Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodetko jo, olen 45v

Vierailija
25.02.2023 |

Rintoja vihloo satunnaisesti, rinnan ja kainalon välisellä alueella. Vasenta enemmän kuin oikeaa.
Välillä rinnat tuntuu aroilta ja kuumottavilta. Nännit sojottaa paidan läpi. Toisena päivänä ei taas mitään.
Vaihdevuodetko tässä alkamassa vai mitä tämä on?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mammografiaan. :)

Vierailija
2/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutki rinnat, mitään ei löytänyt. Totesi vaan että hormonihommia jotain ja että mammot alkaa sitten viiskymppisenä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat oireet ja tehtiin ultra ja mammo. Kaikki oli Ok. Mulla alkoi vaihdevuodet ja liittyy varmasti sitten niihin. Oon 47.

Vierailija
4/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetätks sä nännejäs kun ne on isommat

tuntuuko seksi paremmalta?

entä oletko himokkaampi mieheesi kuin aiemmin eli haluatko useimmin

Vierailija
5/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, pl nännit. Kävin mammografiassa, ei löytynyt mitään. Reilun vuoden nyt ollut näitä oireita, välillä pois ja sit palaa. Kuukautiset vähän epäsäännöllisemmät, yhdet jäi välistä jouluna. Lähes aina väsyttää vaikka nukun ihan hyvin ja liikun paljon. Mutta ei ole mitään kuumia aaltoja.

N43

Vierailija
6/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ikä vaihdevuosille. Nehän voi alkaa jo aiemminkin, mutta siitä ei juuri huudella. 50-vuotiaista aniharva on hedelmällinen. Se on elämää vaan.

Vierailija
7/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä jo hyvinkin vaihdevuodet jo vaikka kuinka pitkällä, mutta noita mitään rinta-oireita ei ole ollut koskaan. Sen sijaan tunnistan, että jos olen syönyt turvottavaa ruokaa, niin rinnat reagoi seuraavana päivänä siihen yhtä herkästi kuin esim. silmät. Siis turvotus näkyy ja tuntuu. Suolaisen yms.

Vierailija
8/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet 45veenä kuulostaa kauheelta.

Vierailija
9/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
10/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etekö te käy kynegoloogilla? Ensin alkaa menopaussi aika ja sitten vaihdevuodet. Ongelmaanne ratkaiut ja tetoa saate nimenoman naistentautien lääkäriltä.Ei julkisen puolen Yleislääkäriltä.

Vierailija
11/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Eri, mutta kuka nyt vaihdevuosia haluaisi.

Vierailija
12/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ajattelen että törkeetä hikoilua seuraavat vuodet ja sen jälkeen Pllu on kuin sahara

Vierailija
13/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet tarkoittaa n

kymmentä vuotta ennen menopaussia.

Vierailija
14/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ajattelen että törkeetä hikoilua seuraavat vuodet ja sen jälkeen Pllu on kuin sahara

Ei kaikille tule hikoilua, ja oma pllu ollut kyllä sahara koko iän, kiitos hormonaalisen ehkäisyn...

Vierailija
15/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet alkavat hyvin yleisesti 40 ikävuoden jälkeen. Se ei tarkoita vielä välttämättä 10 vuoteen kuukautisten loppumista. Eli sinänsä täysin normaali ikä on 45 vaihdevuosioireiden alkamiselle.

Vierailija
16/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi jo tuossa iässä. Kuukautiset ensin epäsäännölliset, sitten jäi pois kokonaan. Puolen vuoden päästä hirveä verenvuoto, pelästyin ja kävin lääkärissä. Ei ollut mitään vikaa, on ihan normaalia äkillinen "puhdistuminen". Oli hikoilua, vilunväreitä ym. epämukavaa. Mutta ihanaa, kun ei tarvitse enää siteitä eikä miettiä matkoilla menkkujen alkamista.

Yritä kestää huonot puolet ja nauti hyvistä puolista, kun olet saavuttanut "vapauden" olla vanhempi, arvokas nainen jolla elämä edessä kalenteria kropan vuoksi kyttäämättä! Uimaankin koska vaan huvittaa.

Vierailija
17/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin varmuuden vuoksi mammografiassa tai edes ultraäänessä. Itselläni oli epämääräisiä neurologisia oireita, huimausta, heikostusta, huonoa oloa, sahalaitoja, hajuoireita jne joiden vuoksi ravasin lääkärillä. Lääkäri vaan ohjasi gynelle koska "vaihdevuosioireita ne vaan on". Gyne totesi että ei ole vaihdevuosioireita ja ohjasi neurologille. Löytyi kasvain päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi