Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita suomalaisia, jotka näyttävät ihan aasialaisilta?

Vierailija
03.02.2016 |

Itseäni on kutsuttu lempinimellä "inuiitti". Vaikka olen siis täysin suomalainen (tietääkseni), minulla on aasialaishenkiset piirteet. Silmäni ovat aika pienet ilman luomivakoa, huuleni suuret ja leveät ja kasvoni hieman "lättänät" ja neliskanttiset. Näytän vähän Ninja Sarasalolta ja Björkin näköiseksikin minua on sanottu. Kaakkois-Aasiassa reissatessani minua luultiin puoliksi thaimaalaiseksi ja usein saankin vastata kysymyksiin, että mistä sukujuureni ovat.

Tämä on kiinnostavaa, koska tosiaankin olen ihan suomalainen. Vanhempani ovat tummapiirteisiä, mutta minulle on ihan selkeästi valikoitunut eksoottisin geenipooli ja varmasti osa piirteistäni on hypännyt jostain sukupolvien takaa. Onko siis niin, että meissä suomalaisissa on aasialaista geeniperimää, vai voiko tämä olla ihan sattumaa? Onkohan muissa Euroopan maissa aasialaisen näköisiä ihmisiä?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kuukausi sitten odottaessani bussia joku ulkomaalainen (jostain Lähi-idästä, ei näyttänyt aasialaiselta) kysyi englanniksi, että olenko japanilainen. Sanoin, etten ole, vaan ihan suomalainen. Kuulemma silmissäni on niin samaa näköä kuin itä-aasialaisilla. Olen täysin ruskettumaton eikä mitään muuta erikoista piirrettä ole, mikä saisi muut luulemaan minua ulkomaalaiseksi.

Minulla on ihan suomalaiset sukujuuret, ja nekin sukulaiset, jotka ovat ulkomaalaisia, ovat lähinnä Ruotsista, muttei minussa ruotsalaista perimääkään ole. Itse olen perheestä ainut, jolla on nämä "mongolidisilmät", joita aiemmin pidin "vammaisina", koska minua haukuttiin sellaiseksi ihan jo ulkonäön takia. Olen oppinut sentään muiden yksimielisyydestä pois.

82/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut että monella Suomalaisella ihmisellä on Itä-Aasialaiset piirteet. Suomalaisilla on keskiarvoin noin 5% keski tai Itä-Aasialaista DNA:ta. Tämä johtuu siitä että kaikkien Suomalaissukulaiskansojen esi-isät tulivat Siperiasta noin 10,000 vuotta sitten. Suomalaissukulaiskansat ovat vaan oleskelleet Euroopassa niin monta tuhatta vuotta että he päätyivät näyttämään suurimmalta osalta täysin Eurooppalaisilta.

Sinulla vaan näyttää olevan isompi prosentti sitä Siperialaista DNA:ta jäljellä kuin useimmilla Suomalaisilla. 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongolit. Suomalaisia haukutaan mongoleiksi vaikka vain pieni osa näyttää mongolilta.

Suomalaiset/alkuperäiset suomenheimot ovat

aina olleet euripidisia, samoja kuin muuallakin Euroopassa. Isovihan aikaan tänne poljettiin siperianmongoloideja tsaarin armeijan mukana olevia kalmukkeja yms. Näiden siperialaisten ydna oli/on N1c, mikä ei ole mongolien ydna.

Nämä 'itäiset' poikkeavat euripidista alkuperäissuomalaisista enemmän kuin britit saksalaisista.

Muinaisdna tutkimusten mukaan nyk. Savonkin alueella asui vielä rautakaudella euripidinen mv-väestö, täysin geneettisesti erilainen kuin nykyiset N1c- savolaiset.

Kukaan ei tietenkään syytä ketään siitä, mitä tapahtui isovihan kansanmurhassa. Mutta ongelma on lähinnä se, että tietyt siperiantaustaiset ja valtainstituutiot sekä media sensuroivat tutkimustuloksia. Suomalaisuus on siis ikäänkuin varastettu tai väärennetty siperialaisuudeksi, mikä on perverssi. Muinaisjäänteet selitetään kulttuurilainana ja finnoarjalainen, protogermaaninen kieli lainasanoina.

Gootit olivat muinaissuomenkielinen suomenheimo. Mm. Rökin riimu on suureksi osaksi ihan ymmärrettävää suomea. Lisäksi jäämit, jätit/juutit, vanait/tane/danait, simot jne. olivat suomenheimoja.

Tuo johtuu mitä ilmeisimmin neuvostoliiton vaikutuksesta. Suomalaisia on sodan jälkeen väkivalloin yritetty venäläistää. KGB:n vaikutus ulottui koko yhteiskuntaan, aina oppikirjoja myöten.

Minulle suomalaiset ovat aina olleet outo, epämääräinen porukka joilla ei ole identiteettiä. Uskon, että neuvostoliiton tarkoitus oli myös hävittää suomalaisten identiteetti ja se onnistui. Sama on nyt meneillään Ukrainassa.

Vierailija
84/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta neukkujen väkivallasta. Koskaan ei puhuta siitä, että Suomessa on tosi paljon Ruotsista ja muualta Skandinaviasta tulleita ihmisiä.

Samoin Balttiasta. Esim. tosi vanha hämäläinen populaatio tuli Balttian kautta Suomeen. Ensin Varsinais-Suomeen josta osa levittäytyi Hämeeseen.

Vierailija
85/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen kuullut ja lukenutkin, että ihan alkuperäiset venäläiset ovat vaaleatukkaisia ja ns suorakasvoisia. Ei mitenkään aasialaisia muistuttavia.

Mongolit valtasivat Venäjän keskiajalla ja sekoittuvat niiden kanssa. Siitä johtuu venäläisten väkivaltaisuus.

Vierailija
86/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsingiskaanin geeniperimää on noin kolmanneksella Euroopan väestöstä, sellainen pelimies oli hän.

Vierailija
87/101 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson rajan takaa karjalasta tulleiden sukulaisten kuvia, niin eivät he näytä yhtään aasialaisilta. Isän puoleinen suku tulee Turusta, ja vielä myöhemmät esivanhemmat Skånesta. Aika samoilta silti näyttävät.

Vierailija
88/101 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hongshanin_kulttuuri

Jos tiedätte mitään haploryhmistä niin tästä muinaisesta Pohjois-Kiinan kulttuurista on oletettu lähtevän Pohjois-Euraasiassa yleinen haploryhmä N ja sen alaryhmät jota löytyy Suomalaisista ja erilaisista Turkkilaisista kansoista prosentuaalisesti eniten.

Englannin kielinen artikkeli avaa asiaa paremmin.

Jos haluatte mennä asiaa sivuavaan historialliseen kaninkoloon vielä hiukan enemmän niin lukekaa Turanismista

https://fi.wikipedia.org/wiki/Turanismi

1800-luvulla syntynyt ideologia mikä yritti linkittää yhteen Finno-Ugrilaiset, silloisen Venäjän aasialaiset kansat - mm. Turkkilaiset ja Tunguusit ja Korealaiset, Japanilaiset ja Manchut esittämällä näille yhteistä kulttuurillista ja kielellistä esi-isäkulttuuria.

Tähän liittyy myös eräs isohko monietninen tapahtuma.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Kurult%C3%A1j

Vierailija
89/101 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näytän afrikkalaiselta. Ihon väri vain on eri. Mutta kavojen, silmien ja nenän muoto...

Siskollani sama juttu. Vaalea kuin mikä mutta muuten kaikki kropanmallia myöten tämä. Lisäksi hyvin, hyvin kihara tukka. 

Vierailija
90/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan neitsyt, nuori nainen voi olla kenenkään munan perään kun ei edes ole mitään kokemusta siitä ja mitä sillä munalla tehdään ja miltä se tuntuu , neidolla tulee ensiksi mieleen kipu jonka se aiheuttaa vaginan sisään työntyessään, kun kalvo repeää .edelleen kiinalaiset ja japanilaiset ovat pieniä ja rumia , ei kukaan suomalainen voi unelmoida sellaisesta miehestä , lisäksi niitä yleisesti sanotaan pienimunaisiksi kuten mustaihoisia sanotaan isomunaisiksi , se että niille lapsia syntyi johtui ihmisen ikävästä toisen luo,

kyllä ne on miehet jotka ovat yleisesti pillun perään eikä päinvastoin, muinaisina aikoina saivat naiset juosta karkuun miehiä jotka raiskasivat, tuskin ne aasialaiset orjat täällä kysyivät neidoilta että sopiiko yhdyntä ? vaan väkisin temput on tehty , siksi monille teini-ikäisillä tytöille syntyy lapsia ennenkuin he edes ymmärtävät yhdynnästä mitään.

Vierailija
91/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten esivanhempia tuli kylläkin tänne eniten Baltiasta , tsaarit pakkomuuttivat väestöä sinne ja tänne ympäri laajaa Venäjää , siinä on syy väestön sekoittumiselle .Siperiaan joutui moni lähtemään Suomesta, siellä varmaan levittivät spermaansa pai-kallisiin naisiin , ehkä toivat niitä mukanaan tänne palattuaan , mongolit valloittivat Venäjän etelänpuolisen osan , päätyivät Unkariin saakka , Ruotsin kuninkaat pakottivat sotilaansa sotimaan keski-Euroopassa ja Venäjälläkin saakka , sieltä lähti naisia sota- miesten perässä Pohjolaan , onhan sekvää että väestöä kulki ratsain lännestä itään ja päinvastoin, joko sotimassa tai kauppamatkoillaan , olihan Mannerheim ratsain ihan Mongoliassa saakka , monilla lappalaisilla on nykyäänkin ihan aasialaiset piirteet , kapeat viirumaiset silmät, korjeat poskipäät, pikimusta tukka , Suomea kiertävä meren- ranta esti väestöä liikkumasta Ruotsiin muinaisiba aikoina , 

Vierailija
92/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pitkä , hoikka , pienitissinen , ihan tiukkapipoisen opettajan näköinen mutta silti kaikki äijät vonkaa pillua , vielä nytkin kun oon 60 vuotias, jopa oma isäpuoleni yritti tarttua kiinni tisseihini , elikä ei se ole naisen tai tytön ulkomuodosta kiinni , vaan ukoilla taitaa seistä milloin missäkin , varsinkin viinaa juotuaan , toisilla miehillä seisoo harvoin ja toisilla miehillä jatkuvasti .naiset saa yleensä juosta pakoon , varsinkin teini-ikäiset immet miehiä eniten kiinnostaa päästä niitä naimaan , 

Vierailija
93/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pikkusisko tuli aikanaan itkien kotiin ja kertoi kuinka häntä oli haukuttu kiinalaisen näköiseksi. Ihan suomalainen oli geeneiltään, mutta kieltämättä olisi kiinalaiseksi adoptiolapseksikin voinut luulla.

Vierailija
94/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse möin ei-rekisteröidyn rotukoiran pentuja netissä , kirjoitin sinne että sekarotuiset        koirat voivat olla terveempiä kuin Kennel rekisteröidyt , niin siitäkös poru syntyi , paikallinen eläinsuojeluyhdistyksen virkamies soitti minulle , haukkui minut pata-              luhaksi , uhkasi kannella minusta Kennelliitton kun sellaista rohkenin kirjoittaa ,          Kenties joku naapuri rekisteröityjen koirien kasvattaja älähti ja kanteli minusta sinne.        olipas kasvas kokemus .

Vierailija
95/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpön höpöt, , Savossa löytyy monennäköisiä ihmisiä , isäni oli pitkä laiha, vaalea sinisilmä vähän konkkanenäinen hyväluontoinen mies eli täysin päinvastsinen kuin          mitä savolaisista sanotaan, jonka sivanhemmat tulivat Puolasta 500v sitten , minä olenkin perinyt isäni ulkonäön 100% , hän oli tarmokas menestyvä liikemies aikoinaan 1930- 1960 , eli eivät kaikki savolaiset ole kieroja lyhyenläntiä paksukaisia . isä näytti aivan Englannin kruununprinssiltä siis siltä joka nai sen amerikkalais naisen . myös           isän puolen serkkuni näyttää aivan Hollannin kuningatar Beatrixiltä , tiesittekö että            Ruotsin kuningas lähetti sotalaivoja Alankomaihin jotta noutavat sieltä tuhansittain naisia tänne Pohjolaan kun niitä sodasta palaavia miehiä oli täällä ilman naisia , Ruotsin armeija soti pitkään Euroopassa , armeijaab liittyi  paljon ulkomaalaisia miehiä joille msksettiin palkkaa jotka miehet sitten muuttivat Suomeen ja Ruotsiin .

Vierailija
96/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai isätön lapsi kirjattu oikein rengin äpäräksi ? eikös ne isojen talojen isännät eniten   niitä piikalikkoja naiskennelleet , sillä saatiin taloon ilmaista työvoimaa .

Vierailija
97/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

savolaiset ovat eniten slaavien jälkeläisiä jotka saapuivat joko kävellen tai veneillä,  pieniä ja paksuja enimmäkseen , sinisilmäisiä vaaleatukkaisia, kieroiksi niitä yleensä sanotaan , tulivat tänne Kymijokea myöten Baltiasta tai kauempaa , tietysti venäläisis- säkin on slaaveja , tuleekohan slaavi sanasta slave eli orja , jopa Ukrainassa näkyy vaaleita kaunottaria joilla upea pitkä vaalea yukka ja siniset silmät,  heitä voisi hyvinkin luulla suomalaisiksi , savolaiset ovat nokkelia ja puheliaita , siksi heitä kieroiksi syyte-      tään , nokkela ratkaisee kaikki ongelmat kädenkäänteessä , sukuuni tulleet karjalan-           evakot ovat lipeviä ja ilkeitä , kadehtivat savolaisia joilla varallisuutta, nuo karjalaiset         eivät niinkään ole itse kiinnostuneet omaisuutta hankkimaan kun sitä voi saada hel-          pomminkin naimalla varakkaan ihmisen . tietysti itäsuomalaiset ja lappalaiset ovat         yleensäkin enempi epärehellisiä kun taas länsisuomalaiset ovat rehelliset ,

Historia kertoo että tsaari Pietari S. kulkiessaan Euroopassa 1700- luvulla  niin hän havaitsi saksalaiset erittäin ahkeriksi ja taitaviksi , sitten hän houkutti heitä muutta-  maan Volgan eteläosaan sinne mustan mullan maille saksalaisia seppiä, muurareita        ym ammattimiehiä perheineen joille Valtio lahjoitti suuret maatilat viljeltäviksi , sitten       seuraaville sukupolville ilmoitettiin että Venäjä takavarikoi nuo maatilat ja tilallisista         tehtiin kulakkeja eli orjia, eikä takaisinpääsyä Saksaan ollut, tuo Ukrainan väestö on       nyt niitä saksalaisten jälkeläisiä joita Putin haukkuu natseiksi eli heillä on 300v vanha kauna Venäjän hallintoa kohtaan , onneksi suomalaiset saivat pitää maatilansa eikä     muuttuneet orjiksi , oma esi-isäni saapui tänne Puolasta 1563, tuolloin erämaita sai           vallata ihan vapaasti yli 500ha , ikävää oli että tilat lohkottiin 100ha kokoisiksi joka       vain harvoin riitti tilallisen ja alustalaisten elatukseen , 

Vierailija
98/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikingit eli rusit perustivat 1. venäläisen valtion Novgorod joka sitten laajentunut ,       siellä tietysti asui vain vaaleita viikinkejä jälkeläisineen , tämä Laatokan etelärannalla ollut pikkuvaltio , vuonna 900 . Virosta on löydetty viikinkihauta jossa lepää viikinki-           nainen vainaja monine hevosineen, siellä on myös Ukrainasta tuotu arvokas kaulakoru .   eli viikingit saattoivatkin olla alkuaan Välimeren pohjukasta Islamisaatiota ja väkivaltaa pohjoiseen pakoon lähtenyt sekalainen ihmisjoukko, näin lukee jossakin historiankirjoi-     tuksessa .

Vierailija
99/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Onneksi.

Vierailija
100/101 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asui vuoteen 700ekr saakka vain niitä inuitteeja eli lappalaisia , kun Ruotsin kuninkaat alkoivat verottamaan kaikkia joilla oli omaisuutta niin nuo siirtyivät poroineen   pohjoiseen sitä mukaa kuin uutta väestöä tuli tänne muualta , 200- luvun Aasiasta tänne levinnyt rutto ajoi väkeä tänne etelämmästä , 700- luvulla väkeä lähti Välimeren pohju-       kasta kulkemaan pohjoiseen pakoon Islamia ja pakanoiden murhia , myös kaikkialla        muinoin  riehuneet sodat ajoi väestöä siirtymään pohjoisemmaksi , suurvalta Liettua on muinoin ulottunut Välimeren rannoilta aina Itämeren rannalle , sen koko oli 1/3 koko Euroopasta , siinä selitys miksi vaaleaa väestöä on tänne tullut niin paljon , rutto taisi         tappaa 50% koko maapallon väestöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme