Ovikellosi soi nyt! Mitä teet?
Avaatko oven?
Nostatko jotain nopeasti pois silmistä?
Puetko päälle?
Onko paniikki kutsumattomista vieraista?
Kommentit (56)
Avaan tietenkin oven ja katson kuka siellä on.
Miksi ihmeessä en tekisi niin?
En avaa, koska siellä on aina kaupustelija, Jehovan todistaja tms.
Katson kamerakuvasta, kuka siellä on. Menen avaamaan, jos ei näytä epäilyttävältä.
Laitan kovan kullin pöksyyn piiloon ja mietin tuliko runkattua liian äänekkäästi. Tarkistan ovisilmästä, kuka ovella on. Jos siellä on joku hehkeä beibe, pyydän sisään ja esitän toiveen tatin imutuksesta ja pallien rapsutuksesta <3
Avaan oven.Ei tule paniikkia,ei tarvitse pukea päälle eikä korjailla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn postiluukun kautta kuka siellä ja väitän olevani just saunassa, joten en voi tulla avaamaan nyt. Hyvä kikka selvittää, onko tuttu.
Pitänee olla tosiaan vieras, jos uskoo soittaneen sun saunan ovikelloa ;)
Hiippailen äänettömästi ovisilmälle katsomaan kuka siellä on ja olen hiljaa niin että luulee etten ole kotona. En kaipaa ketään tänne just nyt enkä tykkää että tullaan ilmoittamatta ovelle.
Prkl kun meidän ovelle kävellään suoraan keittiön ikkunan edestä. Ei voi teeskennellä että kukaan ei ole kotona. Pakko avata ketutuksen saattelemana
Soikoot, saatana. Siellä on kuitenkin joko parvekelasikauppias, jehova tai yläkerran narkkari tai joku sen kaveri joka on erehtynyt ovesta. Muut osaa soittaa puhelimella ennen tuloaan.
Joko en reakoi mitenkään tai huudan painumaan helvettiin ja sanon samalla ettei täällä ole ketään. Kaikki tutut soittaa ensin että vain erittäin harvoin avaan oven pelkästä ovikellon äänestä. Kerran avasin huutaen samalla mitä vittua! Pari hyypiötä siellä oli herätkää lehdet käsissä, ei siis mitään vahinkoa tapahtunut.
En koskaa avaa ovea jos joku ei ole ilmoittanut tulevansa kylään. Miks avaisin ku ei mulla oo asiaa kellekkää :D jos sillä oven takana olevalla on niin voi jättää vaikka lapun luukusta että mitä asiaa oli. Edellisessä asunnossa joku naapuri kävi pari kertaa oven takana huutelemassa. En avannu ovea enkä vieläkää tiedä mitä ihmeen asiaa sillä ois ollu. Ei metelöidä eikä muutenkaan vietetä mitenkään railakasta elämää enkä ees kyseistä naapuria sillai tuntenutkaan. En ees tiiä mistä asunnosta se oli.
Meillä on ovikello otettu pois käytöstä. Tuttavat tietävät koputtaa. Ovikellon ääni on ihan super ärsyttävä ja kerran ovikello sai sit lähtöpassit kun huoltomies rinkutti sitä hulluna klo 7 aamulla ja kun oli saanut kaikki asukkaat hereille ja ehdin vihdoin juosta ovelle kysymään "mitä helvettiä sä ringutat, vähemmälläkin kuulee stna!!!??" niin herra totes "ai sori mä luulin ettei se toimi kun en kuullut mitään".
Mahtavaa kuulla, että on niin paljon muitakin, jotka eivät avaa ovea. Itse en koskaan avaa ovea, ellei joku ole ilmoittanut olevansa tulossa kyläilemään. En edes kurkkaa ovisilmästä, koska ajattelen että ovella oleva saattaisi kuulla välioven avautuvan ja tietäisi että kyyläilisin ovisilmästä. Ne harvat kerrat kun olen yrittänyt olla vähemmän epäsosiaalinen ja avannut oven, siellä on ollut jehovantodistajia tai kerran hullu naapurini, joka yritti psykoosipäissään puskea sisään, kun oli varma että olin varastanut häneltä jotakin. Ei siis maksa vaivaa.
Puen päälle housut ja mies juoksee makkariin karkuun. Aina luulen et menisi avaamaan oven mutta ei. Ollaan siis kalsareissa kotona ja t-paita päällä.
Ollaan varmaan outoja.
Löntystän kurkkaamaan keittiön ikkunasta kuka siellä on tähän aikaan. Ei tarvitse pukea tai vaihtaa vaatetta, , olen oikein siveellisessä unihaalarissa täällä ;-)
Koira alkaa haukkumaan ja pyörimään ympyrää. Nousen sohvalta ja ihmettelen kuka siellä on. Otan koiran syliin ja avaan oven. Joku oli päästänyt jehovat rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn postiluukun kautta kuka siellä ja väitän olevani just saunassa, joten en voi tulla avaamaan nyt. Hyvä kikka selvittää, onko tuttu.
Pitänee olla tosiaan vieras, jos uskoo soittaneen sun saunan ovikelloa ;)
Mulla on pieni yksiö ja ovikellon kuulee kyllä saunaan, kun kylppäriin mennään heti eteisestä. Tämä on sen verran uusi asunto, että ovikello on tuollainen kaiuttimesta kuuluva, joten sen kuulee saunaan siksi hyvin.
Ei meillä ole mitään ovikelloa. Asun lapissa ja täällä tullaan vain sisälle pirttiin. Luuta ovenpäällä kertoo ettei olla kotona. Meilä täälä on kaikki leppoisaa ja erilaista.
Mies saa mennä katsomaan, mistä on kysymys. Jos se on joku hänen kaverinsa tai tuttavansa niin kaipa hän sitten kutsuu sisälle ja keittää kahvit. Saatan näyttää naamani ja istua seuraan, jos on sellainen kaveri jonka seurassa minäkin viihdyn. Jos ei, niin minun pitää "opiskella".