Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssa iski ja apua pyydetään

Vierailija
02.02.2016 |

Taudin kanssa toivottavasti pärjään, mutta töistä ei saa olla pois kuin 3 pv omalla ilmoituksella. Työterveyden vaihteesta kysyin, että saikkua saa vain käymällä lääkärissä (esimies samaa mieltä). Ajomatkaa sinne on yli 50km, ei millään kykenisi, olisin vaaraksi muillekin liikenteessä. Onko kellään parempaa tietoa, voiko kuitenkin saada olla saikulla tässä tapauksessa yli 3 pv? Olen töissä valtiolla, en löytänyt vessistä sopivaa kohtaa. Aikaisemmassa sikainfluenssa sai olla omalla ilmoituksella pois viikon.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa ap ensi vuonna rokote. Kuulostaa niin vaikealta sairastaminen ja pitkä matka lääkärille.

Vierailija
22/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena päivänä kun kuume on hellittänyt niin ajat sinne jonnekkin tai hoidat jonkun kuskaamaan. Minäkin olin influenssan takia pois kaksi päivää. En vain jaksanut "vaivata" ketään menemällä lääkäriin ja maksaa 40€ siitä että se toteaa sen asian jonka jo tiedän.. Joten Buranaa nassuun, peittojen alle ja finrexiinit mikroon.

Joko olet trolli tai saatanan uusavuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toisena päivänä? 

Influenssassa kuume kestää 3-8pv...

Mut juu, noin noista "tärkeistä" ihmisistä päästään eroon, kun sydän pysähtyy ilman tarpeellista lepoa. Ei auta kunto eikä palkka. Onneksi työnhakijoita riittää.

Vierailija
24/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota taksi ja pyydä lääkäriltä lappu, jolla saat Kela-korvaukset taksimatkoista. Kerrot vain lääkärille, että et kokenut olevasi aljountoinen kovassa kuumeessa.

Olen aina saanut lapun, kun olen pyytänyt. Omavastuu osuus on muistaakseni noin 9 € per matka. Jos sulla ei ole rahaa maksaa aluksi koko matkaa (tavallisella taksilla korvausta anotaan Kelalta jälkeenpäin), niin sovit lääkäriaikaa varatessasi lapusta, jolla saat erityisen "Kela taksin". Se on muuten tavallinen taksi, mutta joudut maksamaan suoraan vain omavastuuosuuden sekä kyydissä saattaa joskus olla toinenkin samaan suuntaan menevä asiakas.  Taksia voi joutua odottamaan esim puoli tuntia, koska katsovat, että löytyykö toistakin asiakasta. Aina olen mennyt yksin Kela-taksillakin.

Vierailija
25/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin ovo on 25 euroa.

Vierailija
26/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri viime viikolla influenssa (A), ja kova kuumetta kesti keskiviikosta perjantaihin. Perjantaina kävin lääkärissä ja sain Tamiflun ,mutta lauantaina kuumetta oli pahimmillaan enää hieman päälle 38 astetta ja sunnuntaina 37,5. 

Maanantaina menin normaalisti töihin eikä ole edes tehnyt tiukkaa. Tamiflun lopetin kesken, ehdin ottaa tabun neljä kertaa. Mulle tuli siitä ihan liikaa sivuoireita. 

Jos olet sen kolme päivää omalla ilmoituksella pois töistä ja neljäntenä päivänä haet saikkua lekurista? Luulisi että tuolloin jo jaksat mennä edes omalle terveysasemalle jos et työterveyshuoltoon jaksa ajaa. 

Vierailija
27/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli juuri viime viikolla influenssa (A), ja kova kuumetta kesti keskiviikosta perjantaihin. Perjantaina kävin lääkärissä ja sain Tamiflun ,mutta lauantaina kuumetta oli pahimmillaan enää hieman päälle 38 astetta ja sunnuntaina 37,5. 

Maanantaina menin normaalisti töihin eikä ole edes tehnyt tiukkaa. Tamiflun lopetin kesken, ehdin ottaa tabun neljä kertaa. Mulle tuli siitä ihan liikaa sivuoireita. 

Jos olet sen kolme päivää omalla ilmoituksella pois töistä ja neljäntenä päivänä haet saikkua lekurista? Luulisi että tuolloin jo jaksat mennä edes omalle terveysasemalle jos et työterveyshuoltoon jaksa ajaa. 

Kiitos vastauksesta, vaikka et ollutkaan lukenut kaikkia kommenttejani.

Siis kävin tänään kelataksilla (50€) työterveydessä. Tamifluta ei tullut, koska oireiden alusta oli yli 48h. Jatkan panadol+naprokseen särkylääkkeillä. Nukuin työterveydessä käynnin päälle 5h, oli rankka reissu. Onneksi en pihistellyt ja lähtenyt omalla autolla. Työterveyden oven avaaminenkin oli tukalaa (sellainen painava vanhanaikainen). Lääkäri piti luentoa rokotteen tärkeydestä ja pelotteli, että seuraava influenssa voi olla pahempi ja jopa tappaa. Tämän talven potilaillaan kuumeen kesto keskimäärin 5-6 päivää, parilla mennyt yli 10 pv. Meidän perhe ottaa ensi kerralla rokotteet! Kiitos myötäeläjille ja toivottavasti minusta olisi ollut muutamalle apuakin! 

ap

Vierailija
28/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap ja muutkin!

Meidän perhe sairasti influenssan neljä vuotta sitten, joka oli karsea kokemus. Mieheltäkin meni toivo paranemiseen, oli ihan kaputt. Rokotteet otetaan säännöllisesti, suositellaan lämpimästä kaikille! 

Vierailija
29/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisena päivänä kun kuume on hellittänyt niin ajat sinne jonnekkin tai hoidat jonkun kuskaamaan. Minäkin olin influenssan takia pois kaksi päivää. En vain jaksanut "vaivata" ketään menemällä lääkäriin ja maksaa 40€ siitä että se toteaa sen asian jonka jo tiedän.. Joten Buranaa nassuun, peittojen alle ja finrexiinit mikroon.

Joko olet trolli tai saatanan uusavuton.

Nopea influenssa sinulla, siis jos tosiaan kaksi päivää riitti potemiseen. Mulla oli kuumetta 6 päivää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan