Miksei suomalaiset leikkaa varpaankynsiään ja hoida kantapäitään?
Kommentit (92)
Käyn säännöllisesti jalkojenhoitajalla, suosittelen muillekin.
Minulla on pehmeät ja hoidetut jalat ympäri vuoden. Olenkohan edes suomalainen?
voi kauheeta...katseleeko joku mun varpaita ja kantapäitä kaupoilla.. onneksi edes leikkaan kynnet kantapäitä en jaksa hinkata eikä nuo näytä kovin kuivilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet toisten jalkoja?
Kyllä ne väkisinkin pistää silmään sandaaleista ja Crocseista. Saati uimrannalla, kun tömistävät nenän edestä. 5cm pitkät keltaiset varpaankynnet ja kantapäät joista roikkuu kuivia nahkasuikaleita.
Ap
Miun isällä menee aina sukat rikki kun varpaakynnet ovat niin pitkät. Sitten kun äiti jäkättäää asiasta niin isä puree ne kynnet lyhyemmiksi. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne väkisinkin pistää silmään sandaaleista ja Crocseista. Saati uimrannalla, kun tömistävät nenän edestä. 5cm pitkät keltaiset varpaankynnet ja kantapäät joista roikkuu kuivia nahkasuikaleita.
Ap
Ei pistä. En ole tänä kesänä nähnyt yhdenkään ihmisen jalkoja, en tiedä edes mitä ne niissä pitää kun ei tippaakaan kiinnosta katsoa ihmisiä vyötäröstä alaspäin.
Ongelma on todellinen erityisesti vanhusten ja toimintarajoitteisten kohdalla. Käyn palvelutalossa SPR:n ystävätoiminnan kautta ja vanhukset joutuvat siellä itse tilaamaan itselleen jalkahoidon.
Kuinka moni 80+ liikuntakyvytön mies sellaisen hoksaa tilata? Kuinka monella on läheisiä, jotka huolehtivat omaisensa jaloista?
SPR:n vapaaehtoisille ei kynsien leikkaus ja jalkojen rasvaaminen ym. kuulu. Kun jalat on olleet vuosikausia hoitamatta, ei niihin enää hirviä kuin ammattitaitoiset jalkahoitajat koskea.
Miksi et suvaitse erilaisuutta? Jokainen saa olla minkä näköinen on. Ulkonäön arvostelu ei ole nykyaikaa.
Eräs rouva leikkasi varpaankynsiä uimahallin pukuhuoneessa. Yöks! Niitä kynsiä lentelee sitten ympäriinsä. Olisi mennyt edes vessaan, jos ylipäänsä pitää leikellä juuri tuolloin.
Ihmiset luulee että kukaan kiinnitä huomiota hänen rehottaviin säärikarvoihin,rumiin tatuointeihin,likaisiin viiden euron crocsi kopioihin ja raspilla vereslihalle hangattuihin kantapäihin.
Suomalainen kun ei vaatteilla koreile eikä kauneuttaan hoida
Jalkafetisistillä mahtaa olla hankalaa näin kesäisin
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti jalkojenhoitajalla, suosittelen muillekin.
Itse suosittelen ennemminkin säännöllistä rasvausta.
Oon ite 45v hölkkäukko ja kauhistelen samaa. Toki mulla on helppo sanoa kun on sellainen tuuri että kantapäät ei kuivu edes talvella. Varpaankynnet lyhennän varmaan viikon välein koska liian pitkät varpaankynnet reiittävät juoksusukat hetkessä ja muutenkin lyhyissä kynsissä on parempi juosta.
Joo, avonaiset sandaalit voisi kieltää kokonaan yleisiltä paikoilta. Hyvin harvalla on sen näköiset jalat että niitä kelpaa esitellä.
Ei suomalaisilla naisilla ole aikaa niin paljon hoitaa ulkonäköään kuin lähi-idän naisilla tai monilla sellaisten maiden naisilla jossa miehet hoitavat työnteon ja naiset kodin. Suomessa naiset hoitavat sekä työnteon että kodin että lapset, niin ei ole aikaa eikä rahaa käyttää tunteja kauneudenhoitoon. Esim. intialaiset naiset käyttävät todella paljon aikaa hiustenhoitoon, sen hennaaminen ja kookosöljyämiseen ja pitkät vaikutusajat ja jatkotoimenpiteet yms yms. No, tuskin kaikki intialaisetkaan, varmaan ne rikkaimmista päästä olevat vain, kastittomilla menee varmasti kaikki aika hengissä pysymiseen.
Just eilen raspasin jalat ja lakkasin varpaankynnet!
Jos nainen on huolehtinut jo vyötärönsä, kasvonsa ja hiuksensa kuntoon, niin ei välttämättä enää paukkuja riitä kantapäille. Saa sitten joku vähän auttaa tässä ja vaikka hoitaa niitä lapsia ja laittaa ruokaa perheelle ja antaa naiselle kauneudenhoitoaikaa, kun sitä kerran vaaditaan.
Suomalaisilla on niin isot kaljamahat, etteivät taivu hoitamaan jalkojaan