Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 30 vuotiaat: mitä olette tehneet tullaksenne raskaaksi?

sanni
03.02.2016 |

Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.

Itse teen seuraavia:

- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.
- foolihappolisä
- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.
- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.
- alkoholin ja tupakan olen lopettanut kokonaan.
- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä.

Vierailija
2/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliyhdyntä mieheni kanssa, niin että hän laukesi sisääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä, muita temppuja ei tarvinnut.

Vierailija
4/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa osassa on painon pitäminen normaalina ja toisaalta riittävä syöminen. Minun kavereista normaalipainoiset ja hoikat ovat tulleet tosi nopeasti raskaiksi. Sitten ylipainoisilla on kestänyt yli vuoden tai ovat olleet hoidoissa. Onkohan yhteyttä todistettu? Nämä on vain omia havaintoja.

Vierailija
5/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun toimenpidelistasi vaikuttaa neuroottiselta. Tuo stressaaminen vaikuttaa vaan negatiiviseen suuntaan!

Vierailija
6/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanni kirjoitti:

Lisää varteenotettavia vinkkejä kaipaisin ja varmaan niitä moni muukin mielessään pähkäilee. Toivoisin myös hieman tietoa, että miten olet kokenut jonkun tietyn asian vaikuttavan kehossasi. Vaikka toivottua lopputulosta ei vielä olisikaan tapahtunut, niin muutoksia saattaa silti huomata esimerkiksi kuukautiskierrossa tai yleisessä hyvinvoinnissa. Mitään ihmetuotteita en usko olevan olemassa ja kaikki vaikuttaa jokaiseen ihmiseen eri tavoin. Haluaisin siis vain vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ja keskustelun ei ole millään tavalla tarkoitus olla 100 % factaan ja tieteeseen perustuvaa.

Itse teen seuraavia:

- gelee royale hormonitoimintaa tukemaan. Otan 500 mg x 2 kpl aamulla ja illalla. Pienemmällä 2 kpl päiväannoksella en huomannut mitään vaikutusta, mutta kun lisäsin annostusta 4 kpl päivässä niin muutaman viikon jälkeen huomasin mielialan parantuneen, olen energisempi, ennen kuukautisia pms oireita ei ollut lähes ollenkaan, mutta vastaavasti ovulaation aikoihin oireet ovat aiempaan voimakkaammat.

- foolihappolisä

- greippimehu noin 2 dl päivittäin. Tämän aloitin vasta pari päivää sitten, joten en vaikutuksesta osaa vielä sanoa mitään. Greippimehun sanotaa lisäävän limaneritystä ja näin ollen siis myös ovulaation aikana hedelmällisen liman eritys pitäisi olla voimakkaampaa.

- kevyttä liikuntaa päivittäin, mutta vältän liian kuormittavaa ja kehoa stressaavaa treeniä. Teen salilla kevyitä treenejä muutamia kertoja viikossa ja kävelyllä käyn lähes päivittäin.

- alkoholin ja tupakan olen lopettanut kokonaan.

- olen lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja vähentänyt lihansyöntiä. Lihaa syön kyllä edelleen, mutta aiempaa pienempiä annoksia. Kasvisten ja hedelmien syönnin lisääminen alkoi muutaman kuukauden jälkeen näkyä ihossa. Olen vaalea ja talviaikaan ihoni on usein lähes vitivalkoinen. Nyt ihoni on aavistuksen päivettyneen värinen, vaikka aurinkoa ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Uskon tämän johtuvan beetakarotenista, jota on useissa eri kasviksissa.

No huhhuh. Jos sinusta koskaan tulee äiti, nyt olisi hyvä aika opetella relaamaan.

Vierailija
7/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ovulaation induktio. Kaksi inseminaatiota. Yksi ICSI pitkällä kaavalla ja kaksi ICSI:tä lyhyellä kaavalla.

Foolihappoa eri valmisteiden muodossa, nykyään vitamiiniporetabletissa. Lähinnä eri b-vitamiineja.

Seksiä ilman ehkäisyä, varsinkin ovulaation aikoihin.

Vierailija
8/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi suht oikeana ajankohtana riitti meille.

Vierailija
9/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ovulaation induktio. Kaksi inseminaatiota. Yksi ICSI pitkällä kaavalla ja kaksi ICSI:tä lyhyellä kaavalla.

Foolihappoa eri valmisteiden muodossa, nykyään vitamiiniporetabletissa. Lähinnä eri b-vitamiineja.

Seksiä ilman ehkäisyä, varsinkin ovulaation aikoihin.

Ja kun luin tuon yhden edellisen kommentin niin haluan tähän vielä lisätä, että en ole koskaan ollut ylipainoinen.

Ja oonhan mä joskus tehnyt myös ovulaatiotestejä, että tietää, et minä päivänä sitä seksiä on kannattavinta harrastaa.

Vierailija
10/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

agnus castus tabletteja nyt n 4 kk otettu, lyhentänyt kiertoa 44-47pv:stä noin 30pv:n. Munajohtimien huuhtelu/aukaisu +muut perustutkimukset. Mieheltä leikattiin kiveskohjut. T. Tärppiä odotellessa

Vierailija
11/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riitti kun vaimo haki apteekista sellaisia ovulaatiotestijuttuja jotka näyttää milloin olisi otollinen aika raskautua. Ekaa lasta oli yritetty vajaa puoli vuotta kun vaimo haki niitä testejä, raskaus alkoikin sitten pian. Toisen lapsen kanssa ei tarvittu kuin pari testiä. Raskaus alkoi heti ekalla kierrolla ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Sitten pitäisi kyllä vielä pistää sängyn jouset nitisemään, kerta-kaksi päivässä riitti meillä oikein hyvin!

Niin, äläkä stressaa! Se ihan oikeasti vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Kaveri yritti vaimonsa kanssa melkein kaksi vuotta ilman tulosta. Sitten he päättivät että antaa olla, mietitään pitäskö käydä jossain testeissä tai jotain. He varasivat myös kalliin matkan kauas pois. Ja kuukautta myöhemmin kaverin vaimo olikin sitten raskaana. Nyt heillä on kolme skidiä. Eli vaikka alku tuntuisikin hankalalta, kaikki on kuitenkin yleensä kunnossa.

No, nyt alkoi tulla jo liian pitkä sepustus. Eli: kannattaa hankkia ovulaatiotestejä, relata ja pistää patja koville. Se tepsii!

Vierailija
12/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihavuus aiheuttaa ongelmia hedelmällisyydessä, niin miehillä kuin naisilla. Raskauden ja synnytyksen ongelmista puhumattakaan. Minkään ikäisen raskaudesta haaveilevan ei kannata olla reilusti ylipainoinen.

Minä aloin käyttää foolihappoa noin neljä kuukautta ennen ehkäisyn poisjättöä. Sitten vaan seksiä. Parin kierron jälkeen tärppäsi, vaikka ikää mulla oli 35v.

Vierailija
13/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliyhdyntä mieheni kanssa, niin että hän laukesi sisääni.

Mulla oli tämä sama keino. Toimi vaikka oli kierrukka

Vierailija
14/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä! Heti tärppäs.

Vierailija
15/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa uskot ongelman teillä piilevän? Onko pulmana itse hedelmöittyminen vai kenties kiinnittyminen?

Mites miehen elintavat? Niilläkin on merkitystä.

Oletko koskaan ollut raskaana?

Stressi ja yliyrittäminen on tehokkaita ehkäisyvälineitä. Kannattaa siis ainakin vähän höllätä ja koettaa etsiä balanssia elämään ilman raskautta. Saattaa se raskaus tulla sieltä sitten perässä.

Oletteko muuten perusterveitä? Käytätkö kierron aikana tulehduskipulääkkeitä?

Burana pois (häiritsee keltarauhasta tietyissä vaiheissa kiertoa), tietyt ssri lääkkeet miehellä vaikuttavat sperman koostumukseen ja saattavat jopa vahingoittaa sperman dna:ta (ei näy normaalissa siemennestetutkimuksessa). Toimiiko keltarauhanen normaalisti? Häiriötilat huomaa esim. välivuodoista, tiputtelusta ennen kuukautisten alkamista.

Vierailija
16/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ukkoa

Vierailija
17/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ottaa mahdollisimman rennosti, koska olen ressaaja. Tai nykyään en enää niin ressaa.

Laskin suunnilleen ovulaation. En päästänyt niitä arvokkaita siemeniä heti pois.:) otin sen homman myös pikkusen huumorilla.

Lomamatkat on hyviä. Sen miehen kanssa.

Se itsestä huolehtiminen on tärkeää. Hienoa, että teet niin. Ite en oikein osannut, etenkään sitten kun vauva tuli. Liian paljon muita palvelin ja unohdin itseni ja oman jaksamiseni. Toki vauva lumosi ja vei mukanansa hoivavietin maailmaan.

Onnea. Tuo on jännää ja kivaa aikaa.

Vierailija
18/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Listani toki saattoi vaikuttaa neuroottiselta, mutta ei tekemäni asiat todellisuudessa paljon elämääni muuta. Muutama vitamiinipilleri aamuin illoin ja muut asiat liittyvät muutenkin terveellisiin elämäntapoihin, jotka ovat hyödyllisiä ilman raskauden suunnitteluakin. Liikunta ja kasvisten syöminen on joka tapauksessa hyväksi ja alkoholi ja tupakka on hyvä jättää pois huolimatta siitä haluaako raskaaksi vai ei. Tuskin muutama siideri silloin tällöin maailmaa kaataa, mutta kunnon kännit pari kertaa kuukaudessa tuskin edesauttaa kenenkään hedelmällisyyttä muusta terveydestä puhumattakaan.

Kun ikää alkaa olla enemmän, niin olen siis ylipäätään aiempaa kiinnostuneempi terveyttä tukevista asioista. Minussa tai miehessäni ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta totuus kuitenkin on, että meidän molempien hedelmällisimmät vuodet ovat jo ohi, joten kaikki hedelmällisyyttä tukeva informaatio on tervetullutta. Loppuen lopuksi pari desiä greippimehua tai jotain tiettyjä vitamiineja tuskin ainakaan vauroittavat, vaikka ei nyt mitään ihmekonsteja olisikaan. Tällä hetkellä siis en stressaa asiasta, mutta olen kiinnostunut jakamaan ajatuksia ja vinkkejä.

Ovulaatiotestejä en ole halunnut vielä hankkia, koska pelkään että se saattaisi nimenomaan aiheuttaa stressiä. Jos ovulaatio tapahtuu, niin kyllä munasaolun pitäisi hedelmöittyä jos on hedelmöittyäkseen. Kun on säännöllinen seksielämä, niin jos siittiöt vain ovat normaaleja ja elinkykyisiä, niin kyllä niitä pistäisi ovulaation aikaan olla munajohtimissa munasolua odottelemassa. 

Minä ja mieheni olemme molemmat normaalipainoisia ja tällä hetkellä elämme melko terveellisesti. Aikaisempia lapsia meillä ei ole. Ikää minulla on 34 ja miehelläni 43 vuotta. Toki olisin halunnut aloittaa lapsen tekemisen nuorempana, mutta perheenperustamiseen ei kuitenkaan riitä pelkkä oma halu ja joskus sopiva kumppani osuu kohdalle vasta kun hedelmällisimmät vuodet ovat ohi. Jos tahtoo laihtua muutaman kilon, niin luonnollisesti laihdutusohjeet kiinnostavat ja jos taas toivoo lasta, niin lapsenteko vinkit kiinnostavat. Ja sanomattakin varmasti on selvää, että lisääntymisen ydinasia on seksin harrastaminen, vaikka en sitä nyt erikseen listassani maininnutkaan :)

Vierailija
19/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa pilluun ilman ehkäisyä ikävuosina 34-42. Siten tulin raskaaksi 3 kertaa. Viimeinen kerta tosin ihan vahinko.

Vierailija
20/104 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Ap, syö kilpirauhaslääkkeitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi