Inhottava työkaveri tekee elämästä vaikeaa
Auttakaa, onko kukaan ollut mun kaa samassa tilanteessa :( Ahdistaa töihin meno.. Miksi jotkut ihmiset on niin vaikeita?
Työkaverini vihaa mua ilman syytä. Esimerkkejä:
-Toin viikko sitten hienon kakun töihin. Tänään työkaveri tuo ILMAN SYYTÄ itseleipomia mokkapaloja taukotilaan. Kysyn, että miksi (itsellä oli muutto upopuuteen kalliiseen omakotitaloon juhlistamisen syynä) niin hän oli vaan silleen "ei mistään erikoisesta syystä, ihan vaan ilahdutin" sellasella mairealla mukaystävällisellä äänensävyllä. Joo just niin. Eiköhän kaikille ollut itsestään selvää, että halus vaan lyödä mut laudalta.
-Aina kun kertoo jotain juttua, niin lopettaa kun tulen taukotilaan. Hänellä on pari työkaveria joiden kanssa kaveeraa oikein söpösti koko ajan, ja heille supattelee matalalla äänellä jotain salaisuuksia. Mulle ei näitä ikinä kerrota.
-On yliasiallinen ja korostetun ylikorrekti kanssani, vaikka muille heittää läppää
-Olin ainoa jota ei kutsuttu hänen pitämiinsä juhliin. Tosi kiva.
-Suuttui tolkuttomasti kun juttelin esimiehen kanssa asiasta, jonka oletin hänen automaattisesti kertoneen. Muutenkin epärehellistä ja lapsellista käytöstä jättää pomo pimentoon siitä asiasta. Käyttäytyi kuin hullu marttyyri, tiuski jne.
- Naljailee minulle muka vitsin varjolla, mutta suuttuu heti jos annan edes aavistuksen verran samalla mitalla takaisin
-Olettaa, että kaikki on piikkiä häntä vastaan. Esim. kerroin muille siitä, miten vaarallista vilja ja sokeri on ja miten ylipaino/väsymys/akne/suolistosairaudet olisivat täysin vältettävissä jos vaan itse viitsii. Tämä nainen (joka on aika pullea ja huono iho) tuijotti minua koko ajan vihaisesti kun puhuin.
-Kuittailee ja kyttää vaatteitani/tavaroitani. Ihmettelee suureen ääneen, miten sulla on varaa tohon ja tohon. Mieheni on hyvätuloinen, siksi. En mäkään kyttää hänen kirppisrättejään ja kysele, että miksi kaikki sun vaatteet on niin nuhjusia.
En vaan jaksaisi mennä töihin.. Yks akka myrkyttää kaikkien ilmapiirin. Miksei kaikki vaan voi tulla toimeen :(
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa työkaverit saattavat olla todella hankalia. Tsemppii ap!
Öö, en asu porvoossa??!
Kuulostat ikävältä ihmiseltä. Arvostelet toisen vaatteita kirppisräteiksi, leveilet miehesi tuloilla ja keksit vainoharhaisia selityksiä mokkapaloille. En minäkään haluaisi olla sinun ystäväsi.
Kylläpä vaikutat ihanalta työkaverilta itsekin. Huoh. Ei maailma nyt vaan pyöri sinun ympärillä.
Tunnustan! Sä vaan oot niin hirveä keskenkasvuinen ämmä etten tajua miten kukaan kestää sua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ikävältä ihmiseltä. Arvostelet toisen vaatteita kirppisräteiksi, leveilet miehesi tuloilla ja keksit vainoharhaisia selityksiä mokkapaloille. En minäkään haluaisi olla sinun ystäväsi.
Aijaa?? No tietenkään en sano päin naamaa, että kirppisrätti toisin kuin hän kauhistelee mun vaatteita, että miten viitsin pitää noin kallista kun menen tarhasta hakemaan ja blaa blaa.
Ei oo kyllä yhtään vainoharhaista, kyllä se oli oikeasti ihan itsestään selvää miksi teki niin. Ei oo ikinä ennen tuonut mitään omaa tekemää herkkua töihin.
Vai niin, no ehkä sulla onkin parannettavaa maussa ystävien suhteen jos kaveeraisit mielummin työkaverini kaltaisen ihmisen kanssa. Itse en ole ikinä perustanut näistä ulosjättäjistä ja kiusaajista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan! Sä vaan oot niin hirveä keskenkasvuinen ämmä etten tajua miten kukaan kestää sua.
Jaa.. No samat sanat kuule. Yhtään en ihmettele miksi miehesi jätti.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vaikutat ihanalta työkaverilta itsekin. Huoh. Ei maailma nyt vaan pyöri sinun ympärillä.
Mitäköhän olen tehnyt antaakseni ymmärtää maailman pyörivän ympärilläni?? En saa pahoittaa mieltä, kun mua ei kutsuta juhliin minne KAIKKi muut saavat kutsun??
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin, että en leveile mutta en piilottelekaan. En todellakaan lähde valehtelemaan jos joku utelee tarkkaa lukua paljonko takkini maksoi. Jos ei ilman kateutta totuutta, niin älä kysy.
Tuo mokkapalajuttu oli kyllä tyhmä veto sinulta.
Sulta itseltäsi puuttuu tilannetaju ja korrektius.
Ehkäpä työkaverillasi oli syntymäpäivä tai nimipäivä ja sinä oman napasi ympärillä pyörivä et ymmärtänyt tätä ollenkaan.
Kuinka pitkä kakkukunnioitusaika olisi sopivaa sinulle? Koska saa seuraavan kerran tuoda pullaa, ettei sinulla tule paha mieli, jos viikkokaan ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä työkaverillasi oli syntymäpäivä tai nimipäivä ja sinä oman napasi ympärillä pyörivä et ymmärtänyt tätä ollenkaan.
No eikä ollut!! Etkö osaa lukea? Sanoi suoraan, ettei ollut mitään syytä!! Muka ilahduttaakseen muita. Jännä, kun tulee pakonomainen tarve ilahduttaa just mun jälkeen kun ikinä ei oo ennent arvinnut ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
No eikö ollutkin! En siis ollut MINÄ vaan hän joka toi. Mutta samaa mielä, lapsellinen veto. Mieskin ihmetteli kun kerroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ollut!! Etkö osaa lukea? Sanoi suoraan, ettei ollut mitään syytä!! Muka ilahduttaakseen muita. Jännä, kun tulee pakonomainen tarve ilahduttaa just mun jälkeen kun ikinä ei oo ennent arvinnut ilahduttaa.
ääliö
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä kakkukunnioitusaika olisi sopivaa sinulle? Koska saa seuraavan kerran tuoda pullaa, ettei sinulla tule paha mieli, jos viikkokaan ei riitä?
Luuletko olevasi hauska? Tuo vaikka samana päivänä jos on joku syy. Eikä vain pröystäily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ollutkin! En siis ollut MINÄ vaan hän joka toi. Mutta samaa mielä, lapsellinen veto. Mieskin ihmetteli kun kerroin.
Sinä olet tyhmä, kun keksit tuollaisia juttuja.
No katsoppas kalenteria uudelleen. Tietynikäisillä on tapana kommentoida juurikin noin, jos ei kysyjä itse tajua, että on toisen juhlapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee, nyt pröystäillään sillä että tuo mokkapaloja viikon päästä, kun joku on tuonut edellisellä viikolla kakkua sen kunniaksi, kun on muuttanut kalliiseen hienoon taloon. Ja syykin on niin pröystäilevä, ihan halusi muita ilahduttaa. Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee, nyt pröystäillään sillä että tuo mokkapaloja viikon päästä, kun joku on tuonut edellisellä viikolla kakkua sen kunniaksi, kun on muuttanut kalliiseen hienoon taloon. Ja syykin on niin pröystäilevä, ihan halusi muita ilahduttaa. Älä nyt viitsi.
Ensinnäkin, miksi kaikki takertuu tähän kakkujuttuun? Kerron köytöksestä, joka täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit ja heti lyödään uhria. Tyypillistä avta.
Toiseksi, kerroin rehellisesti mikä juhlan aihe oli. En usko sen olevan pröystäilyä. Toki on perisuomalaista vihata toisen onnea ja olla kateellinen, mutta uskoin aikuisten ihmisten kestävän toisen menestymisen.
Porvoossa työkaverit saattavat olla todella hankalia. Tsemppii ap!