Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tein lapsille porkkana/perunamuussia & kalapuikkoja , ei maistunut !

Vierailija
02.02.2016 |

molemmat pojat olivat naama nyrpyssä ja vanhempi meni penkomaan jääkaappia, löytyisikö mitään muuta.. ! :(

kaupan puikoista ovat kyllä tykänneet ja minun suuhuni noissa ei ole mitään vikaa..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut lapset sulla! Eivät sontaa syö!

Vierailija
2/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mukuloille kelpaa, niin ovat sitten nälissään seuraavaan ruokaan. Koti ei ole mikään a la carte-ravintola eikä buffetpöytä.

Ruuasta ei nillitetä eikä ruokaa halveksita, eikä sillä leikitä. Kyllä se nälkä opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mukuloille kelpaa, niin ovat sitten nälissään seuraavaan ruokaan. Koti ei ole mikään a la carte-ravintola eikä buffetpöytä.

Ruuasta ei nillitetä eikä ruokaa halveksita, eikä sillä leikitä. Kyllä se nälkä opettaa.

On kuitenkin vanhempien tehtävä tarjota kunnollista ruokaa eikä ihan mitä tahansa.

Vierailija
4/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin vanhempien tehtävä tarjota kunnollista ruokaa eikä ihan mitä tahansa.

Mun nähdäkseni ap on tehnyt tavallista perusruokaa. Pitää kelvata. Muuten tulee ärsyttävän ronkeleita kakaria.

Toki mitkään nakit ja ranskalaiset eivät ole kunnon ruokaa ja niitä (ja vastaavia) tulee välttää. Mutta ei tarvitse tarjota ravintolatasoista tai monta eri sortimenttia.

Vierailija
5/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko pientä mulla on viisi vuotias tytär joka ei syö mitään koska ei kiinnosta.olen lopettanut asiasta valittamisen tulee sanomaan kun on nälkä ja mitä haluaa syödä.meillä on myös yksi vuotias poika joka syö kaikea mitä tarjoaa,ja meillä on päivittäin lämmintä ruokaa tytär osallistuu ruokailuun ehkä kerran viikossa😀

Vierailija
6/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi te täällä haukutte jos joku tykkääkin kalapuikoista ja muista eineksistä, makunsa kullakin. t. sekä einesten että "kunnon ruuan" ystävä.

Vierailija
7/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että ap teki itse ne kalapuikot.

Vierailija
8/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nähdäkseni ap on tehnyt tavallista perusruokaa. Pitää kelvata. Muuten tulee ärsyttävän ronkeleita kakaria.

Toki mitkään nakit ja ranskalaiset eivät ole kunnon ruokaa ja niitä (ja vastaavia) tulee välttää. Mutta ei tarvitse tarjota ravintolatasoista tai monta eri sortimenttia.

Kalapuikot eivät ole millään tasolla lapsille sopivaa ravintoa. Tavallisen perusruuan ei pidä olla huonoa.

Vierailija
9/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot eivät ole millään tasolla lapsille sopivaa ravintoa. Tavallisen perusruuan ei pidä olla huonoa.

Mikä vika itsetehdyissä kalapuikoissa?

Vierailija
10/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi te täällä haukutte jos joku tykkääkin kalapuikoista ja muista eineksistä, makunsa kullakin. t. sekä einesten että "kunnon ruuan" ystävä.

Ei kyse olekaan mausta.

Vierailija
11/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No melko pientä. Mulla on viisivuotias tytär joka ei syö mitään, koska ei kiinnosta. Olen lopettanut asiasta valittamisen ja tulee sanomaan, kun on nälkä ja mitä haluaa syödä. Meillä on myös yksivuotias poika joka syö kaikkea mitä tarjotaan ja meillä on päivittäin lämmintä ruokaa. Tytär osallistuu ruokailuun ehkä kerran viikossa. 😀

Tekstiä korjattu, koska wt-mamma ei osaa kirjoittaa. Tosin ihan kaikkea tuosta ei pystynyt korjaamaan, koska on aika alkeellista ulosantia yllä olevalla.

Itse kommenttiin... Oletko ihan tosissasi, että 5-vuotias itse päättää ruokailustaan? Herttinen sentään! Hae apua.

Vierailija
12/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin itse ymmärsin aloituksesta, että ap teki itse sekä muusin että kalapuikot. Näin voi itse vaikuttaa mitä kalapuikkoihin laittaa. Kyllä ne itse tehdyt kalapuikot mielestäni kuuluvat terveellisten ruokien listalle. Meillä ainakin syödään ihan mielellään itse tehtyjä kalapuikkoja ja -pullia. Paistettu kala menee huonommin. Mielestäni tässä voittaa molemmat lapset saavat sen kalan mieleisessään muodossa, ja samalla oppivat siihen kalan makuun. Ja kyllä meillä myös tehdään lihapullat ja kasvispihvit itse. Näitä ei osteta eineksinä, mutta ei se tarkoita etteikö niitä syödä.

Vierailija
13/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No melko pientä. Mulla on viisivuotias tytär joka ei syö mitään, koska ei kiinnosta. Olen lopettanut asiasta valittamisen ja tulee sanomaan, kun on nälkä ja mitä haluaa syödä. Meillä on myös yksivuotias poika joka syö kaikkea mitä tarjotaan ja meillä on päivittäin lämmintä ruokaa. Tytär osallistuu ruokailuun ehkä kerran viikossa. 😀

Tekstiä korjattu, koska wt-mamma ei osaa kirjoittaa. Tosin ihan kaikkea tuosta ei pystynyt korjaamaan, koska on aika alkeellista ulosantia yllä olevalla.

Itse kommenttiin... Oletko ihan tosissasi, että 5-vuotias itse päättää ruokailustaan? Herttinen sentään! Hae apua.

Wannabe äikän ope pätee.

Vierailija
14/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis itse tein molemmat, muussin ja puikot. En ole tehnyt kalapuikkoja itse aikoihin, hajosivat aina leivittäessä tai viimeistään pelliltä otettaessa joten luovutin !

Ja nyt ovat sitten lapset näköjään ehtineet tottua einespuikkojen makuun .... :/

A.p

Vierailija
15/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh..meillä ei mene spaketti ja jauhislihakastike,no kalapuikot kyllä mutta ei se muusi..Kaikki perinteiset joista lapset kiljuisi onnesta, ei mene.Eilen oli lohta ja kermaperunaa ja kukkakaalia ja parsakaalia niin nyrsivät sitä lohta ja peruna ei mennyt ollenkaan ja täyttivät vatsansa kaaleilla..olen varmasti eka äiti joka joutuu sanomaan että nyt jotain muutakin kuin sitä vihannesta!!!:D

Vierailija
16/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh..meillä ei mene spaketti ja jauhislihakastike,no kalapuikot kyllä mutta ei se muusi..Kaikki perinteiset joista lapset kiljuisi onnesta, ei mene.Eilen oli lohta ja kermaperunaa ja kukkakaalia ja parsakaalia niin nyrsivät sitä lohta ja peruna ei mennyt ollenkaan ja täyttivät vatsansa kaaleilla..olen varmasti eka äiti joka joutuu sanomaan että nyt jotain muutakin kuin sitä vihannesta!!!:D

Mitäs vikaa vihanneksissa on perunaan verrattuna?

Vierailija
17/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko käytit kalaa ja minkä verran suolaa, sitruunaa tai rasvaa? Paistoaikakin vaikuttaa.

Minulla tulee ainakin mieleen, kun vanhempien ollessa viikonloppureissussa olimme isotädillä. Hän teki omasta mielestään herkkuja, joissa ei ollut juuri yhtään suolaa tai rasvaa ja oli paistettu oikein kuivaksi. Olihan se periaatteessa perusruokaa, mutta ei kalaa oikein kykene syömään kuivana ja lähes suolattomana. Onneksi hän osasi tehdä jälkiruokaa ja hänelle riitti, että jokainen ainakin söi vähän.

Vierailija
18/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole, meillä myös nimenomaan tuo poika tykkää enemmän kasvisruoasta. Meillä usein teenkin ruokaisan kasvislisäkkeen. Eli siinä on jotain proteiinin lähdettä mukana kuten linssi tai pavut. Kun tuo poika ei ihan oikeasti syö lihaa, niin saahan ainakin noista proteiinia (ja jos nyt joku tulee urputtamaan että suomalainen saa liikaa proteiinia. Niin ei koske meidän poikaa. Kun ihan oikeasti jättää kaiken lihan, kanan ja suurimman osan kalasta syömättä)

Vierailija
19/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vikaa vihanneksissa on perunaan verrattuna?

No älä nyt ole ihan noin tosissasi..Se kun kaikkea pitäisi vähän maistella eikä syödä vaan sitä yhtä.Tajuat sitten kun sulla omia lapsia.

Vierailija
20/22 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko käytit kalaa ja minkä verran suolaa, sitruunaa tai rasvaa? Paistoaikakin vaikuttaa.

Minulla tulee ainakin mieleen, kun vanhempien ollessa viikonloppureissussa olimme isotädillä. Hän teki omasta mielestään herkkuja, joissa ei ollut juuri yhtään suolaa tai rasvaa ja oli paistettu oikein kuivaksi. Olihan se periaatteessa perusruokaa, mutta ei kalaa oikein kykene syömään kuivana ja lähes suolattomana. Onneksi hän osasi tehdä jälkiruokaa ja hänelle riitti, että jokainen ainakin söi vähän.

seitinpalat olivat noin 40 min ottamassa makua kermaviili/sitruunapippuri/ sitruunamehu-seoksessa ,minkä jälkeen leivitin . eivät ne minusta kuivia tai mauttomia olleet..  vaikka tokikin erinäköisiä ja makuisia kuin kaupan !

mutta sitä en ymmärrä, ettei muussikaan mennyt!

A.P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi