Paras kotitekoinen leivonnainen jonka tiedät?
Hakusessa uusia vinkkejä ja ajatuksia. Kerro siis paras leivonnainen jonka tiedät ja joka valmistuu kotitekoisena suht helposti :)
Itse olen hurahtanut pätkiskakkuun!
Kommentit (34)
Piri Tiinan mokkapalat ja jälkkäriksi hänen sitruunapiirakkaa ;)
Sikke Sumarin mustikkapiirakka, tosin maistuu parhaalta kesällä. Sopii myös maitoa ja munia karttaville (kaveriksi Oatlyn valinjakastiketta, superhyvää!)
Valkosuklaakakku, mutakakku
Mug brownie kanelilla pikaiseen herkkunälkään, kannattaa jättää kunnolla kosteaksi ja kyytipojaksi kylmää maitoa.
No en nyt tiedä onko paras, mutta oman makuun on mokkapalat joissa kaakaota ei ole säästelty.
Täältä myös ääni Siken mustikkapiirakalle! Myös Siken galette perougienne on hyvää.
Mokkapalat, unelmatorttu ja kristallipullat on mun ikisuosikkeja ja mokkapaloille kiva muunnos on Tuuloman torttu.
Pikaleivonnaisita pannukakku, jossa omenaa, kanelia, hiukka kardemummaa ja tehty kerma-maitoon.
Mieluisinta kuitenkin vähemmän pikaiset eli karjalanpiirakat, kukkoset ja lanttu-lihakukko.
Minä tykkään ihan tällasista "vanhanajan" lemppareista, eli murokakkupohjaan tehty mustikkapiirakka (ilman rahkaa!) Ja raparperipiirakka (ilman rahkaa sekin). Sellasia mitä äiti/mummi teki kun olin pieni, sen syöminen on aina muistomatka siihen ihanaan lapsuuteen <3 jos jotain nopeeta herkkua haluaa niin kaurakeksejä!
Äidin tekemä täytekakku, jossa on täytteenä banaania ja mansikkaa, päällä persikoita.
Turkkilaiset Täytetyt Rullat (Sigara Böreği)
https://www.reiluleipomo.fi/sigara-boregi/
Tää on paras mun mielestä :)
sutruuna-marenkitorttu tai lämmin amerikkalainen mustikka-pai vaniljajäden kanssa
Näinkin tylsiä mun lempparit: mokkapalat ja tiikerikakku, kärkeen menee myös britakakku sekä banaani-suklaakuivakakku. Suolaisista suolaiset muffinsit ja peltilihapiirakka, kotitekoinen pitsa.
Suklaacroissantit <3
Joulutortut, kermakakku, johon tulee vaikka banaania ja mansikkaa täytteenä, mustikkapiirakka, ei kuitenkaan mitään rahkapohjaista.