Missä välissä teen lapset kun valmistun vasta 27-vuotiaana :/
Kommentit (25)
Valmistuin 26-vuotiaana yliopistosta. Olin ehtinyt tehdä jo töitä (sekä koko- että osa-aikaisesti) opintojen aikana. Ennen tutkinnon virallista ulostuloa olin aloittanut työssä, josta jäin 29-vuotiaana äitiyslomalle (määräaikaisia pätkiä toki koko ajan). Äitiysloman jälkeen kävin vielä pätkän samassa työpaikassa ja nykyisin olen toisessa työpaikassa . Lapsi kohta 2 ja minä kohta 31.
Itse olen nyt 25v ja raskaana, lapsi syntyy kun olen 26v ja valmistun vähän ennen kuin täytän 27v. Itselläni tilanteen mahdollistanut kyllä se, että mies valmistui jo ja pääsi vähän ennen valmistumistaan vakituisiin töihin. Minun valmistuminen viivästyy vuodella, mutta opiskella ja töitä ehtii kyllä elämässään tehdä, lapsia ei. :)
Lapsi saadaan jos saadaan. Se että tulee raskaaksi ja odottaa lasta lähes laskettuun aikaan saakka ei merkitse mitään. Näitä asioita ei voi suunnitellut. T. Kolme keskenmenoa ja kohtukuoleman kokenut.
Mä oon 24 ja jo valmistunut yliopistosta. 1 lapsi on ja toinen tulossa. Aina oon halunnut lapsia ja mieluusti nuorena. Mukava lisä tietysti että kerkesin valmistua myös ajallaan. Nyt aion nauttia pienten kanssa kotonaolosta ja kun siirryn työelämään parin vuoden päästä olen samanikäinen kuin monet vasta valmistuneet, mutta lapset jo saatu :)
Niin kuin joku ylenpänä sanoikin, kannattaa miettiä mitä elämässään haluaa ensisijaisesti saavuttaa ja priorisoida asiat sen mukaan. Toki lastensaannissa voi olla omat haasteensa ja usein ne asiat eivät menekkään täysin omien suunnitelmien mukaan. Siihenkin on hyvä varautua.
Mä olen tällä hetkellä 26-vuotias, valmistun todennäköisesti 29-vuotiaana. Haluaisin ehdottomasti jonkin verran työkokemusta alle ennen lapsia, mutta saako heti valmistumisen jälkeen töitä edes... Enkä tiedä millä pohjalla mun ja miehen suhde on, haluanko hänen kanssaan edes lapsia.