Onko vyötärönympärys 106 cm kauhean iso?
Mittasin vyötäröni äsken ja se oli 106 cm kapeimmasta kohdasta. Paljon enemmän esim. navan kohdalla ja alavatsassa :( Mietin että onko tuo kuinka paha naiselle? Ylimääräistä on, mutta en pidä itseäni mitenkään superläskinä. Vyötärö nyt alkoi vain ahdistamaan toden teolla..
Kommentit (49)
Lantion ympärys riippuu pitkälti luustosta eikä luurankoaan voi muuttaa. Minulla lantionympärys on 94 cm ja olen aivan lauta ja lattaperse. Vyötärön kohdalla ei yhdelläkään normaalilla ihmisellä ole isoja lihaksia tai luita, joten "isoilla luilla" ei voi perustella suurta vyötärönympärystä. Se ylimääräinen on kaikki pelkää läskiä.
Mistä kohtaa vyötärön ympärys mitataan?
No eihän toi hyvältä kuulosta :(
Itellä on 75cm ja mullakin ois joku 5 kg pudotettavaa. Ei ylipainoa, mut pudotettavaa. Ja joo oon pitkä ja omena.
Tämä keskustelu on samaa luokkaa kuin luomurintojen kokokyselykin. Mammat kilvan esittelevät omia lukujaan jotka nyt on 50-70 ja rintojen ollessa kyseessä 65-75 E-H ;). Uskokoon ken haluaa, näkeehän totuuden vastaantulijoissa ja suhde on 1:100000 että tulee ed. mainittuja vastaan :D
Me ollaan kaikki ihmiset erilaisia. Minä ole omena ja kaksi raskautta kokenut 40 v nainen. Vyötärönympärykseni oli NORMASLIPAINOSSA 88cm. Sittemmin siitä ylöspäin hilautunut...
Vierailija kirjoitti:
Lantion ympärys riippuu pitkälti luustosta eikä luurankoaan voi muuttaa. Minulla lantionympärys on 94 cm ja olen aivan lauta ja lattaperse. Vyötärön kohdalla ei yhdelläkään normaalilla ihmisellä ole isoja lihaksia tai luita, joten "isoilla luilla" ei voi perustella suurta vyötärönympärystä. Se ylimääräinen on kaikki pelkää läskiä.
On totta, että jos vyötärönympärys on sen 80-90 cm saa kuka tahansa olla jo huolissaan. Mutta kaikille ei oikeasti saa sitä 65 sentin tai pienempää vyötäröä johtuen kropan mallista. Pitkäjalkaisten ja lyhytselkäisten vyötärö on usein paksumpi kuin muiden, sillä ylimmät lantioluut ja alimmat kylkiluut ovat hyvin lähellä toisiaan. Myös pituus vaikuttaa vyötärönympärykseen ja paras tapa onkin ottaa lankaa oman pituuden verran, taittaa lanka kahtia ja katsoa meneekö se vyötärön ympäri.
Hei! Olen samoissa mitoissa! Tosin olen raskausviikolla 31
mulla on noin 80cm ja vaikken itseäni pullukaksi tunne, niin kyllä valokuvat paljastavat, että nimenomaan maha on kuin raskaana olisin. Turvotusherkkä olen, eli toisinaan näytän ihan normilta ja v-y lähempänä 70cm, mutta helposti kerään tuon 10cm ilmaa/ tai muuta turvotusta ja kivalta se ei näytä! Enkä siis palvo laihuutta, mutta ei ole kivaa kun maha näyttää jalkapallolta muuten pienessä kropassani :( ja tuntemattomatkin saattavat onnitella raskaudesta
Keskivartalossakin voi olla viskeraalista tai ihonalaista rasvaa. Ihonalaisen rasvan osalta ei ole väliä, onko se mahassa, pyllyssä, alleissa tai reisissä. Jos maha on pintalöysä höttö, asia ei ole ihan yhtä paha kuin vatsalihasten alaisella sisäelinrasvalla.