87-88-syntyneet, mitä leluja muistatte lapsuudestanne?
Itse 88-syntynyt ja muistan ne kovamuoviset kindermuna-hahmot (kilpikonnat, krokotiilit) sen liman joka jäi kiinni tapettiin ja äiti huusi, pokemonkortit, trollit(ei ne palstoilla liikkuvat vaan ne peikko-hahmot ;)) Ne metrin korkuiset barbit, Piirrä ja Arvaa-peli, lennätettävät keijut, virtuaalilemmikit ja Furbyt, niin ja Kooshit.
Kommentit (59)
Rullaluistinponit! <3
Puhallustusseista tulee vaan päähän soimaan se telkkarimainoksen loppu, "...väritysmaailmaaan!" :D
Edellämainittujen lisäksi oli tosi kova juttu kirjepaperit ja tarravihot, etenkin spaissaritarrat mitä sai niiden herkkujen persikanmakuisten purkkatikkarien mukana <3
Laskettakoon leluksi myös perheeseen hommattu videokamera (aivan järkyttävän iso vekotin :D) millä pysty ite nauhottamaan VHS:ille kotikutoisia animaatioita, "Jyrkiä" ja MTV:tä. Erittäin tyylikästä settiä tuli tehtyä... :D
Ne vauvadinot oli parasta!
http://1.bp.blogspot.com/-hB6SRVI388A/VBtP7AQnubI/AAAAAAAABV4/6LgDrSssR…
Tehtiin aina naapurin tyttöjen kanssa hiekkalaatikkoomme niille omat luolat joissa ne asustelivat. Äitidinoksi lainasimme salaa isoveljen tyrannosaurusta jos hän ei ollut kotona :D Vasta joskus 9-vuotiaana jäimme tästä kiinni ja isoveli antoi koko sauruksen meille, kun ei sillä enää itse 12-vuotiaana leikkinyt, voi sitä ilon päivää...
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muista nintendoo? En muista mikä numero tai malli, mut sadepäivinä meillä oli naapureittenki lapset kylässä ja vuorotellen (munakello soimassa) pelattiin super marioo ja donkey kongia!!
Muistaa toki, mutta Sega on parempi :) Pelasin sillä mm. Sonicia, Leijonakuningasta ja Aladdinia.
Tuo Leijonakuningas etenkin oli todella hyvin tehty peli.
Barbiet tietty, niillä leikittiin kaverin kanssa. Pikkuveljen kanssa leikittiin legoilla, playmobileilla, muovisotilailla, Micro machines -pikkuautoilla, joilla oli kaupunki ison auton sisällä. Vesipyssyissä isompi oli parempi. Mielikuvitusleikeissä oltiin Prätkähiiriä ja ajeltiin pyörillä edestakaisin.
Koulussa muistan hittinä olleen tamagotchit yhden vuoden, pokememonkortit ja niiden keräilysarja. Nää tuli niin myöhään (ainakin meidän kylälle), että me 87-syntyneet oltiin pikkusen liian vanhoja keräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Barbiet tietty, niillä leikittiin kaverin kanssa. Pikkuveljen kanssa leikittiin legoilla, playmobileilla, muovisotilailla, Micro machines -pikkuautoilla, joilla oli kaupunki ison auton sisällä. Vesipyssyissä isompi oli parempi. Mielikuvitusleikeissä oltiin Prätkähiiriä ja ajeltiin pyörillä edestakaisin.
Koulussa muistan hittinä olleen tamagotchit yhden vuoden, pokememonkortit ja niiden keräilysarja. Nää tuli niin myöhään (ainakin meidän kylälle), että me 87-syntyneet oltiin pikkusen liian vanhoja keräilemään.
Ai niin, ja tietokone joka tuli meille kun olin kymmenen! Sillä pelattiin ainakin Jazz Jackrabbitia, Worms Armageddonia, Simssiä, Heroesia, Red alertia... joskus pelattiin serkkujen kanssa jotain kaivospeliä neljä samalla näppäimistöllä!
Vierailija kirjoitti:
Hahaha! Mitä vittua te selitätte? Yksikään näistä ketjussa mainituista leluista ei tasan ole ollut 87-88 syntyneiden leluja. Kaikki ovat tulleet joskus 2000-luvulla. Menkää kouluun iditootit! :D
Menepäs itse takaisin kouluun kasvamaan! Siihen ei tosin tarvita mitään kouluja että saa selville miltä vuosilta tässä ketjussa mainitut lelut ovat, vähän viitseliäisyyttä vain. ;-) Itse asiassa monet näistä leluista - kuten Kinder-hahmot - ovat 90-luvulta. Olen -84 syntynyt, ja muistan nämä kaikki. :-) Voi kun Kinder-munista tulisikin vielä sellaisia kokonaisia hahmoja. Kilpparit olivat lemppareitani, mutta mulla oli niistä vain muutama. Onneksi niitä löytää käytettyinäkin. Viime vuonna oli muuten Iltasanomissa juttua jostain suomalaisesta Kinder-hahmojen keräilijästä. Hänellä oli ihan valtava kokoelma. Muistaako kukaan henkilön nimeä?
Itse olen syntynyt -89, mutta samankaltaiset muistot on itsellänikin. Barbit oli pitkään suosittuja, ja tosiaan 90-luvun barbeissa oli ihania teemoja! Oma lemppari oli semmonen hiusbarbi, jonka tukka oli nilkkoihin asti ja sitä pystyi värjäämään mukana tulleilla geeleillä, muistaako muut? My little ponyt oli kans ihania, niitä oli kyllä lähemmäs 50 kpl. Harmi että äiti antoi lähes kaikki aikanaan eteenpäin... :(
Tykkäsin kans kerätä kaikkia mahdollisia koirafiguureja. Muistaako muut senmosia pieniä yllätyspusseja, joissa oli aina joku koirahahmo? Prismassa niitä oli aina kassatelineessä ja niitä tunnusteltiin pussin läpi että ei tulis jo samaa :D Sitten oli tietty spaissarijutut; tikkarittarrat, kortit, lehdet... Ja Pokemonit ja Tamagochit tuli myös, mut ne kiellettiin koulussa aika pian.. Iskän piti aina ruokatunnilla ajaa kotiin ruokkimaan tamagochia :DD Voi sitä huoletonta lapsuutta... Onneksi sai kuitenkin pitkän lapsuuden, jossa leikkiminen oli sallittua vielä ihan ala-asteen loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt -89, mutta samankaltaiset muistot on itsellänikin. Barbit oli pitkään suosittuja, ja tosiaan 90-luvun barbeissa oli ihania teemoja! Oma lemppari oli semmonen hiusbarbi, jonka tukka oli nilkkoihin asti ja sitä pystyi värjäämään mukana tulleilla geeleillä, muistaako muut? My little ponyt oli kans ihania, niitä oli kyllä lähemmäs 50 kpl. Harmi että äiti antoi lähes kaikki aikanaan eteenpäin... :(
Tykkäsin kans kerätä kaikkia mahdollisia koirafiguureja. Muistaako muut senmosia pieniä yllätyspusseja, joissa oli aina joku koirahahmo? Prismassa niitä oli aina kassatelineessä ja niitä tunnusteltiin pussin läpi että ei tulis jo samaa :D Sitten oli tietty spaissarijutut; tikkarittarrat, kortit, lehdet... Ja Pokemonit ja Tamagochit tuli myös, mut ne kiellettiin koulussa aika pian.. Iskän piti aina ruokatunnilla ajaa kotiin ruokkimaan tamagochia :DD Voi sitä huoletonta lapsuutta... Onneksi sai kuitenkin pitkän lapsuuden, jossa leikkiminen oli sallittua vielä ihan ala-asteen loppuun asti.
Tarkoitat varmaan Glitter Hair Barbieta? http://www.ebay.com/itm/Glitter-Hair-Barbie-1993-Mattel-10965-/15196614…
Noita oli kolme, ja itselläni oli se jolla oli keskiruskea tukka. Ja on vieläkin, koska en heittänyt lapsuuden nukkejani pois. :-) Jos haluat lisätietoa vanhoista nukeista, niin tässä suomalaisten Barbie-harrastajien foorumi, jolla voi kysyä vaikka mitä: http://www.thebdoll.com/
Terveisin tuo -84 syntynyt. :-D
Kinder hahmot ja ne kilpparit oli parhaita!
My Litle ponyt
Barbiet ja meillä oli niitä paljon! Mm hää barbi oli lemppari.
Polly pocketit oli ihania.
Tietokonepeleistä hyviä oli hugo, matikkapeli, duke nukem, doom, worms.
Ne yöpuvuissa olevat pehmot, jotka tekivät kuperkeikkoja. Mulla on kaksi niistä tallessa, iso pupu ja pieni koira.
Lapsena leikittiin kaiket päivät ulkona. Puistoissa, metsiss yms. Pelottavin paikka oli vanha autiotalo, jossa oli vaikka mitä... ja kerrostalon katot.
Kerrostalon kylmäkelkarista sai kätevästi vohkittua jonkun mummon tekemiä mehuja pahimpaan makeannälkään.
Kioskilta haettiin karkkia ja eri laatuja otettiin kymmenellä pennillä.
My Little Ponyt, barbit, trollit, kooshit, kinderin krokot ja kilpparit, pogit, tutit, "kameranukke", Baby born, prätkähiiret...
Muistan myös sellaiset ihan pienet minihevoset, joilla oli pitkä harja ja häntä.
Kissan vaippa vaihtoi väriä valkoisesta vaaleansiniseen, kun sen kasteli kylmällä vedellä ja kuumalla vedellä kastellessa vaaleanpunaiseen.
Kaikkia ihania juttuja mitä lueteltu. Vaippapöksyt, jännityksellä aina odotti että oliko poikia vai tyttöjä :D
Barbeista on jääny mieleen se millä oli tosi pitkä tukka. Jonka sai leikattua lyhyeks (saksetkin kuulu pakettiin) ja sit siihen barbin päähän sai semmossella tarranauha hässäkällä uuden tukan :D muistaako kukaan muu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihania juttuja mitä lueteltu. Vaippapöksyt, jännityksellä aina odotti että oliko poikia vai tyttöjä :D
Barbeista on jääny mieleen se millä oli tosi pitkä tukka. Jonka sai leikattua lyhyeks (saksetkin kuulu pakettiin) ja sit siihen barbin päähän sai semmossella tarranauha hässäkällä uuden tukan :D muistaako kukaan muu?
Cut and Style Barbie. :-) Niitä oli neljää erilaista. Tässä linkki siihen blondiin:
http://www.ebay.com/itm/Cut-and-Style-Barbie-Doll-12639-New-Never-Remov…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muista nintendoo? En muista mikä numero tai malli, mut sadepäivinä meillä oli naapureittenki lapset kylässä ja vuorotellen (munakello soimassa) pelattiin super marioo ja donkey kongia!!
Muistaa toki, mutta Sega on parempi :) Pelasin sillä mm. Sonicia, Leijonakuningasta ja Aladdinia.
Tuo Leijonakuningas etenkin oli todella hyvin tehty peli.
Meillä ei ollut Nintendoa,mutta Pleikkari-ykkösen yksinkertaiset pelit oli parhaita! Lempparini oli Pieni Merenneito,sitten tuli Ötökän elämää,Tarzan sekä Asterix ja Obelix.Ja Crash Bandicoot.
Kaikki nämä jo mainittu, mutta Barbiet, Teeny Weenyt, polly pocketit, Kinderlelut, varsinkin ne krokotiilit! Vaippapöksyt, ja tietysti Spice Girls polaroidkamera ja ne keräilytarrat, joita liimailtiin siihen vihkoon, sekä ne pienemmät tarrat joita tuli tikkarien mukana, tikkari oli kamala, valko-oranssi ja purkka sisällä. Lensi aina roskiin kun ostin niitä pelkkien tarrojen takia :D
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan tosi hämärästi sen barbin,jonka "hiukset kasvoi takaisin".Tosin parturoin melkein kaikki barbit pulipäiksi ja itkin kun mulla oli kaljuja barbeja,vaikka äiti varoitteli leikkaamasta hiuksia.Sen ajan barbit oli mahtavia,mun lemppari oli jummabarbi kun sillä oli "oikeat" jalat(muut sipsutteli varpaisillaa korkokengissä).Sitten oli joku Cindy tai muu,jolla oli tummempi iho kuin barbeilla ja ihanat korkkiruuvikiharat.Ja intiaaninukke ja Pieni Merenneito Ariel-nukke,jotka oli vähän pienempiä kuin barbit.
-90 luvulla myös oli ihania tarroja ja kiiltokuvia,joita vaihdeltiin koulussa.
Kaikki Keenit pelattu läpi sataan kertaan ja Theme Park oli jotain ihan mahtavaa. Myös sellainen pikselimössöinen laskettelupeli hämärästi muistissa, dos-tiedostona sai auki kun kirjoitti cd Ski(jotakin)
Ducktales ja Skyroads myös
(vaikkei nyt leluihin kuulukaan)
Itse olin niin paljon sairaalassa lapsuudessa mutta muistan Doomin, Worms Armageddonin ja Zoo tycoonin.
Totaalisen OT, mutta voivatko koirat olla intersukupuolisia? :D Tuli vain tästä sukupuolten värikoodauksesta mieleen...