Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elarit kun lapsi ei halua aina mennä toiselle vanhemmalle

Vierailija
05.07.2024 |

Mulla on sopimuksen mukaan vuoroviikoin 14v lapsi. 

Viime aikoina hän ei ole aina halunnut mennä isänsä luokse. Välillä käy parina päivänä tms.

Kaverit asuvat minua lähempänä ja tämä on ehkä syy. Ei siis ole mitään ongelmaa isänsä kanssa. 

Onko mun mahdollista saada elatusmaksuja lapsen isältä tässä tilanteessa? En ole puhunut siitä hänelle, mutta auttamatta rahaa menee enemmän lapsen ollessa harvemmin isällään. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sopimus, joka ilmeisesti on lastenvalvojalle vahvistettu. Voit isältä kysyä, mutta pakko hänen ei ole suostua sopimuksen muuttamiseen. 

Vierailija
2/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa lapsilisän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Vierailija
4/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa lapsilisän? 

Lapsilisä menee tilille, jolta lasten kuluja maksetaan. Ei kai se vaikuta tähän asiaan? 

Vierailija
5/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa lapsilisän? 

Lapsilisä menee tilille, jolta lasten kuluja maksetaan. Ei kai se vaikuta tähän asiaan? 

No ota siltä tililtä :) 

Vierailija
6/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada avaikka olisi viikko viikko. Se ei vaikuta.

Vierailija
7/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisen ja mahdollisesti lyhytaikaisen tilanteen vuoksi en alkaisi kyllä mitään kysellä saati uusia sopimuksia puuhaamaan. Jos tilanteesta tulee pysyvä, sitten ehkä. Ja jos välit on asialliset, ehkä näistä voi sopia ilman vahvistettua sopimustakin. 

Vierailija
8/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä uusi sopimus. Tuon ikäistä lasta kuunnellaan jo ja saa itse päättää. Ja voi saada elarit vaikka olisi viikko viikko. Lähinnä jos toisella on pienet/pienemmät tulot. 

Vierailija
9/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on käyttöoikeus molemmilla. 

Vierailija
10/11 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi lapsen isän kanssa että otat siltä yhteiseltä tililtä pari kybää ekstraa lapsen ruokiin silloin kun ei mene isälleen. Luulisi olevan ok. 

Vierailija
11/11 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi lapsen isän kanssa että otat siltä yhteiseltä tililtä pari kybää ekstraa lapsen ruokiin silloin kun ei mene isälleen. Luulisi olevan ok. 

Ai pari kybää. Sillä ruokinta 14 vuotiaan viikon ajan? Samoin kun kuskaan ja kustannan muita menojaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi