Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssa iski ja apua pyydetään

Vierailija
02.02.2016 |

Taudin kanssa toivottavasti pärjään, mutta töistä ei saa olla pois kuin 3 pv omalla ilmoituksella. Työterveyden vaihteesta kysyin, että saikkua saa vain käymällä lääkärissä (esimies samaa mieltä). Ajomatkaa sinne on yli 50km, ei millään kykenisi, olisin vaaraksi muillekin liikenteessä. Onko kellään parempaa tietoa, voiko kuitenkin saada olla saikulla tässä tapauksessa yli 3 pv? Olen töissä valtiolla, en löytänyt vessistä sopivaa kohtaa. Aikaisemmassa sikainfluenssa sai olla omalla ilmoituksella pois viikon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä auta, kyllä sä sen todistuksen vaan tarvitset. Ei ole pakko olla työterveydestä, jos saat terveysasemaltasi tai jostain yksityisvastaanotolta ajan lähempää niin sitten menet vaikka taksilla.

Nimimerkki laahautunut paristi pitkittyneen ripulin kanssa kuivana lääkärille hakemaan saikkua... käsittämättä mikä järki tässäkin oli... no se todistus. (eikä lääkäri edes katsonut mun housuihin!)

Vierailija
2/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana :)

Minä myös vedin imodiumia mahan täyteen ja mies kuskasi työterveyteen. Oli joku ihan kammottava 5 pv ripuli. Lekuri ei kätellyt, ei tutkinut vaan kirjoitti todistuksen. 

Noo, arvauskeskukseen on melkein sama matka - en asu pääkaupunkiseudulla. Taksiinkin menisi päivän palkka... Mitähän lääkettä uskaltaa ottaa, että pystyisin parhaiten ajamaan? Tuplana buranaa tai pronakseenia? Olisinko sitten niin terveen oloinen, ettei saikkua tulisi :) 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin vaan! Jos oireiden alkamisesta on alle 48h niin pyydät reseptillä Tamiflua ja pääset influenssan kanssa hieman helpommalla.

Itse olen juuri toipumassa eikä se kivaa ollut. Raahauduin suosiolla lääkäriin heti ensimmäisenä päivänä a) saadakseni Tamiflut ja b) saadakseni sairaslomaa.

Vierailija
4/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana :)

Minä myös vedin imodiumia mahan täyteen ja mies kuskasi työterveyteen. Oli joku ihan kammottava 5 pv ripuli. Lekuri ei kätellyt, ei tutkinut vaan kirjoitti todistuksen. 

Noo, arvauskeskukseen on melkein sama matka - en asu pääkaupunkiseudulla. Taksiinkin menisi päivän palkka... Mitähän lääkettä uskaltaa ottaa, että pystyisin parhaiten ajamaan? Tuplana buranaa tai pronakseenia? Olisinko sitten niin terveen oloinen, ettei saikkua tulisi :) 

ap

Kelataksi on edestakaisin 50 e. Halpa hinta siitä ettet vaaranna meitä muita tuolla liikenteessä.

Vierailija
5/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto!

Olen sairastanut jo 2 pv, joten noi lääkkeet ei ehdi. En tajunnut! Kuinka pitkä saikku tuli? 

ap

Vierailija
6/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko mennä työterveyteen, mene omaan tk:een, jos lähempänä.

Vierailija
7/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta jos tuollainen tauti on, niin kuinka iso se palkanmenetys lopulta on, jos nyt kuitenkin olet omalla ilmoituksella poissa pidempään kuin sen kolme päivää? Ei kai taloutesi siihen kaadu? 

Vierailija
8/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen

Vierailija
9/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksissa hän vaarantaa sen kuskin terveyden ja muiden sillä liikkuvien. Siinähän joutuu istumaan pitkään, kun matka on noin pitkä.

Minusta kannattaisi kysyä, voiko pitää palkatonta lomaa.

Vierailija
10/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, tällaisissa tapauksissa pitäisi pystyä esim. Skypen kautta todentamaan sairaus ja kirjoittamaan lappu. Miksei näin ole? 

Vierailija
11/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kelataksista, mutta eikö pitäisi olla joku olemassaoleva sairaus/kuntoutus, että tähän oikeus?

ap

Vierailija
12/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto!

Olen sairastanut jo 2 pv, joten noi lääkkeet ei ehdi. En tajunnut! Kuinka pitkä saikku tuli? 

ap

Olin lopulta viikon sairaana ja nyt tämä toinen viikko on vielä mennyt voimien keräämiseen. Ja Tamiflu tosiaan vei pahimman terän taudista pois. Kovaa kuumetta oli "vain" kolme päivää... Rankka tauti.

Ja tosiaan oli testillä varmistettu A-influenssa.

Vierailija
13/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kelataksista, mutta eikö pitäisi olla joku olemassaoleva sairaus/kuntoutus, että tähän oikeus?

ap

Ei tarvitse, kyllä akuutti tilannekin käy kelataksi syyksi. Sun täytyy vain siellä lääkärissä  mainita että käytin kelataksia koska en pysty ajamaan autoa, niin että jos kela jälkeenpäin ryhtyy tarkistamaan asiaa, löytyy merkintä. Eipä ne juuri onneksi tarkistele.

Vierailija
14/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuu, niin monta kommenttia. En ymmärrä miksi pitäisi soittaa terveyskeskukseen, kun terveyshuolto on työterveyden kautta, ja molemmat kaukana.

Periaatteesta ei ole kiva pyytää palkatonta lomaa, kun on sairas. Tähän siis vastaus kelataksi ja muiden tartuttaminen. Tai taksi ja kuskin tartuttaminen. 

Ja omalla ilmoituksella loppuviikko kotona kuulostaa jo huomautuksen paikalta.

Muita viisaita neuvoja?

ap

Vierailija
15/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että maksan taksille 50 ja se kuskaa mut myös yksityiselle? Aikas hienoa palvelua...

Jollekin toiselle: meillä ei ole skypeä.

ap

Vierailija
16/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin lääkäriajan huomiselle ja Kelataksin. Kiitos vastaajille!

ap

Vierailija
17/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluis ajaa sun kelataksias...

Vierailija
18/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taksimiehet, hoitajat, lääkärit ja apteekkihenkilökunta kohtaa muutenkin vaikka mitä sairauksia. Fiksu taksimies on ottanut rokotuksen.

Itsekin sairastin, 8 päivää meni, huomenna tarkoitus palata töihin.

Vierailija
19/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lääkärintodistuksen puhelimitse kun makasin kotona noron kourissa. Ja ihan työterveyshuollon kautta.

Vierailija
20/29 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin vaan! Jos oireiden alkamisesta on alle 48h niin pyydät reseptillä Tamiflua ja pääset influenssan kanssa hieman helpommalla.

Itse olen juuri toipumassa eikä se kivaa ollut. Raahauduin suosiolla lääkäriin heti ensimmäisenä päivänä a) saadakseni Tamiflut ja b) saadakseni sairaslomaa.

Tuo aikaraja on tärkeä tieto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi