Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaa kun kukaan ei hoida laitamme koskaan...

Vierailija
06.02.2016 |

Vauva on 8kk ikäinen ja on ollut tasan kerran yön yli hoidossa mummolla, niin että pääsimme viettämään iltaa.
Juu tiedän kyllä että itsepäinen olen lapsen hankkinut ja se pitää myös hoitaa jne, enkä velvoitakkaan muita jatkuvasti lastani hyysäämään, mutta en voi sille mitään, että tulen hieman surulliseksi siitä, että kun vielä häntä odotin, niin kyllä oli kaikki mummot ja ukit että "ihanaa ihanaa olen pitkään halunnut lastenlasta ja ihana saada kylään" ym, mutta kummasti syntymän jälkeen ei kiinnostakkaan.
Toinen mummo ja ukki juhlii ja ryyppää joka viikonloppu, ja toinen mummo ei ylipäätään pidä lapsista vaan työstä, yksi ukki on jo iäkäs eikä hänestä ole sellaista apua.
Kaksi ystävääkin oikein vaatimalla vaati päästä kummiksi ja lässynlää, ovat kummatkin tulleet tasan kerran käymään meillä..
Eräällä tutulla on saman ikäinen vauva ja hän on saanut noin kymmenkunta kertaa kokonaisen viikonlopun vapaaksi, myönnän että tunnen syvää kateutta. Enkä edes noinkaan paljoa tarvitsisikaan vapaata, mutta edes kerran kuussa tai kahdessa yksi ilta. On rankkaa kun tunnen olevani täysin eristäytynyt muusta maailmasta, minulla ei ole edes äiti-kavereita.
Ja mainittakoon vielä, että ei ole varaa palkata lapsenvahtia.
Sanokaa nyt joku etten ole ainoa tässä tilanteessa ja miten tässä pärjää selvä järkisenä vielä monen monta vuotta!
Kyllä tässä parisuhdekkin kärsii kun ei ole ollenkaan kahden keskistä aikaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 -v ja en ikinä saa hoitoon. Se on vaan jaksettava.

Vierailija
2/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko vaikka isä olla yhden illan lapsensa kanssa, niin saat vapaaillan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä noin pieni niin ehditte hommata apuverkostoa ennen kuin kaipaa yökylään.

Aika helposti apua saa jos on itse vastavuoroinen.

Vierailija
4/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkäätte sitä parisuhdeaikaa kotona kun vaavi nukkuu. Laita vaikka piknik-eväät ja filtin levität olkkarin lattialle.

Vierailija
5/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo aikuiset lapset ja en yhtäkään yötä saanut vapaaksi.

Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, ei tipu myötätuntoa.

Vierailija
6/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Omat lapseni ovat jo 13- ja 16-v eivätkä kumpikaan ole KOSKAAN olleet mummoloissa yökylässä. Aikanaan ajattelin että no, jospa ystävien luo joskus sitten menisivät. Sehän meni niin, että meillä on ollut yökyläilijöinä lasten kavereita kymmeniä kertoja ja kutsu vastavuoroisesti kavereiden luo on tullut ehkä 5 kertaa.

Mutta siihen tottuu! Kivoja lapsia, kivoja kavereita ja aika aikaa kutakin.

Vierailija
7/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt isovanhempia hoitamaan vauvaa? Et voi olettaa että heidän pitäisi lukea ajatuksesi ja tarjoutua koko ajan lapsenvahdiksi. Monet varmasti olettaa että vanhemmat ei vielä hirveästi halua 8kk ikäistä vauvaa jättää kovin usein yökylään..

Vierailija
8/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk lapsi ja kymmenen lapsivapaata viikonloppua?! Kuulostaa minulta pahalta sen lapsen kannalta.

Vierailija
9/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Lapsi on 8kk NUORI ja on jo ollut yökylässä?

Mun kaks vuotias ei oo ollu vielä missään yökylässä ilman minua, ja neljä vuotiaan yökyläilytkin voi laskea yhden käden sormilla.

Sensijaan lapset ovat olleet kotona yötä ilman jompaakumpaa vanhempaa jo useamman kerran (minä olen ollut kolmesti pois ja mies useammin).

Enkä minä mitään kruunua tässä kiillottele, vaan tämä on NORMAALIA.

Tottakai äitikin tarvitsee vapaa iltoja, mutta silloin kyllä isän tulisi haluta ja kyetä olla lapsiensa kanssa. Kahdestaan aikaa voi tuosa vaiheessa viettää paremminkin pari tuntia päivän aikana.

Miehen kanssa ollaan kahdestaan vietetty iltaa tasan kaksi kertaa näiden neljän vuoden aikana, mutta molemmilla kerroilla laitoimme itse lapset nukkumaan ja hoitaja tuli valvomaan lasten unta muutamaksi tunniksi kun olimme poissa.

En minäkään mielelläni ottaisi hoitoon noin pientä YÖKSI, päiväs aikaan sensijaan voisin ottaa. Toisekseen en olisi ikinä raaskinut noin pientä laittaa kenellekään HOITOON.

Vierailija
10/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitäisi ottaa yökylään? Ei tullut kyllä mieleenkään viedä lapsia yökylään jotta saisimme olla rauhassa.

Vierailija
11/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itse aattelen, et jos lapsi alle 1v, ei asiaa yökylään huvin vuoksi. Ymmärrän sen ainoastaan, jos kyseessä on tiöanne, että vanhemmat ei ole esim saaneet nukuttua moneen aikaan ja tarvitsevat rehellisesti unta.

Vierailija
12/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja pakko vielä mainita, että olen 24-vuotias, joten et voi ainakaan vedota siihen että olet itse niin nuori että pitää saada vielä juosta. Ei pidä.

Jos siis olet nuori äiti.

T. 9

Vierailija
13/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä, tuon ikäistä ei tasan anneta vielä yöksi hoitoon!

Mies voi olla lapsen kanssa yhden yön jos tuulettumaan kaipaat, olettaen että hän on teidän molempien hoitoon tottunut.

Itsellä on 9kk ikäinen tyttö ja ollaan molemmat saatu vuorotellen käydä iltaa viettämässä, jos on huvittanut. Usein ei kyllä edes huvita. Kerran ollaan käyty yhdessä syömässä ja konsertissa, tyttö oli 2 tuntia kummien luona.

En todellakaan antaisi yöksi vielä kellekään!! Pari-kolme tuntia maks hoidossa jollakin kummilla/mummilla.

Vierailija
14/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, ketkä olette vastanneet asiallisesti! :)

Edelleen tiedän kyllä että olen lapsen itse hankkinut ja vastuussa hänestä ym, mutta lähinnä ihmetyttää ja surettaa sukulaisten ja ystävien puheet ja teot, ne kun ei oikein kohtaa.

Sen kerran kun pyysin hoito-apua, niin hyvin nihkeästi siihen suostuttiin. Ja tosiaan toinen mummo ja ukki ryyppää jokaiset viikonloput.

Tiedän kyllä että kuulostan katkeralta vinkujalta, ja vauvakin on tosiaan vasta sen 8kk, mutta kai se on tämä lauantai-ilta ja muiden (myös tämän tuttavan jolla on vauva) hehkutus vapaasta viikonlopusta. Taustalla minulla on myös masennusta, joten yleensä en edes kaipaa ulos vaan nyhjötän kotona.

AP

Vierailija
15/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vauva 8 kk eikä ole tullut vielä mieleenkään antaa kellekään yökylään. Näin me ollaan erilaisia. Omiin harrastemenoihin otan lapsen mahdollisuuksien mukaan mukaani, jos ei voi tulla, niin jää isän kanssa kotiin. Isovanhemmat siis mielellään hoitaisivat (mikä on kyllä arvokas asia) mutta näin pienen kanssa olen mielelläni itse. Ehkä teilläkin isovanhemmat odottaa, että lapsi vähän kasvaa ja ehdottelevat sitten yökyliä? Niin ja tuo kaverisi 10 vapaavkonloppua kuulostaa aikamoiselta, se on siis ollut joka kolmannen viikonlopun erossa vauvasta?

Vierailija
16/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on kaksi vanhempaa, miksi ette vuorottele öitä jos väsyttää?

Miksi ette anna toisillenne vapaailtaa, niin että toinen hoitaa?

Ei yöksi hoitoon alle 1-vuotiasta! Eikä koko päiväksi.

Vierailija
17/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkkäätte sitä parisuhdeaikaa kotona kun vaavi nukkuu. Laita vaikka piknik-eväät ja filtin levität olkkarin lattialle.

Mikä on filtti?

Vierailija
18/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk ei kuulu yökylään, jos ei ole ihan pakko. Äidin joutuessa sairaalaankin isä on sopivin hoitaja. Lisäksi vauvan yökyläily on rankkaa myös hoitajalle.

Vierailija
19/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän tuon että on se aika surullista jos isovanhemmat (tms) ei halua siihen suhteeseen lapsen kanssa panostaa, mutta eipä siihen voi velvoittaakaan. Ollaan miehen kanssa itsekin aika introverttejä että ei mekään jatkuvasti kummeja ja mummeja olla näkemässä, silloin kun ehditään ja jaksetaan. Teidän lapsi on kuitenkin aika pieni, ei vauvalle tee hyvää koko ajan ollakaan yökylässä.

Meillä lapsi ollut kerran puoli yötä isovanhemmilla, kun synnytin toisen lapsemme. Me hoidetaan vastavuoroisesti sisartemme kanssa heidän lapsia ja he meidän tai maksan veljelleni. Näin ollaan saatu lapset yökylään korkeintaan muutama kerta vuodessa ja se on mun mielestä ihan riittävästi, paremmin kuin monella. Tosin kun lapset kasvaa niin varmasti niitä yökyläilyjä tulee enempi kun serkukset alkavat kaveerata enemmän, pienet ei niitä yökyläilyjä varsinaisesti kaipaa.

Meillä lapset menee nukkumaan 19-20 ja sitten on sitä parisuhdeaikaa ja omaa aikaa. Rytmi on hyvä olla viimeistään silloin kun lapsi alkaa syömään kiinteitä (ja silloinhan se onkin helpointa ottaa tavaksi).

Vierailija
20/64 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ihan itse hoitaa kersasi. Sitä niittää, mitä kylvää! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi