Psykologinen Anna Nicole Smith -naistyyppi
Olen huomannut, että on ehkä olemassa karkeasti ottaen erilaisia ihmistyyppejä, vaikka yksityiskohtaisemmin tarkasteltuna kaikilla on oma, ainutlaatuinen elämäntarinansa. Minulla on tunne, että saan osan lukijoista paheksumaan tällaista luokittelua, mutta en välitä siitä.
Tyypeistä yksi silmiinpistävimmistä on minusta sellainen naistyyppi, jota kutsun Anna Nicole Smith -tyypiksi. Voisin kutsua sitä myös Marilyn Monroe -tyypiksi.
Anna Nicole Smith -naiset ovat olleet lapsina sieviä ja kuulleet paljon kehuja ulkonäöstään. He ovat tottuneet saamaan asioita ja huomiota sillä, että ovat sieviä. He ovat jopa tottuneet tarvittaessa manipuloimaan muita ihmisiä antamaan heille asioita ulkonäön perusteella.
Nuorena aikuisena he saattavat olla häikäilemättömiä ja tuntea mieltymystä muihinkin nopeisiin, helppoihin nautintoihin, kuten päihteisiin.
Kolmekymppisenä Anna Nicole Smith -tyyppinen nainen on henkiseltä kehitykseltään epäkypsä ja heittäytyy lapsen rooliin saadakseen tarvitsemiaan / haluamiaan asioita. Tässä vaiheessa hänellä saattaa olla jonkin asteinen päihdeongelma.
Kun Anna Nicole Smith -naistyypin edustaja vanhenee, hän pettyy, koska ei enää ole yhtä viehättävä ja "söpö" kuin nuorena ja huomaa itseään nuorempien naisten saavan kaiken sen huomion, jota hän itse on tottunut saamaan. Tässä vaiheessa seuraa romahdus, koska Anna Nicole Smith -nainen alkaa vaistota, ettei hän voi henkisesti kompensoida ulkonäön menetystä. Häneltä puuttuu nöyryys, joustavuus ja viisaus.
Usein samaa naistyyppiä edustavat "tavalliset" naiset ihailevat kuuluisia Anna Nicole Smith -tyyppejä, varsinkin sellaisia, jotka ovat kuolleet melko nuorella iällä. Näiden naistyyppien "palvonta" on yleistä myös homoseksuaalisten miesten keskuudessa. Monesti ihailijat esittävät, että Anna Nicole Smith -tyypit olivat herkkiä sieluja, jotka kova maailma mursi; heidän elämäntarinansa traagisuus oli muiden syytä. Näin sanotaan usein paitsi Anna Nicole Smithistä, myös mm. Marilyn Monroesta.
En ole itse ikinä ymmärtänyt Anna Nicole Smith -naisten palvontaa.
Vai niin