harmittaa kun kukaan ei hoida laitamme koskaan...
Vauva on 8kk ikäinen ja on ollut tasan kerran yön yli hoidossa mummolla, niin että pääsimme viettämään iltaa.
Juu tiedän kyllä että itsepäinen olen lapsen hankkinut ja se pitää myös hoitaa jne, enkä velvoitakkaan muita jatkuvasti lastani hyysäämään, mutta en voi sille mitään, että tulen hieman surulliseksi siitä, että kun vielä häntä odotin, niin kyllä oli kaikki mummot ja ukit että "ihanaa ihanaa olen pitkään halunnut lastenlasta ja ihana saada kylään" ym, mutta kummasti syntymän jälkeen ei kiinnostakkaan.
Toinen mummo ja ukki juhlii ja ryyppää joka viikonloppu, ja toinen mummo ei ylipäätään pidä lapsista vaan työstä, yksi ukki on jo iäkäs eikä hänestä ole sellaista apua.
Kaksi ystävääkin oikein vaatimalla vaati päästä kummiksi ja lässynlää, ovat kummatkin tulleet tasan kerran käymään meillä..
Eräällä tutulla on saman ikäinen vauva ja hän on saanut noin kymmenkunta kertaa kokonaisen viikonlopun vapaaksi, myönnän että tunnen syvää kateutta. Enkä edes noinkaan paljoa tarvitsisikaan vapaata, mutta edes kerran kuussa tai kahdessa yksi ilta. On rankkaa kun tunnen olevani täysin eristäytynyt muusta maailmasta, minulla ei ole edes äiti-kavereita.
Ja mainittakoon vielä, että ei ole varaa palkata lapsenvahtia.
Sanokaa nyt joku etten ole ainoa tässä tilanteessa ja miten tässä pärjää selvä järkisenä vielä monen monta vuotta!
Kyllä tässä parisuhdekkin kärsii kun ei ole ollenkaan kahden keskistä aikaa.
Kommentit (64)
Olet huono äiti kun et hoida hankkimiasi lapsia. Jospa ymmärtäisit edes hävetä ja mene ainakin steriloitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikäinen jo nuku aika hyvin yöt?
Me ainakin monesti kun tyttö nukahtaa yöunille saatetaan syödä ja katsoa leffaa miehen kanssa. Joskus siideri tai lasi viiniä. Tyttö 9kk ja nukkuu klo 21-8.30 yöunet. Poikkeuksena jos on ollut kipeänä nukkuu rauhattomammin.
Ei kai se nyt voi olla niin kauheaa odottaa sinne klo 21 asti että saa omaa aikaa?
Ei välttämättä kaikki. Ei ainakaan meidän 2 v 3 kk ikäinen lapsi. Yhdeksältä pitää olla jo viimestään itse nukkumassa, jos aikoo jaksaa seuraavan päivänä töissä. Lapsi menee nukkumaan kahdeksan aikaan.
Kaipa se on jokaisen perheen oma asia, miten lapset on hoidossa/yökylässä... Nyt mä järkytän osaa mammoista, mut meillä on vanhemmat lapset (= kohta 4v ja 2,5v) melkein joka viikko yökylässä ja vauva 6kk on ollut myös useamman kerran! Meillä on todella luotettavat isovanhemmat, jotka viettää todella paljon aikaa lasten kanssa plus mun sisko, lapset odottaa aina innolla että pääsevät yökylään. Ja ei, minä en ramppaa silloin bilettämässä, vaan ihan kotona vietän aikaa, teen kotitöitä, joita en ole muuten ehtinyt tehdä, katselen elokuvaa, käyn rauhassa saunassa tai ihan vaan menen aikaisin nukkumaan... Ja seuraavana päivänä lapset tulee innoissaan kotiin kertomaan, mitä kaikkea ovat tehneet isovanhempien kanssa ja isovanhemmat tykkäävät, kun ovat saaneet viettää aikaa lasten kanssa... Win-win tilanne minusta :D
nosto