DNA nettiyhteys 4G ei toimi, pätkii ja katkoo yhteyttä?!?
Missä vika? Maksan tästä liittymästä (tabletilla pelkkä nettiliittymä) 25€/kk, ja suoraan sanoen on ihan paska. Esimerkiksi jos selaan youtubevideoita, saattaa yhtäkkiä katketa ja tulee ilmotus että yhteys katkesi, yritä uudelleen tai ei yhteyttä mutta yhteys näyttää silti 3G:tä. En asu missään metsän keskellä, joten vähintääkin 3G pitäs olla kokoajan saatavilla. Netti katkeaa siis päivittäin, välillä saattaa mennä tuntikin että yhdistää takasi verkkoon. Mikä vika?
Toisekseen onko tuossa liittymässä joku mobiilitiedonsiirtoraja, kun siitä tulee myös joku varotus että joku raja ylitetty tms. Olis aika outoa että noissa on joku mobiilitiedonsirtoraja, kuitenkin maksaa melkee 30€ kk joten mitä tuokin nyt sitte meinaa?
Kommentit (32)
No sunhan se pitäisi tietää millaisen liittymän olet hankkinut.
Nuo varoitukset tulee lähes poikkeuksetta laitteen asetuksista, eli siellä voit määrätä minkä rajan jälkeen varoitetaan eikä siis mitään suoraa yhteyttä liittymän mahdolliseen tiedonsiirtorajaan.
Pieniä katveita voi esiintyä ihan asuntokohtaisestikin. Tässä kämpässä ei esim makuuhuoneessa toimi edes 3g ja puhelutkin katkeilee kun puhelin vaihtaa 2g verkkoon kesken puhelun. Olkkarissa taas toimii mainiosti myös 4g.
Ja Kehä I sisäpuolella, ei missään käymättömillä korpimailla.
Mulla ollut myös ongelmaa 4G-liittymän kanssa. Varsinkin jos matkaan mökkipaikkakunnalle, mutta välillä yhteys on pätkinyt Helsingissäkin.
Mullakin on ollut tänään ongelmaa. Yleensä on toiminut älyttömän hyvin.
Mulla on vaan 3g yhteys dna:lta ja sekin pätkii. Ihmettelen mitä järkeä on suunnitellakkaan nopeampia yhteyksiä, kun niin epävarma toiminta.
Mobiiliyhteyksille tyypillistä, etenkin silloin kun lähialueella on paljon saman operaattorin yhteyksien käyttäjiä. Ongelma ei varsinaisesti ole yhdessäkään operaattorissa, mutta operaattorin vaihto voi auttaa aina hetkeksi ennenkuin kaikki muutkin vaihtavat ja luulevat että toinen operaattori on "parempi", mutta sitten kun senkin tukiasemien kapasiteetti alkaa loppua niin samat ongelmat palaavat.
Ratkaisuna on ottaa kotiin kiinteä yhteys, esimerkiksi ADSL, VDSL, kaapeli tai valokuituliittymä. Kiinteää harvoin saa muualta kuin yhdeltä operaattorilta, joka omistaa alueen verkon tai kenen kuitu taloon tulee. Pitää siis tietää, kenen aluetta oma asuinalue on ja kysyä sieltä kiinteää yhteyttä.
hei olen netti paskaa maksanut 13 vuotta ja ei toimi kyllä myyjä käyttäjässä on aina vika laiteet meneen niin paljon eteen päin että myyjät eivät pysy mukana huawei netti box siinä pitää olla asentaja mukana saa toimimaan ja aurinko paistaa netti toimi hyvin mutta pilviä ja vettä sataa niin ei tomi enään telia on toiminut ihan hyvin siinä oli kahden viikon kokeulle toimiko laitte niin on sovittu niin kuin DNA pääsi pörssiin sen jälkeen täyttä paskaa sinne ei saa yhteyttä eläkeellä
oletko kuullut pisteistä mitään? lisäksi en ymmärtänyt kirjoituksistasi hölkäsen pöläystä
Kokeile lukittava taajuus. 4G ja 1800,1900 tai 2100
Mulla on ihan sama ongelma ja saman liittymän kanssa.
Oma netti väittää että on 4G, mutta ei toimi kirveelläkään.
Tee niin kuin minä teen. Osta Saunalahti Prepaid ja Telia Prepaid.
Miksi? Koska tällä tavalla voit testata kummankin verkon 4G:tä edullisesti ilman, että sitoudut mihinkään sopimuksiin. Saunalahti Prepaid (5,90e) sisältää 6 päivää rajatonta 4G-nettiä ja Telia Prepaid (5,90e) sisältää 7 päivää.
Jos jompi kumpi näistä yhteyksistä toimii parmemin kuin DNA, voit hankkia kyseisen operaattorin laskutusliittymän.
Helppo ja halpa testi. Maksaa noin kympin. Parempi kokeilla ja olla varma!
DNA 4G modeemi ja Speedtestin antamat tulokset:
Download - 1.71 Mbps
Upload - 11.48 Mpbs
Ping - 38
Ja modeemi näyttää täydet palkit yhteydelle... KIITOS DNA KIITOS
Siis se on DNA:n verkossa ongelma. Monella eri laitteella ja puhelimella kokeillut tuota rajatonta prepaid 4g- nettiä ja kaikissa sama ongelma, että katkeilee muutaman kerran tunnissa noin 5 minuutiksi.
Aivan naurettavaa touhua. Asiakaspalvelukaan EI toimi.
4g pätkii porvoon keskustassa aivan koko ajan dna kanssa, kokeillut taajuuslukitetta, siltaavaa tilaa ja 4g pakottamista, silti katkeilee vähintään kerran tunnissa, 3g taas pyörii ilman katkoja mutta nopeus siinä 12-16mb
Haksahdin ennen lapinreissua DNA:n tarjoukseen rajattomasta 4G- liittymästä ja täällä etelä-suomessa se toimi ihan ok, mutta Lapissa se heitti kokoajan 3G:lle ja toimi erittäin hitaasti joka paikassa missä liikuin neljänviikon reissun aikana. Kun palasin etelä-suomeen niin puhelin toimi taas 4G-verkossa, mutta sunnuntaina suuntasin retkelle Hyvinkään Usmin ulkoilualueelle ja taas känny heitti 3G:lle ja toimi erittäin hitaasti...sama jatkui Hyvinkän keskustassa.
Ongelmaa ei ollut aikaisempien operaattorien Telia ja Elisa kanssa?
DNA:lla surkein verkon peitto Suomessa.
Minulla myös ollut ongelmia DNA:n liittymän kanssa viime aikoina. Netti pysähtelee välillä kokonaan, epäilin onko vika omassa puhelimessa. Mulla on n. neljä vuotta vanha Samsung ja tuntuu, että viime päivitysten jälkeen netti alkoi tökkimään entistä enemmän.
Kokeile pakottaa modeemi 3g verkkoon.