87-88-syntyneet, mitä leluja muistatte lapsuudestanne?
Itse 88-syntynyt ja muistan ne kovamuoviset kindermuna-hahmot (kilpikonnat, krokotiilit) sen liman joka jäi kiinni tapettiin ja äiti huusi, pokemonkortit, trollit(ei ne palstoilla liikkuvat vaan ne peikko-hahmot ;)) Ne metrin korkuiset barbit, Piirrä ja Arvaa-peli, lennätettävät keijut, virtuaalilemmikit ja Furbyt, niin ja Kooshit.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Nyt aloin googlettelemaan noita kinderin kilpikonnia ja muita, voi että kun niitä saisi vielä käsiinsä!
Mä olen ostanut niitä kirpparilta säkkikaupalla,aivan ihania! Muistan aina ensimmäisen kindermunahahmoni:mahallaan makaava kilpikonna,jolla on banaaninkuori päässä.
Crash Dummies kolariauto ja kolariukot.
Vierailija kirjoitti:
Nyt aloin googlettelemaan noita kinderin kilpikonnia ja muita, voi että kun niitä saisi vielä käsiinsä!
Mulla oli kaikki kilpikonnat, krokotiilit, leijonat, jänikset ja elefantit. Haamuista, hipoista ja haista jäi joitain puuttumaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaikki kilpikonnat, krokotiilit, leijonat, jänikset ja elefantit. Haamuista, hipoista ja haista jäi joitain puuttumaan :(
Hitsi,mä en muista jäniksiä,mitä ne puuhasi?
(siis kun hipot oli laivalla,leijonat telttaretkellä,krokot koulussa...) Mä muuten tajusin vasta aikuisena,kun haalin niitä ukkeleita kirppikseltä,että ne hait taitaa olla jostain idästä kotoisin,ehkä jopa Aladdin tai muuten 1001 yötä-teemaa.Pidin niitä pienenä mustalaisina,kun sillä yhdellä naishailla oli kristallipallo,josta se ennusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(siis kun hipot oli laivalla,leijonat telttaretkellä,krokot koulussa...) Mä muuten tajusin vasta aikuisena,kun haalin niitä ukkeleita kirppikseltä,että ne hait taitaa olla jostain idästä kotoisin,ehkä jopa Aladdin tai muuten 1001 yötä-teemaa.Pidin niitä pienenä mustalaisina,kun sillä yhdellä naishailla oli kristallipallo,josta se ennusti.
Jänöjussit oli muistikuvani mukaan laskettelemassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jänöjussit oli muistikuvani mukaan laskettelemassa :)
Tuollaisiako:https://www.google.fi/search?q=Kindermuna+laskettelija+pupu&espv=2&biw=…
Näkyisi olevan myynnissä myös se mun "mustalaiseukkohai" :D
Muistan monet jo mainitut. Vaippapöksyt oli in. Dinot oli isompia ja sit oli perheitä (pupu, koira jne) äiti lapsineen. Vaipan väri vaihtui kylmässä joko siniseks tai punasrks. Nää oli parhaita. Muistaaks kukaan muu?
Teeny weeny families!
Nukke, jonka hiuksia sai värjättyä ja pestyä (kuuma, kylmä)
Veljeni on syntynyt -88 ja muistan että "gogot" oli huudossa ja meillä oli niitä ainakin iso laatikollinen! ;D
Prätkähiiret, pogit (sellaiset pahviset "napit", joilla pelattiin), Pokemonit, Hugo (mulla oli sellainen jäätävän kokoinen pehmo), kauko-ohjattavat autot (erityisesti se, joka kääntyi ympäri). Joo, ja Kinder-krokot ja -delfiinit, jotka taisi olla niitä krokoja ennen.
Tietokonepeleistä Theme Park, Theme Hospital, Empire Earth, Tomb rider 1,2,3, jotain muitakin sivilisaatiopelejä oli.
Tuotemerkki ei tule mieleen, mutta lempparini oli koirapentue, pennuilla oli vaipat jotka vaihtoivat vedessä väriä vaaleanpunaiseksi tai siniseksi sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuotemerkki ei tule mieleen, mutta lempparini oli koirapentue, pennuilla oli vaipat jotka vaihtoivat vedessä väriä vaaleanpunaiseksi tai siniseksi sukupuolen mukaan.
Vaippapöksyt -magic diapers
Meillä oli aika paljon erilaisia hevosleluja, joten My little ponyja tietenkin. Sitten oli semmonen tallisetti, mihin ostettiin eri rotuisia hevosia erikseen. Noiden lisäksi oli myös fantasy fillies sarjan vihreä heppa ja sitten semmonen pieni vaaleanpunainen morsian heppa enchanted kingdom -sarjasta. Sitten tietysti nukkeja oli Barbeja, raskaanaoleva Susy-nukke, Sindyjä ja Flower princess nukkeja. Trollejakin oli pari ja tietty noita kinder leluja. Slimy (tai joku vastaava) lima joka hohti pimeässä oli siihen aikaan ehkä siistein juttu ikinä :D
[/quote]
Ysäri-barbit olivat ihania:balettitanssijabarbi,aerobicbarbi,pehmeä unibarbi,just tuo jolla oli raskausmaha ja vauva,ihan kuin muistaisin barbien jolle tehtiin mekkoja jollain kermavaahtotursottimella?
.[/quote]
Muistan ton barbin, jolle "ruiskutettiin" niitä vaatteita :D mikähän sen nimi oli? Muistan vaan, että halusin sen ihan hirveesti, mutta en saanut. Ysärillä oli kyllä ihania barbeja, just toi aerobic-barbi oli ihan suosikki. Sit oli mm. baywatch-barbie, hawaii-barbie, pocahontas-"barbeja"
Mä oon syntyny -92 ja täällä on lueteltu kaikki mun lapsuuden lempparit!
Kinder lelut, Jojot, Tutit,Tinkle Totsit, Puhallettavat tussit, leimasin tussit, Barbiet.. Ja tää ei oo varsinaisesti lelu, mutta Pikku Professori, sellanen sininen laskin, en koskaan sitä saanut ja kyllä harmitti..
Vierailija kirjoitti:
Muistan monet jo mainitut. Vaippapöksyt oli in. Dinot oli isompia ja sit oli perheitä (pupu, koira jne) äiti lapsineen. Vaipan väri vaihtui kylmässä joko siniseks tai punasrks. Nää oli parhaita. Muistaaks kukaan muu?
Teeny weeny families!
Nukke, jonka hiuksia sai värjättyä ja pestyä (kuuma, kylmä)
Mä muistan hämärästi ne väriä vaihtavat vaippapöksyt :)
Vierailija kirjoitti:
Prätkähiiret, pogit (sellaiset pahviset "napit", joilla pelattiin), Pokemonit, Hugo (mulla oli sellainen jäätävän kokoinen pehmo), kauko-ohjattavat autot (erityisesti se, joka kääntyi ympäri). Joo, ja Kinder-krokot ja -delfiinit, jotka taisi olla niitä krokoja ennen.
Tietokonepeleistä Theme Park, Theme Hospital, Empire Earth, Tomb rider 1,2,3, jotain muitakin sivilisaatiopelejä oli.
Mä niin fanitin Prätkähiiriä ja Pokemonia,Prätkähiirten Turbo on kadonnut mutta Pokemonien James mulla on vieläkin kirjoituspöydällä,pidän sitä sormustelineenä.-90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa oli niin paljon parempia ohjelmia kuin nykyään :D
Oliko kenelläkään niitä yöpuvussa olevia pehmoleluja, jotka sai istumaan? Oli jotain painavaa käsissä ja jaloissa ja pehvassa, että istui hauskasti 😄
Eikö kukaan muista nintendoo? En muista mikä numero tai malli, mut sadepäivinä meillä oli naapureittenki lapset kylässä ja vuorotellen (munakello soimassa) pelattiin super marioo ja donkey kongia!!
Ja muistan kyllä kaikki mainitut barbit, cindyt ja shelleyt (meillä oli siskon kans näitä yli 100 yhteensä!) + paljon muitakin!
Toinen, mitä täällä ei oo mainittu on teletapit. Olin 4 tai 5 luokalla, ku ne pikkukokoset oli joulun hitti (olit niin out, jos sulla ei ollu teletappia!! :D)
T. vm -87
Belvillet <3