Millaiset ihmiset ovat yleensä mustasukkaisia?
Olen itse mustasukkainen. En kuitenkaan tiedä, mistä se voisi johtua.
Itsetuntoni ei ole mitenkään huono, ainakaan en itse koe niin. Mutta sitä on kyllä vaikea itsessään tunnistaa, vaikka olisikin. En kuitenkaan angstaa itseäni ja pidän siitä, mitä peilistä näen, vaikka en olekaan "täydellinen" ja minussa olisi varmasti monen mielestä parannettavaa. Pidän myös luonteestani ja henkisyydestäni. Olen kasvattanut enemmän henkistä kuin fyysistä puoltani.
Olen myös taipuvainen masentumaan ja näkemään elämän useimmiten aika turhana, mutta toisaalta taas osaan nauttia arjen pienistä iloista ja kaikista kivoista tapahtumista täysillä.
Minulle on tärkeää, että kumppanini pitää minusta eikä muista, mutta toisaalta taas jos hän ei pidä muista kuin minusta, hän voi olla mielestäni liian "helppo ja nössö", jolloin kiinnostukseni häntä kohtaan laantuu. Tämä on ärsyttävä piirre itsessäni. Tavallaan siis haluaisin, että olen toiselle yksi ja ainoa, mutta tavallaan taas en.
Haluankin tietää, mitä te ajattelette tästä. Olenko minä tyypillinen mustasukkainen ihminen? Millaisia ovat teidän tuntemanne mustasukkaiset ihmiset?
Olisi mahtavaa, jos mustasukkaisuudesta pääsisi joskus eroon, sillä se syö elämäniloa (parisuhteessa). Tällä hetkellä minulla ei ole parisuhdetta, mutta sitten kun on, haluaisin olla jo niin kehittynyt, etten enää pilaisi suhdettani toiseen ihmiseen mustasukkaisuuteni vuoksi.
Olen samaa mieltä.
Mustasukkaisuus on menettämisen pelkoa. Ihminen pelkää vain sellaisen menettämistä, joka on todella tärkeä. Jos ei pelkää, ei asialla ole niin kauhean paljon väliäkään.
N47