Miten hyväksyä ulkonäön riittämättömyys?
Mitä järkeä tapailla miehiä kun tietää, että mies haluaa tapailla vain saadakseen jossain vaiheessa seksiä? Naisena täytyisi olla kaunis, jotta miehiä kiinnostaisi tutustua vakavassa mielessä. Muilla elämän osa-alueilla ulkonäköni ei haittaa.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen ollut tilanteessasi. Musta haistoi epätoivon varmaan kilometrien päähän, ihastuin kaikkiin säätöihini/yhdenyönjuttuihini ja sitten päättelin, että olen varmaan tosi ruma, kun kelpaan vain seksiin. Joo-o...
Kun päätin lopettaa jahtaamisen ja keskittuä muihin juttuihin, niin itsetuntoni nousi kun huomasin olevani hyvä jossain enkä tarvitse olemassaoloni oikeutukseksi hyväksyntää puolituntemattomilta jannuilta. Harrastuksen parista sitten löysin miehenikin, kun olin rennompi enkä enää epätoivoinen ja säälittävä.
Oliko sinulla jatkuva alemmuudentunne tuona väliaikana ennen kuin tunsit olosi hyväksi? Jos oli, miten handlasit sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttava, joka on hirveen mukava mutta todella ruma. Löysi tavallisen näköisen, mukavan mutta pahanhajuisen miehen. Ovat nykyään naimisissa. Tarinan opetus? Kaikille löytyy joku. Ehkei ihan ammattiapua tuohon itsetunto-ongelmaa, mutta olisiko sinulla esim. kaveria, joka voisi tsempata? Tinderiin vaan ja paljon tapaamisia tavallisten miesten kanssa (varmaan mieluiten ilman seksiä), niin kyllä se siitä.
Kaverini ovat minulle sanoneet, että en ole nätti. Kuulemma en kuitenkaan "suoranaisesti ruma" heidän mielestään.
Tinderiä olen kokeillut ja sieltä ei tullut kuin seksiehdotuksia. Ja ei, minulla ei ollut herutuskuvaa eikä edes kokovartalokuvaa.
Tinderissä useita seksiehdotuksia -> yhyy olen karmean ruma #vainnaistenongelmat
Mikset lue koko ketjua?
Monet miehet ovat kertoneet (seksin jälkeen tietysti) että olen ruma. Eikös sinun miehenä pitäisi juuri tietää, että ei naisen rumuus ole este seksin harrastamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttava, joka on hirveen mukava mutta todella ruma. Löysi tavallisen näköisen, mukavan mutta pahanhajuisen miehen. Ovat nykyään naimisissa. Tarinan opetus? Kaikille löytyy joku. Ehkei ihan ammattiapua tuohon itsetunto-ongelmaa, mutta olisiko sinulla esim. kaveria, joka voisi tsempata? Tinderiin vaan ja paljon tapaamisia tavallisten miesten kanssa (varmaan mieluiten ilman seksiä), niin kyllä se siitä.
Kaverini ovat minulle sanoneet, että en ole nätti. Kuulemma en kuitenkaan "suoranaisesti ruma" heidän mielestään.
Tinderiä olen kokeillut ja sieltä ei tullut kuin seksiehdotuksia. Ja ei, minulla ei ollut herutuskuvaa eikä edes kokovartalokuvaa.
Tinderissä useita seksiehdotuksia -> yhyy olen karmean ruma #vainnaistenongelmat
Mikset lue koko ketjua?
Monet miehet ovat kertoneet (seksin jälkeen tietysti) että olen ruma. Eikös sinun miehenä pitäisi juuri tietää, että ei naisen rumuus ole este seksin harrastamiselle.
Monille näteille naistutuille on sanottu samaa. Osa miehistä on kusipäitä ja kuinka ollakaan naiset yleensä valitsevat seksiin nämä ääliöt. En ottaisi itseeni tuollasesta. Paitsi tietysti sen osalta, että valitsen kusipäitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen ollut tilanteessasi. Musta haistoi epätoivon varmaan kilometrien päähän, ihastuin kaikkiin säätöihini/yhdenyönjuttuihini ja sitten päättelin, että olen varmaan tosi ruma, kun kelpaan vain seksiin. Joo-o...
Kun päätin lopettaa jahtaamisen ja keskittuä muihin juttuihin, niin itsetuntoni nousi kun huomasin olevani hyvä jossain enkä tarvitse olemassaoloni oikeutukseksi hyväksyntää puolituntemattomilta jannuilta. Harrastuksen parista sitten löysin miehenikin, kun olin rennompi enkä enää epätoivoinen ja säälittävä.
Oliko sinulla jatkuva alemmuudentunne tuona väliaikana ennen kuin tunsit olosi hyväksi? Jos oli, miten handlasit sen?
Tunsin kovaa alemmuutta, en esim. meinannut kehdata liikkua paremman näköisten kavereiden seurassa. Jossain välissä sitten koin sellaisen raatorehellisen ahaa-elämyksen: ulkonäkö ei ole eikä koskaan tule olemaan suurimpia vahvuuksiani tässä elämässä, joten pitää ruveta pärjäämään muilla avuilla. Mua paremman näköisiä naisia on aina, minkäs sille mahtaa. Nykyään olen jo aika sinut faktan kanssa, ja pystyn jopa heittämään läppää ulkonäöstäni ja komplekseistani sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kai itsekin haluat seksiä? Jos mies alkaa sinua tapailla ja homma etenee ja molemmat tykkää niin ulkonäkösi ei ole ongelma. Jos et löydä miestä etkä perhettä perusta niin ala tekemään jotain hyvää järkevää elämälläsi vaikka punaisen ristin hommia. Älä sairasta huomisen tautia tänään.
Luulenpa että aloittaja tarkoitti ettei halua olla AINOASTAAN mikään seksilelu miehelle, vaan kaipaa parisuhteen luomaa läheisyyttä, lämpöä ja henkistä yhteyttä. Pelkkä pano ja sen jälkeen kylmästi hyvästien sanominen (jos sitäkään) ei vastaa useimpien naisten odotuksia mitä he mieheltä haluavat. Toki poikkeuksiakin löytyy mutta sanoisin että näin keskimäärin nainen kaipaa ensisijaisesti suhdetta eikä vain seksiä.
Toisekseen, aina vedetään esiin nälänhätä-kortti tai jokin muu ihmisten tunteisiin vetoava kortti, jotta saataisiin sen toisen ihmisen ongelma mitätöityä ja saada kyseinen henkilö häpeämään sitä, että kehtasi edes avautua tällaisesta asiasta. Hyvin tyypillinen ja ärsyttävä argumentointivirhe.
Mikään hyväntekeväisyys ei tähän aiheeseen liity millään tavalla, ja kyllä, ulkonäkö vaikuttaa moneen asiaan elämässä, etenkin seuran saamiseen, joten mielestäni aloittajalla on varsin pätevä syy mainita tästä kyseisestä asiasta ilman että joku maailmanparantaja wannabe-jeesus alkaa aukomaan päätä ja yrittää hiljentää se vastapuoli noilla kliseisillä ja teennäisillä fraaseilla, jotka eivät palvele kenenkään etua eivätkä anna mitään tarkoitusta yhtään millekään.
Usein on niin että mies huijaa naista sanomalla tälle että olisi kiinnostunut suhteesta hänen kanssaan mutta seksiä saatuaan, päättääkin ottaa hatkat eikä siitä miehestä kuulu sen koommin enää mitään. On ymmärrettävää että nainen on tällaisesta toiminnasta äärimmäisen loukkaantunut, siinä tuntisi kuka tahansa itsensä hyväksikäytetyksi ja hyödyttömäksi. Sellainen jättää sisälle tyhjän olon, herää kysymys että tässäkö tämä oli? Kun tunteet toista kohtaan syvenevät, toinen hylkää kylmästi kuin poisheitettävän esineen. Sellainen jos mikä on ihmisarvoa ja itsetuntoa alentavaa.
Keksitkö itsestäsi ja ulkonäöstäsi mitään hyvää? En todellakaan ole nätti, mutta hymyni on kaunis ja kun hoidatin yksityisellä hampaani kuntoon, niin kyllä kelpaa hymyillä. Tylsät hiukseni pidän aina puhtaina ja käyn kampaajalla kuuden viikon välein ihan itseni takia. Rahaa menee, mutta käyn töissä, joten saan rahaani käyttää itseeni. En ikinä kulje missään rumissa huonosti istuvissa vaatteissa, vaan päälläni on siistit, ehjät ja sopivat vaatteet. Ne epämääräiset, mutta mukavat lumput heitin jo aikoja sitten pois. Kuljen selkä suorana ja pää pystyssä, en pelkää ihmisiä ja tiedän arvoni. Seuraani ei edes eksy mitään ihme porukkaa, vaan vain ainoastaan mukavia ja hyviä ihmisiä. Itsestä se lähtee.
Nyt ap keräät lähellesi epämääräisiä hiihtäjiä, joilla on itselläänkin pää sekaisin, mutta sinähän heidät vierellesi hyväksyt. Turha se on niitä typeriä miehiä syyttää sinun valinnoistasi. Saat juuri sitä ainesta mitä nyt ansaitset, mutta voit muuttaa asian jos haluat. Olet myös ilmeisen nuori, joten tuollainen ihme tempoilu menee vielä teini-iän piikkiin.
Ap jatkaa.
Olen itse ulkonäkööni tyytyväinen ja myös vartalooni. Sepä tässä kun tiedän etten tästä kauniimmaksi kykene muuttumaan ja samaan aikaan koen jo tyytyväisyyttä muuallakin elämässäni: töissä, vapaa-ajalla ja ihmissuhteissa.
Ei naista rumaksi kutsuva mies ole kusipää. On oma vikani miksi olen uskonut siihen, että keräisin ympärilleni luottamuksen ansainneita, omista valinnoistaan varmoja miehiä. Jos kasvot ovat tällaiset ei muuta olekaan voinut saada. Lisäksi huomautan, että ei kukaan mies ole jäänyt vierelle vaan päinvastoin. Ja viesti 26 osuu täysin kohdilleen.
Minusta se nimenomaan on toisin päin. Jos on kaunis miehet haluavat vain seksiä ja jos on tavallisen näköinen/ruma he haluavat tutustua vakavammin. Todettu niin monesti.
T: Kaunis nainen
Mihin sun ulkonäkös ei niinku riitä? En ihan ymmärtäny....
Vierailija kirjoitti:
Minusta se nimenomaan on toisin päin. Jos on kaunis miehet haluavat vain seksiä ja jos on tavallisen näköinen/ruma he haluavat tutustua vakavammin. Todettu niin monesti.
Omien havaintojeni mukaan niin ei ole. Mitä kauniimpi nainen, sitä enemmän miehet haluavat tutustua vakavasti ja ottajia olisi aina. Suhteeseen. Naista oltaisiin heti viemässä näytille kavereille ja vanhemmille.
Sitten ne rumimmat kelpaavat korkeintaan väliaikaiseen seksisuhteeseen, josta mies ei voi kertoa edes kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun ulkonäkös ei niinku riitä? En ihan ymmärtäny....
Rumillakin naisilla on tunteet. Alkaa ahdistamaan kun ei kelpaa kuin vakipanoksi - yleensä ei siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ite erityisen kaunis, mutta yleensä mies näkee aina vaan kauniimpana mitä paremmin tuntee! Rakkaus kaunistaa.
Ei niitä miehiä edes kiinnosta tutustua luonteeseen. Persoonani on tästä päätellen ulkonäköäkin alempi kun ensimmäisten tapaamiskertojen aikana miehet tekevät hyvin nopeasti aina selväksi, että eivät ole etsimässä mitään vakavaa. Ja jonkin aikaa tapailun loppumisen jälkeen kuulee, että mies onkin taas uudessa suhteessa.
Mitä muita johtopäätöksiä tästä voisi tehdä kuin sen, että on riittämätön?
Ainakin sen, että tapailet urpoja pelimiehiä. Käännäpä asia toisin päin: mitä mieltä sinä itse olet miehistä, jotka näkevät naisen arvokkuuden vain siinä, pääseekö häntä mahdollisimman nopeasti polkaisemaan ja vaihtamaan toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ite erityisen kaunis, mutta yleensä mies näkee aina vaan kauniimpana mitä paremmin tuntee! Rakkaus kaunistaa.
Ei niitä miehiä edes kiinnosta tutustua luonteeseen. Persoonani on tästä päätellen ulkonäköäkin alempi kun ensimmäisten tapaamiskertojen aikana miehet tekevät hyvin nopeasti aina selväksi, että eivät ole etsimässä mitään vakavaa. Ja jonkin aikaa tapailun loppumisen jälkeen kuulee, että mies onkin taas uudessa suhteessa.
Ainakin sen, että tapailet urpoja pelimiehiä. Käännäpä asia toisin päin: mitä mieltä sinä itse olet miehistä, jotka näkevät naisen arvokkuuden vain siinä, pääseekö häntä mahdollisimman nopeasti polkaisemaan ja vaihtamaan toiseen?
Sen, että nainen on tuossa kuviossa riittämätön ja vielä tyhmäkin, kun on kuvitellut että tapailu ja ennen seksiä saaduissa kommenteissa olisi ollut jotain totuutta mukana.
Jos on tullut kelvuutetuksi vain seksiin ei lopulta kykenekään enää näkemään mitään syytä miksi jotain kiinnostaisi tutustua kokonaisuuteen. Huomautan myös, että kyseessä ei ole koskaan olleet pelimiehet vaan aiemmin pitkissä suhteissa olleita. Toki sanomasi on sinänsä kätevä, eli voin yrittää suggestioida itseäni ajattelemaan asiasta eri tavalla tästä eteenpäin. Helpottaisi henkistä taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojeni mukaan niin ei ole. Mitä kauniimpi nainen, sitä enemmän miehet haluavat tutustua vakavasti ja ottajia olisi aina. Suhteeseen. Naista oltaisiin heti viemässä näytille kavereille ja vanhemmille.
Sitten ne rumimmat kelpaavat korkeintaan väliaikaiseen seksisuhteeseen, josta mies ei voi kertoa edes kavereilleen.
Tosi surullisia kommentteja.
Minä näen ympärilläni hyvinkin monenlaisia pariskuntia, joista on vaikea löytää yhteistä määrittäjää, millainen ihminen "kelpaa" kumppanikandidaatiksi. On suorastaan kuvankauniita naisia, joilla voi olla paljon vaatimattomamman näköinen mies, ja hyvin näyttävät pärjäävän. On vaatimattomia naisia, joiden rinnalla kävelee hyvin komea mies. Ja kaikkea siltä väliltä. Itsekin vaatimattoman näköisenä olen löytänyt miehen, joka vastaa kaikin puolin ihanteitani, ja olen onnellinen hänen kanssaan. Jos jotakin olen oppinut, niin tosielämä ei ole Hollywoodin kupla, jossa miehet vain valkkaavat kauneimmat naiset päältä, ja vaihtelevat heitä keskenään niin kuin lapset pokemon-kortteja.
On aika vaikea uskoa, että sisältö merkkaisi tässä elämässä kun kerta kavereidenkini mukaan olen se joukon rumin. Ei ole viihtee tullut enää käytyä aikoihin kun on mieltä alentavaa se miten aina kun miehet illan aikana lähestyvät minua, katsovat kaverit asiakseen kertoa minulle että ei ne sitä oikeasti tarkoita ja seksiä ne vaan taas haluaa susta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, että nainen on tuossa kuviossa riittämätön ja vielä tyhmäkin, kun on kuvitellut että tapailu ja ennen seksiä saaduissa kommenteissa olisi ollut jotain totuutta mukana.
Jos on tullut kelvuutetuksi vain seksiin ei lopulta kykenekään enää näkemään mitään syytä miksi jotain kiinnostaisi tutustua kokonaisuuteen. Huomautan myös, että kyseessä ei ole koskaan olleet pelimiehet vaan aiemmin pitkissä suhteissa olleita. Toki sanomasi on sinänsä kätevä, eli voin yrittää suggestioida itseäni ajattelemaan asiasta eri tavalla tästä eteenpäin. Helpottaisi henkistä taakkaa.
Kyllä, teet itsellesi palveluksen, jos yrität kääntää ajatuksesi toisille urille.
Se, että joku mies käyttää sinua lähinnä "astinlautana" uuteen suhteeseen ja laastarina selviytyäkseen edellisestä suhteestaan, on urpo. Tai ainakin mies, joka käyttäytyy urposti sinua kohtaan. Tai sitten mies, joka olettaa sinun olevan liikenteessä samoissa fiiliksissä, vaikka sinä itse haluaisit jotakin paljon enemmän, etkä vain saa sanotuksi sitä.
Missä muuten on sinun odotuksesi? Ei sinun tarvitse suostua siihen, että tarjoat miehelle "pehmeän laskun" parisuhdemarkkinoille pitkän suhteen jälkeen. Mikset voi suhtautua asiaan siten, että sinä itse asiassa etsit jotakin vakavampaa kuin se, mitä mies tarjoaa?
Siis nuo miehethän ovat riittämättömiä sinulle - etkä sinä heille.
Vierailija kirjoitti:
On aika vaikea uskoa, että sisältö merkkaisi tässä elämässä kun kerta kavereidenkini mukaan olen se joukon rumin. Ei ole viihtee tullut enää käytyä aikoihin kun on mieltä alentavaa se miten aina kun miehet illan aikana lähestyvät minua, katsovat kaverit asiakseen kertoa minulle että ei ne sitä oikeasti tarkoita ja seksiä ne vaan taas haluaa susta.
... Jos kaverit ovat tuollaisia, kuka enää tarvitsee vihollisia?
Luulenpa, että tässä on ihan toisenlaiset ongelmat kyseessä kuin ulkonäkö.
Kauniin kuoren perusteella halutaan seksiä ja kauniin sisuksen perusteella syvempää suhdetta. Tietysti seksiin kelpaa oikeasti kuka hyvänsä keneltä saa, jos kriteerit ei ole korkeat. Jos ap kelpaa vain seksiin, se on sisältö joka mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, teet itsellesi palveluksen, jos yrität kääntää ajatuksesi toisille urille.
Se, että joku mies käyttää sinua lähinnä "astinlautana" uuteen suhteeseen ja laastarina selviytyäkseen edellisestä suhteestaan, on urpo. Tai ainakin mies, joka käyttäytyy urposti sinua kohtaan. Tai sitten mies, joka olettaa sinun olevan liikenteessä samoissa fiiliksissä, vaikka sinä itse haluaisit jotakin paljon enemmän, etkä vain saa sanotuksi sitä.
Missä muuten on sinun odotuksesi? Ei sinun tarvitse suostua siihen, että tarjoat miehelle "pehmeän laskun" parisuhdemarkkinoille pitkän suhteen jälkeen. Mikset voi suhtautua asiaan siten, että sinä itse asiassa etsit jotakin vakavampaa kuin se, mitä mies tarjoaa?
Siis nuo miehethän ovat riittämättömiä sinulle - etkä sinä heille.
Kiitos, tällaisia kommentteja olen yrittänyt ketjulla saada. Että miten voisi yrittää kääntää omia ajatuksia edes neutraaleimmaksi, jos positiivisempi ajattelutapa ei ole vielä mahdollista. Jatkuva arvottomuudentunne on kuluttavaa, vaikka tarkoituksena ei ole etsiä parisuhdetta vaan keskittyä omaan elämään. Laitan noita mietteitä korvan taakse pohdittavaksi ja työstettäväksi.