How i met your mother - sarjan epäloogisuudet
Frendit - ketjun innoittamana :)
Mielestäni jopa parempi sarja ajoittain kuin Frendit. Minusta kiva, että varsinkin loppua kohden se mother nivoutuu siihen sarjaan eri tavoilla mm. keltaisen sateenvarjon avulla ;)
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tupakoi vaan ihan budia pössyttelevät :D
Tupakoivat kyllä.
Kun pössyttelevät, niillä on se sämpylä/patonki kädessä :)
Mun suosikkikohta koko sarjassa on 8-kaudella, kun Barney esittää seurustelevansa Patricen kanssa. Jossain jaksossa Robin on murtautunut Barneyn asuntoon tarkoituksenaan varastaa se playbook ja Ted yrittää auttaa Robinia ulos huijaamalla Barneylle, että Hugh Hefner on aulassa ja myöhemmin uudestaan, että Bon Jovi on aulassa. Jakson lopussa Barney ja Patrice poistuu asunnosta saatesanoin:
B:"Hey come with me, there is a small chance Jon Bon Jovi is in the Lobby"
P: "You Give Love a Bad Name is the first mix on my get psyched mix!"
B: "Mine too!"
Ja se on! Kaudella 1 on se jakso, kun ne viettää uudenvuoden limusiinissa ja siellä Barney soittaa muille sen get psyched mixiä niin toi todella on sen eka kappale.
Ylipäätään sarjassa on paljon tällaisia kohtia joista näkee, että käsikirjoittajat on selkeästi miettinyt yhtenäistä kokonaisuuttaa, eikä HIMYMissä siksi ole samanlaisia virheitä ja epäloogisuuksia kuin esimerkiksi Frendeissä on tosi paljon.
Ted rakastui Stellaan joka kertoi että hänellä on lapsi. Kun olivat menossa naimisiin, hääpäivänäkään ei lasta näkynyt missään ja yhtäkkiä Stella vaan poistui exänsä (lapsen isän) kanssa. Luulisi että lapsi on äitinsä häissä :)
Lapsi oli isällään Tonylla, joka kieltäytyi tuomasta lasta häihin mustasukkaisuuden takia. Ted kävi puhumassa Tonylle, ja kutsui hänetkin häihin. Kaikki kolme ajoivat yhdessä hääpaikalle.
Kun Stella häippäsi häistä Tonyn kanssa, oletan että Lucy (lapsi) jäi esimerkiksi Stellan sisaren, vanhempien tai sukulaisten hoivaan, jotka hääpäivänä olisivat tietenkin olleet hääpaikalla.
Noillahan on ollut kirjanpito avoimista juonenpätkistä ja pyrkineet minimoimaan erheet. Tää ei oo epäloogisuus, mut oonko mä ainoa jonka mielestä lesbian Robin näyttää ihan suomilaulaja Robinilta?
Mun mielestä on epäloogista että kun Ted kertoo lapsilleen tarinaa, on kertojaäänenä Bob Saget. Miksei se voi olla Tedin oma ääni? Eikai sen ääni niin paljoa muutu vuosien saatossa, kuitenkin jo ihan aikuinen mies sarjan alkaessa...
Tästä mulla ei ole varmaa muistikuvaa, mutta mua ihmetytti tosi paljon se The Belt. Koko sarjan ajan Barney on kuvattu täysin holtittomaksi seksihurjastelijaksi, mutta yhtäkkiä käy ilmi, ettei hän ole ollut kahden naisen kanssa yhtäaikaa. En jaksa katsoa koko sarjaa uudelleen, mutta minulla on sellainen olo, että hän on joskus aiemmin maininnut näin tehneensä.
Vika kausihan oli täynnä epäloogisuutta aiempiin kausiin nähden, kun koko sarjan genre oli vaihtunut joksikin ääliökomediaksi. Yhtäkkiä Robin oli joku supersankari tms. WTF?
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti se Robinin koirien heivaami en. Jossain sanoi että on aina töissä, ja lopun aikaa arvatenkin baarissa. Lopussa tosin selvisi että Robinilla on iso peruntö, joten ehkä hänellä oli koiranulkoiluttaja?
Robin antoi koirat maalla asuvalle tädilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä mulla ei ole varmaa muistikuvaa, mutta mua ihmetytti tosi paljon se The Belt. Koko sarjan ajan Barney on kuvattu täysin holtittomaksi seksihurjastelijaksi, mutta yhtäkkiä käy ilmi, ettei hän ole ollut kahden naisen kanssa yhtäaikaa. En jaksa katsoa koko sarjaa uudelleen, mutta minulla on sellainen olo, että hän on joskus aiemmin maininnut näin tehneensä.
Vika kausihan oli täynnä epäloogisuutta aiempiin kausiin nähden, kun koko sarjan genre oli vaihtunut joksikin ääliökomediaksi. Yhtäkkiä Robin oli joku supersankari tms. WTF?
Itse ajattelisin Robin asian niin että yksinkertaisesti uutena tulokkaana Robiniin vielä tutustuttiin ja lopulta sulautui porukkaan täysin ja Robinista paljastui tuollainen "super sankari" kun oppi tuntemaan.
Blaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelisin Robin asian niin että yksinkertaisesti uutena tulokkaana Robiniin vielä tutustuttiin ja lopulta sulautui porukkaan täysin ja Robinista paljastui tuollainen "super sankari" kun oppi tuntemaan.
Ja koko sarjahan oli Tedin kertomaa, siis hänen näkemyksensä siitä, miten asiat menivät. Hänen silmissään Robin vaikutti "sankarilta", joten siksi hänet sellaisena kuvattiin. Jos taas sarja olisi ollut Barneyn kertomaa, niin naisillahan ei olisi ollut kasvoja ja nimiä laisinkaan, vaan heidät olisi kuvattu kaulasta alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti se Robinin koirien heivaami en. Jossain sanoi että on aina töissä, ja lopun aikaa arvatenkin baarissa. Lopussa tosin selvisi että Robinilla on iso peruntö, joten ehkä hänellä oli koiranulkoiluttaja?
Tedin näyttelijä Josh Radnor on vaikeasti allerginen koirille. Tuotanto joutui kirjoittamaan koirat kokonaan ulos sarjasta!
No olikin mietityttänyt tuo koira asia, kun tuntui kummalliselta. Robin käy töissä vaikka sillä on rahaa ja pitää oluesta.
Nyt kun katsoin ekan kerran tätä sarjaa (28/1 2017), niin naurattanut ei! Miksi yleisö nauraa sellaiselle kun joku kävelee lasi kädessä ihmisten ohi? Mikä siinä tilanteessa nauratti? Tämä sarja on niin syvältä kun olla ja voi.
Tulisipa Frasier takaisin. Se oli oikeaa sitcomia- Sai nauraa kippurassa toilailuille, jotka kuitenkin olivat älykkäästi haiuskoja.
Tää "Ensisilmäyksellä" oli kait joku frendit-jatkumo, jota en kertaakaan katsonut, joten en yhtään ihmettele, etten tästäkään pitänyt ensisekunnista alkaen. Huonoja alapää-vitsejä, jotka siis ei naurattanut ollenkaan, vaan pikemminkin säälitti. Apua!
Frasierissa KAIKKI huumori perustui väärinymmärryksiin. Täytyy olla aika vajaa, että jaksaa samaa juonta katsoa joka jaksossa.
Ainoa ärsyttävä asia tässä sarjassa oli tuo suomennettu nimi "Ensisilmäyksellä", ei minusta sopinut yhtään sarjalle. Hyvä sarja, josta huomaa, että on käsikirjoitettu huolella ja mietitty päähenkilöiden tarinat pitkällä aikavälillä, menneisyys, nykypäivä ja tulevaisuus.
Osa tarinasta vaikuttaa oudolta/epäloogiselta sen takia, että on Tedin näkökulma ja kertomus lapsille, siksi ei tiedä kaikkia yksityiskohtia ja muuttaa totuutta osaksi. Välillä tämä oli otettu huomioon, että Ted ei ole itse ollut paikalla, välillä ei.
Hyvä sarja, ei epäloogisuuksia. Kaikki jaksot katsottu nyt uudestaan Netflixistä, aiemmin en ollut ymmärtänyt sarjan neroutta, kun olin katsonut vain yksittäisiä jaksoja.
Mistä Barney tuli mukaan ystäväjoukkoon? Ted, Lily ja Marshall tunsivat collegessa, Robin tuli mukaan, kun Ted tapasi hänet, mutta entä mistä tunsivat Barneyn, se on mennyt minulta ohi.
Barney ei tiedä kuka on hänen isänsä, mutta sitten kun isä tulee sarjaan niin Barneyllä onkin lapsuusmuistoja isästään.
Noh, luin koko ketjun, ja ainoa oikea epäloogisuus oli tuo hammasharja juttu. Muut nk. epäloogisuudet johtui siitä, ettette ollut vain keskittynyt jaksoon tai katsoneet kaikkia jaksoja
Ei ne tupakoi vaan ihan budia pössyttelevät :D