Paras kotitekoinen leivonnainen jonka tiedät?
Hakusessa uusia vinkkejä ja ajatuksia. Kerro siis paras leivonnainen jonka tiedät ja joka valmistuu kotitekoisena suht helposti :)
Itse olen hurahtanut pätkiskakkuun!
Kommentit (34)
taitaa olla mutakakku, Fazerin sivujen ohjeen mukaan tehtynä.
Mustikkamuffinit. Helppo soveltaa ohjetta ja helppo tehdä myös gluteenittomana. yksinkertaisimmassa ohjeessa aineet vain sekoitetaan.
Mokkapalat ja joulutortut (joulun alla), sitten korvapuustitkin on aika ihania silloin harvoin kun saa.
Itsetehdyt laskiaispullat. Kohta alan pullataikinaa vaivaamaan.
Muru-rahkapiirakka (maku.fi-ohjeella, mutta mustikalla)
Dallaspullat (kinuskikissan täytteellä)
Browniet (maailman parhaat browniet nigellan ohjeella)
Marjapiirakat, juustokakut, Runeberginkakku, maustekakut, taytekakut, pikkuleivät, mokkapalat, suolaiset piiraat.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/78580/Muhkea%20Suklaakakku/
Tää on mielettömän hyvää
Kaksi ehdotonta suosikkia, joita en ole saanut enää muutamaan vuosikymmeneen:
Mamman pullapohjalle tekemä piimäpiirakka pääsiäisenä (hän teki rahkan itse ja se oli aika erilaista kuin nuo kaupan maitorahkat).
Äidin ruisleipä, ei tarvita edes perusteluja!
Bonuksena vielä monet muutkin äidin leipomukset; hän oli todella taitava leipoja ja ruuanlaittaja.
Kun "juustokakut" tuli muotiin 20v sitten tein hyydytettävän kakun siten että paistoin digestivepohjan, sen päälle sokeroituja vadelmia ja hyydytetty rahka-karmavaahto seos. Vieläkin muistan miten raikas se oli! Täytyykin tehdä kun taas ollaan kotona.
Mustikkapiirakka muropohjaan.
Vuosi sitten löysin jonkun kakku/piirasohjeen jossa oli vadelmia ja punaverukoita. Sellainen uunipellille tehty. Leikkasin siitä pieniä 5x5 paloja ja niitä oli kiva ottaa pakkasesta kahvin kanssa
Wilhelmiina-pikkuleivät. Itse pidän eniten siitä versiosta, jossa puolet sokerista on korvattu fariinisokerilla :)
Tarte tatin, todella makeaa, mutta niin ihanaa
Vadelmalimettijuustokakku, johon tulee varmaan kilo vadelmia. Mamman marjapiirakka, omenakakku/ piirakka,( ohje jostain vanhasta keittokirjasta), eteläafrikkalainen melktart ja taatelikakku. Ja kokeilin Ilta- sanomien verkkosivuilla kehuttua venäläistä omenapiirakkaa, sharlotkaa, ja oli se helppo ja hyvä. Lempparini on omenastruudeli, mutta ei kotitekoinen, ei koskaan onnistu.
Guinness-kakku