Uusi työkaveri on tosi outo
Se ei huomioi mua yhtään. Tervehtii jos sattuu tulemaan vastaan, muuten se ei ikinä juttele mulle mitään vaan tekee vaan hiljaa hommiaan. Hymyilee ja vastailee lyhyesti jos sille jostain koittaa jotain puhella mutta muuten ei yleensä mitään. Ei sitä näytä yhtään kiinnostavan tutustua? Jotenkin tosi outo ihminen.
Kommentit (60)
Tää aloittaja on näitä joiden pälli ei ikinä riitä siihen että älyäisi mitä omassa päässä liikkuu ja mikä siellä viiraa. Niinpä muut on ihan vääränlaisia ja viallisia kun eivät toimi niin kuin tää haluaisi.
Puhuuko muille sitten enemmän?
Ite oon hyvinkin just tollanen, kun meen uuteen paikkaan. Olen pohjimmiltani hyvin ujo enkä tykkää tehdä itsestäni numeroa. Alkuun tarkkailen ja haluan jonkinlaisen tuntuman toisiin ihmisiin. Vasta, kun olen vähän päässyt sinuiksi uusien ihmisten kanssa uskaltaudun puhumaan vapaammin,
Ainahan noita tuppisuita löytyy. Ei kaikki halua tai osaa jutella.
Ei normaalille ihmiselle oo ylivoimaista jutella jotain small talkia! Miten semmonen vois ikinä mitään ihmissuhteita ja kavereita saada joka ei juttele mitään ja vastailee vain muutamalla sanalla jos sille jotain puhuu?
Aapeella ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta erilaisista ihmisistä, eikä erilaisuuden hyväksyminen ole oikein kehittynyt. Ootko kenties armeijassa töissä?
terv. Introvertti ja kohtelias, mutta pikkuhiljaa erittäin angstinen varuskunnan työntekijä
Mun mielestä on oudompaa jakaa joka ikinen oma ja perheen asia työporukalle. Olen ollut samassa paikassa 10v ja kollegat tietää että olen naimisissa ja mulla on lapsia, mutta ei muuta. Ahdistaa kun joka aamu alkaa kertomuksilla edellisen päivän ruokalistasta, lasten harrastuksista, miehen sanomisista ja omista kolotuksista. Koirasta puhumattakaan. Ei kiinnosta. Olen siitä huolimatta ihan pidetty ja mukava työkaveri, en vaan halua jakaa omaa elämääni siellä
Vierailija kirjoitti:
Saatta olla kannabisnarkomaani kuvaamiesi oireitten perusteella.
Eipäs kun ihan selkeä murhaaja. Poliisille heti ilmoitus.
T. Se oikea asiantuntija
Jos uusi työntekijä ei esittäydy tai häntäei esitellä, tulee vaikutelma ettei ole käytöstapoja. Voin moikata, mutta jos ei siihen vastaa, niin annan olla. Oikeastaan on suoranainen ihme, että uudet työntekijät esittäytyisivät, siksi sitä ei pidä enää ihmeellisenä asiana.
Onko atk-tukihenkilö, jos on, niin kuulostaa tosi sosiaaliselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei normaalille ihmiselle oo ylivoimaista jutella jotain small talkia! Miten semmonen vois ikinä mitään ihmissuhteita ja kavereita saada joka ei juttele mitään ja vastailee vain muutamalla sanalla jos sille jotain puhuu?
Niin miten? Löytykö tähän jotain vastausta?
Onpa vittumainen kusipää. Siis ei rupattele ja kaveeraa yhtään!!??? Tosi röyhkeää ylimielistä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vittumainen kusipää. Siis ei rupattele ja kaveeraa yhtään!!??? Tosi röyhkeää ylimielistä käytöstä.
Suomessa näitä mulkkuja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko muille sitten enemmän?
Ite oon hyvinkin just tollanen, kun meen uuteen paikkaan. Olen pohjimmiltani hyvin ujo enkä tykkää tehdä itsestäni numeroa. Alkuun tarkkailen ja haluan jonkinlaisen tuntuman toisiin ihmisiin. Vasta, kun olen vähän päässyt sinuiksi uusien ihmisten kanssa uskaltaudun puhumaan vapaammin,
Niin paitsi, että muilla ihmisillä siihen tarkkailuun menee aikaa muutama kerta ja sen jälkeen en ainakaan itse koe tarpeelliseksi tutustua...en nimittäin pidä siitä, että minua tarkkaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia käytöstä.
Murjottaminen ilman syytä ei todellakaan ole normaalia käytöstä. Tai - ehkä se on enemmistön käytöstä ja siten määritelmällisesti "normaalia" tässä post-modernissa ja ahdasmielisessä nykymaailmassa, jossa suurin osa ihmisistä on mielisairaita, mutta tervettä se ei ole.
Hiukan eri asia olisikin, jos AP olisi tehnyt tälle uudelle työtoverilleen jotkut ikävät temput tai esim. alkanut heti uudelle työmaalle tultuaan jotenkin pomotella tai besserwisseröidä tätä, mutta nyt kun käsittääkseni näin ei ole, on kysymys nimenomaan työtoverin sosiaalisesta vammaisuudesta.
Ei kaikkien kanssa tarvitse olla ystävä, mutta kyllä puhumaan sentään pitää pystyä aivan normaalisti ja neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on outo työkaveri. Aloitin vastikään uudessa paikassa ja nyt yritän oppia ja sisäistää hommat, niin aina välillä se tulee selittään jotain täysin töihin liittymätöntä!
Olen yrittänyt vastata kohteliaasti ja lyhyesti jotta ymmärtäisi että minulla on työt kesken, mutta ei auta :(
Se on Asperger todennäköisesti.
AP on tietysti nuorena naisena tottunut siihen, että maailma pyörii hänen ympärillä ja että hänet huomiodaan. Nyt on tullut mies joka ei huomioikaan ja se herättää ap:ssa ihastusta ja salaperäisyyden tunnetta
Vierailija kirjoitti:
AP on tietysti nuorena naisena tottunut siihen, että maailma pyörii hänen ympärillä ja että hänet huomiodaan. Nyt on tullut mies joka ei huomioikaan ja se herättää ap:ssa ihastusta ja salaperäisyyden tunnetta
Nuorilta naisilta puuttuu oma-aloitteisuus, koska ne ovat tottuneet siihen, että muut tekevät aina aloitteen. Sitten jos muut (yleensä vanhemmat työntekijät) eivät kiinnitä mitään huomiota, he ovat kateellisia nuorille naisille. Paitsi kun eivät ole, vaan niitä henkilöitä, jotka työllistävät mukavat/ahkerat ja oma-aloitteiset tyypit omissa hankkeissaan.
Ei työpaikalla olekaan tarkoitus olla kavereita, oletuksena tehdään vain työtä. Toki voi olla kavereita jos synkkaa hyvin mutta ei tuollaista voi vaatia keneltäkään. Työssä ollaan yleensä ensisijaisesti rahan vuoksi, kavereita voi tavata vapaa-ajalla. Itse en pidä kovinkaan monesta tyypistä omalla työpaikallani (it-alan iso firma), enkä todellakaan haluisi olle heidän kanssaan vapaa-ajallani, mutta yritän toimia asiallisesti kaikissa työtilanteissa.
Vaikuttaa ihan normaalilta suomalaiselta ihmisiä. Valitettavasti