sitten taas ja ohjaisin portille. Meillä kanssa "niskuroiva" lapsi ja kun molemmat aikuiset siinä tilanteessa on samaa mieltä nioin lapsihan lähtee ilman tappelua.

Nuo siirtymävaiheet aamuisin ja iltaisin sujuu paremmin tiettyjen hoitajien kanssa, heillä kun on pelisilmaa pelata yhdessä vanhempien kanssa.

Vierailija
16/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Itsellä kaksi voimakastahtoista lasta. Muttei koskaan jääneet päiväkotiin heitä haettaessa. Joskus kokeilleet venkoilla etteivät lähde, muttei mene läpi. Missä tallaista tapahtuu? En ole koskaan nähnyt, vaikka 6 vuotta kulkenut päiväkodilla. Kehäkolmosellako?

Vierailija
17/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen hoitoaika on papereissa 7-17, niin ei minun ole pakko ottaa lasta kotiin jo klo 15, vaikka kävisin päiväkodin pihassa kysymässä, joko tulet kotiin. Jos on kiva leikki menossa, lähden välillä kauppaan ja haen lapsen vasta sovittuna aikana. Ei pitäisi olla päiväkodissa mitään aikatauluongelmaa, koska lapsi ei ole yliaikaa. Vai ottaako päähän se, että voin mennä ilman lasta kauppaan ja  maksan muutaman euron niistä hoitotunneista?

Vierailija
18/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, jolla on tän tapaisia juttuja koko ajan. Välillä ei tiedä, pitäiskö sanoa mielipiteensä vai olla vaan hiljaa. Hiljattain ilmoitti ensin olevansa sairaan lapsen kanssa kotona. Tuli sit kuitenkin töihin ja sanoi, että lapsi oli vaatinut päästä päiväkotiin. Teki mieli kysyä, oliko alkuperäinen aikomus olla kotona lintsausta, jos kerran lapsi ei ollutkaan niin kipeä ettei voi mennä hoitoon vai lapsiko teillä määrää mitä tehdään ja veitkö siis sairaan lapsen päiväkotiin. Vastaavia esimerkkejä voisi kertoa vaikka kuinka paljon.

Vierailija
19/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vanhempi tulee portista sisään ja moikkaa lasta sekä hoitajaa VASTUU lapsesta siirtyy vanhenmalle. Joten kyllä se työntekijä voi lähteä kotiin jos on yhdestä lapsesta se muka kiinni

Vierailija
20/124 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mä sanon lapselle usein, että nyt lähden tule mukaan jos haluat. Tulee aina kiire lähteä, ettei jää yksin enää sinne.

Tämä neuvo tuli ihan lapsen vanhasta päiväkodista. Ei koskaan lähtenyt mukaan kuin huudolla, niin hoitaja sanoi, että sano lapselle lähteväsi ja lähde ulos (minutin päästä takaisin). Toimi! Ikinä en kyllä oikeasti jättäisi ja lähtisi kauppaan..