Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vyötärönympärys 106 cm kauhean iso?

Vierailija
05.02.2016 |

Mittasin vyötäröni äsken ja se oli 106 cm kapeimmasta kohdasta. Paljon enemmän esim. navan kohdalla ja alavatsassa :( Mietin että onko tuo kuinka paha naiselle? Ylimääräistä on, mutta en pidä itseäni mitenkään superläskinä. Vyötärö nyt alkoi vain ahdistamaan toden teolla..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon että ihmisten ruumiinrakenteet ovat erilaisia. Mulla on vyötärö kapeimmasta kohdasta just sen 80 cm silloin kun BMI oli 21,5. Nyt BMI on 30 ja vyötärönympärys on 100 cm. Eli aina ei tarvi olla edes järkyttävän lihava...

Kyllähän bmi 30 on jo järkyttävän lihava... älä turhaan huijaa itseäsi...

Ruumiinrakenne vaikuttaa kyllä paljon - mulla myös vyötärö lähes 80 cm vaikka olen hoikka. Jopa bmi 19 vy oli 71cm vaikka mitään vatsaläskejä ei ole koskaan ollutkaan. Olen vain suora kropaltani.

Mulla oli bmi 30ssa mitat 96-83-106. En kyllä järkyttävän lihavaksi olisi itseäni sanonut.

No olethan tosi lihava!

Minun mitat 94-79-93 ja olen lihava, bmi on 27.

Vierailija
22/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon että ihmisten ruumiinrakenteet ovat erilaisia. Mulla on vyötärö kapeimmasta kohdasta just sen 80 cm silloin kun BMI oli 21,5. Nyt BMI on 30 ja vyötärönympärys on 100 cm. Eli aina ei tarvi olla edes järkyttävän lihava...

Ruumiinrakenne vaikuttaa kyllä paljon - mulla myös vyötärö lähes 80 cm vaikka olen hoikka. Jopa bmi 19 vy oli 71cm vaikka mitään vatsaläskejä ei ole koskaan ollutkaan. Olen vain suora kropaltani.

Mulla oli bmi 30ssa mitat 96-83-106. En kyllä järkyttävän lihavaksi olisi itseäni sanonut.

No olethan tosi lihava!

Sulla on vääristynyt kehon kuva. Noilla mitoilla olet kokoa 40, joka ei todellakaan ole lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan tosi lihava!

Sulla on vääristynyt kehon kuva. Noilla mitoilla olet kokoa 40, joka ei todellakaan ole lihava.

No olen 161cm pitkä joten pitäisi mahtua kokoon 36 housuista käytän kokoa 38 ja joistain paidoista menee myös jo 38 toisista tarvii olla 40.

Ehkä sitten on vääristynyt kehonkuva, mutta kyllä mulla ylipainoa vain on. 6kg pitäisi saada pois ennen kuin bmi olisi juuri alle 25.

Toki mulla on lihastakin aika kivasti reisi on paksuimmasta kohtaa 56.5cm ja lihaksikas, mutta mahassa on reilusti läskiä.

Paino on nyt tippunut 20kg mutta 10 kg haluan vielä pois.

Vierailija
24/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa.. katoin eilen ohjelmaa nuoresta jenkkitytöstä jonka vy oli 178cm. Tuon saivat mitattua sitten kun löytyi jatkopala mittaan. Häneen verrattuna ap. ei oo niin pahan kokoinen.

Vierailija
25/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan tosi lihava!

No olen 161cm pitkä joten pitäisi mahtua kokoon 36 housuista käytän kokoa 38 ja joistain paidoista menee myös jo 38 toisista tarvii olla 40.

Ehkä sitten on vääristynyt kehonkuva, mutta kyllä mulla ylipainoa vain on. 6kg pitäisi saada pois ennen kuin bmi olisi juuri alle 25.

Toki mulla on lihastakin aika kivasti reisi on paksuimmasta kohtaa 56.5cm ja lihaksikas, mutta mahassa on reilusti läskiä.

Mietipä nyt jos koko 40=lihava, 42=erittäin lihava, niin mitä on sellaiset kokoa 50+ olevat? Se, että bmi ei ole alle 25, ei vielä tee "lihavaa".

Vierailija
26/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin muut. Aina ei mittanauhaakaan tarvita, vaan vain peiliä. Jos vatsa on isompi kuin rinnat, painoa on liikaa. 

Vierailija
27/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on reilusti ylimääräistä, 100cm olisi leveä lantion mitaksikin. Oma vyötäröni on 59cm vaikka en ole mitenkään superlaiha.

Yritä nyt aluksi saada edes 10cm tuosta pois :)

Vierailija
28/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan tosi lihava!

Mietipä nyt jos koko 40=lihava, 42=erittäin lihava, niin mitä on sellaiset kokoa 50+ olevat? Se, että bmi ei ole alle 25, ei vielä tee "lihavaa".

Mulle tuli ihan vähän hyvä mieli sun mielipiteestä :).

Tällä palstalla nyt ollaan aina oltu sitä mieltä, että 160cm pitkä saa painaa max. 50kg tai on armoton läski.

Vierailija
29/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on reilusti ylimääräistä, 100cm olisi leveä lantion mitaksikin. Oma vyötäröni on 59cm vaikka en ole mitenkään superlaiha.

Yritä nyt aluksi saada edes 10cm tuosta pois :)

100 cm ei mitenkään automaattisesti ole paljon lantion mitaksi. Riippuu taas niin paljon ihmisen pituudesta ja ruuminrakenteesta. Olen 176-senttinen ja lantioni on aina yli 100 cm, vaikka olisin alipainoinen.

Vierailija
30/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin muut. Aina ei mittanauhaakaan tarvita, vaan vain peiliä. Jos vatsa on isompi kuin rinnat, painoa on liikaa. 

Mutta jos on rintava, peili luo optista harhaa. Mulla on vyötärönpaikka 98 cm ja siinä on kunnon rasvakerros. Silti rinnat erottuvat selvästi, koska rinnanympärys on 116 ja lantio 114. Eli tässä tapauksessa peili tuo jonkun verran armoa ja mittanauha kertoo karut lukemansa.

Vierailija
31/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin sokea omasta vartalostaan?

Vierailija
32/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin sokea omasta vartalostaan?

Defenssi. On rankkaa vihata itseään joka päivä ja joka hetki.

Vierailija
33/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo liikaa.

Suosittelen kuitenkin olemaan jossain määrin armollinen. Oma vyötäröni ylettää riskirajan (84cm), vaikka olen normaalipainoinen (172cm/66kg). Omppulihavuus vaan sattuu kulkemaan suvussa.

Vierailija
34/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt varmaan paljon vehnää, onko allergioita?

Vierailija
35/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet iso, jos et havainnoi sitä itse pelin edessä, niin pyydä jotain ulkopuolista ottamaan sinusta kuvia edestä, takaa ja erityisesti sivusta kun olet rennosti. Olen 101 kiloa (!) ja vyötärönympärykseni on 78-82, riippuen onko ilta- vai aamumitta ja mitä olen syönyt. Olen oikeasti iso ihminen! Sinä vielä isompi.

Vierailija
36/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se melkein 2x enemmän kuin minulla. Minulla on 59cm ja olen normaalipainoinen. bmi 20,5.

Vierailija
37/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI kertoo ihan omat juttunsa, ja on riippuvainen ruumiinrakenteesta. Luin jostain, että hyvä tapa mitata onko keskivartalolihavuuden jonkun riskirajan yläpuolella, on kertoa vyötärönympäryksen mitta kahdella. Jos se on vähemmän kuin mitattavan henkilön pituus, ei pitäisi olla mitään hätää. Virallisesti riskirajana pidetään naisilla 90 cm. (linkki alla)

Keskivartalo on keholle erityisen huono paikka kerryttää rasvaa, sillä se altistaa useammille sairauksille, kuten sydän-, verisuoni- ja maksasairauksille sekä diabetekselle.

Se, että omenavartalo "kulkee suvussa", ei vähennä riskejä. Mikä on epistä. :D Mutta positiivista on, että jokaisella on vastuu itsestään, ja tässä tapauksessa voi päättää mitä riskejä on valmis hyväksymään.

Tässä vielä vähän virallisempaa tietoa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
38/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu! Tossa mahassa ei erottuisi vaikka olisi kolmoset tulossa!

Mä oon bodaava mies ja mun rintakehä on hädintuskin ton kokonen, vaikka 160kg nousee penkistä.

Sulla varmaan nousee siis 160kg kakkua napaan päivässä...

Vierailija
39/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt mitwnkään poikkeuksellisen paljon ole, etenkin jos on isoluinen. Minullakin on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja isot luut ylipäätään niin pahiimmillaan oli 142cm tuo mitta. Nyt lähtenyt parikymmentä senttiä pois eikä tuossa nyt niin eroa ole eikä näytä kummemmalta kuin muut isoluiset ihmisetkään.

Vierailija
40/49 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt mitwnkään poikkeuksellisen paljon ole, etenkin jos on isoluinen. Minullakin on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja isot luut ylipäätään niin pahiimmillaan oli 142cm tuo mitta. Nyt lähtenyt parikymmentä senttiä pois eikä tuossa nyt niin eroa ole eikä näytä kummemmalta kuin muut isoluiset ihmisetkään.

Porvoosta kajahtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän