Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitoammatissa olevat hoi!!

Lastenhoitajaksi?
03.02.2016 |

Toivottavasti tavoitan asianomaisia tätä kautta. Haluaisin työskennellä lasten parissa. Kuulisin mielelläni kokemuksia opintolinjoista (sosionomi, lähihoitaja, kristilliset opistot jne.). Samoin kuin kokemuksia työelämästä. Millaista on työskennellä pienten lasten parissa, mikä on hyvää ja mikä huonoa yms.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olis ihanaa olla lastenhoitaja tai lto koska rakastan lasten kanssa touhuamista mutta olen todennut että en varmaan jaksaisi niitä työkavereita :D Omat lapsemme ovat nyt päivähoidossa (olen siis muulla alalla) ja osa hoitajista on ihania ja tervejärkisiä mutta joukosta löytyy niitä ihmeellisiä tapauksia joita en vaan jaksaisi katsoa. Suvustakin löytyy itseasiassa tällainen hölmöläinen tarhatäti, ihana ja herttainen pienissä annoksissa ja lapset tykkää. Mutta että viettäisin 5 päivää viikossa tiiviissä yhteisössä sellaisen tekopirteän peppipitkätossun kanssa? Olen isossa talossa nytkin töissä asiakaspalvelutehtävissä ja tulen toimeen ihmisten kanssa mutta tunnen rajani :)

Vierailija
2/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lastenohjaajan koulutus. Koulutus on ihan älyttömän hyvä ja laaja, käytännön opintoja paljon. Työllistyin heti valmistuttuani erääseen harjoittelupaikkaani. Palkka on ainoa miinus tällä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin väsyttää työkaveri. tekee niitä töitä, jotka hänelle sopii ja luistaa muista. Kun sitten asiasta huomauttaa, heittäytyy puhumattomaksi ja martyyriksi.

TYkkään siitä, että lasten kanssa voi heittäytyä moneen. Saa laulaa, näytellä, satuilla, leikkiä, liikkua ja mikä parasta ulkoilla työaikaan. Lapsilta tulee suora palaute ja aito tunne asioihin, siitä pidän myös. Tykkään myös hassutella lasten kanssa. Ja pidän myös kovasti yhteistyöstä vanhempien kanssa. Asioiden dokumentointi on myös työssä mielenkiintoista.

vaikka ulkoilu sitten onkin yksi hyvä puoli, niin varsinkin näin talviaikaan ja erityisesti kuravaateaikaan on oma hankaluutensa. 

Myös riittämättömyyden tunne on usein läsnä. Erityisesti se näkyy iltapäivissä, jolloin jo on henkilökuntaa lähtenyt kotiin ( ja meillä suurin osa lapsista on hoidossa 7.30-16.30.)  Ja tietysti sairaspäivinä, jos ei sijaista saada.  Silloin työstä tulee välillä lähinnä suoriutumista siirtymästä toiseen, ilman, että keneenkään sattuu.

Vierailija
4/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiehtoo alus että työpäivän aikana voin olla lasten kanssa ulkona ja nimenomaan heittäytyä niin moneen asiaan heidän kanssaan. Mietin vain että minkähän ovat ärsyttävimmillään työn haittapuolet. Joka duunissahan niitä on.. Mulla on varmaan romantisoitu kuva alasta;) enkä varmaan osaa kuvitella niitä ikäviä puolia ennenkuin olen siinä tilanteessa.

Kivalta tuo ainakin teidän kertomana kuulostaa. Millaista palkkaa saatte? Käsitys että ala on aika alipalkattu (kuten varmaan melkein kaikki tärkeät ammatit tässä maassa)

Vierailija
5/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kotona jo useamman vuoden lasten kanssa mutta muistaakseni nettona sain noin 1500€. Että ei sillä ihan juhlita kyllä, työn vastuullisuuteen nähden. Työ on rankkaa henkisesti ja varsinkin pienten ryhmässä myös fyysisesti. Työporukan vaihtuvuus on suurta, paljon sairaslomia ja sijaisia ja alimiehitystä. Paljon epäpätevää porukkaa. Plus naisvaltaisen alan ongelmat, parhaimmillaan työporukka on ihana, pahimmillaan selkäänpuukotusta, juoruamista, kanalauman kaakattamista.

Vaikeiden lapsien määrä lisääntyy jatkuvasti.

Vierailija
6/7 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Brutto minulla on 2000 euroa, eli siitä jää käteen se reilu 1500 euroa.

En ole pääkaupunkiseudulta, missä se on vähän korkeampi. Minulla on tuossa muutama kokemuslisä, mutta sitten taas työskentelen yksityisellä, missä palkkaus on (yleensä aina) kunnallista huonompi.

3

Vierailija
7/7 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi näkökulma vain...

jos on omia pieniä lapsia tai ala-koululaisia niin on syytä miettiä jaksaako jakaa huomiota ja olla läsnä vielä työpäivän päätteeksi omille lapsille. Itse en jaksanut.

Toinen miinus varsinkin päiväkodissa on se, että ei ole ruokataukoa vaan syödään lasten kanssa yhdessä.

Myös jatkuva kiire, iso vastuu, kova meteli ja jatkuvat pöpöt ovat miinuksia. Itsellä ei myöskään selkä kestä sitä ulkona seisomista...mutta se nyt itsellä liittyy sairauteen.

Siinä on nyt niitä "huonoja puolia", joita toki löytyy ihan mistä ammatista vain...sellasta ammattia ei olekaan missä ei olisi jotakin miinuspuolia ;)