Ovikellosi soi nyt! Mitä teet?
Avaatko oven?
Nostatko jotain nopeasti pois silmistä?
Puetko päälle?
Onko paniikki kutsumattomista vieraista?
Kommentit (56)
Avaan oven tai sanon jollekin perheenjäsenelle, että avaa oven. Ei tule paniikkia, ei tarvitse pukea ja piilotella mitään. Vaatteet on päällä ja kämppä siisti niinkuin aina. Kohta tosin meinaan lähteä suihkuun, sen jälkeen saa joku muu avata oven. Meillä ramppaa lasten kavereita jatkuvasti ja joku naapurikin voi poiketa ovella ilmoittamatta. Ei ole mitään ongelmaa, yllätysvieraatkin ovat tervetulleita, vaikkei aina mitään ihmeempää tarjottavaa löydykään.
Tuntuu omituiselta, että tässäkin ketjussa on niin paljon heitä, jotka eivät avaisi ovea. Tosin tiedän pari tuttuakin, jotka eivät koskaan kutsu/päästä ketään kylään tai edes avaa ovea. Mun mielestä lapsiperheessä tosi omituista toimintaa.
Soittasin varmaan itelleni lanssin ku saisin niin kauheen sydärin,ei mulla onneks oo ovikellossa patteria..mä pomppaan muutenki metrin ilmaan jos joku tulee ilmottamatta,välillä vaikka tiedän että on joku tulossa ni säikähän ihan kauheesti..Pitäsköhän mennä päälääkäriin..?
Miksi se soi!!! MIKSI MIKSI!!!! Paniikki! Sydän hakkaa tuhatta ja sataa verenpaine nousee!!! MIKSI KELLO vaan SOI SOI SOI miksi se ei vaan lopu!? EI EI soiminen jatkuu... DING DONG.... DING DONG..... DING DONG... LOPETA! Ei soiminen vaan jatkuu!!!
Itse olen ottanut ovikellon pois kokonaan. Asun kerrostalossa ja jos joku on tulossa kylään niin tiedän siitä.
No suoraan sanoen IHMETTELISIN miten se voi olla mahdollista, kun patterit on ovikellosta poistettu (tarkoituksella) pari vuotta sitten.(syy: iso koira villiintyy ovikellosta ja pieni lapsi)
Vierailija kirjoitti:
Ensin komennan koiraa, joka haukkuu tulijaa ja sitten avaan oven ja sanon tervetuloa. Hirrveen outoo.
Vaikka siellä olisi kirvesmurhaaja?
Aikoinaan oli aamu kello jotain 7:00 ja olin vuoteessa tekemässä heräilyä. Oveen paukutetaan kovaa monta kertaa... Ihmeissäni mitä nyt? No nopsaan ovelle ja ovisilmästä katsomaan O-O simmu laajentuneena näin siinä kaksi poliisia! Aukaisen oven ja " MITÄ HEMMETTIÄ TE SIINÄ OIKEIN OLETTE VAILLA! Saamari sentään " no kirosanat olivat voimakkaampia minulla tuolla hetkellä. Sitten pyysin anteeksi ja poliisit pahoittelivat tätä herätystä. Olivat etsimässä asunnon entistä asukasta, joka muuttanut pois asunnosta jo aikaa sitten.... ei ollut tehnyt mitään muuttoilmoitusta.
Eipäs soi. Ovikelloni ei soi nyt.
Meille tuli tyttären poika vaimoineen hakemaan tavaroitaan ovat nyt muuttamassa virallisesti yhteen. On ollut säilytyksessä täällä, eivät soittaneet ovikelloa, sillä avain oli ovella, mies taisi nukkua minä katsoin telkkaria. Olin kuulevani auton ääniä , tulivat yllättäen.
käskisin miestä mennä avaamaan, nakkaan turvasumutteen varuilta kouraan ja lukittaudun vessaan. Pakolaiskeskus on 200 metrin päässä.
enenääulkoileyksin kirjoitti:
käskisin miestä mennä avaamaan, nakkaan turvasumutteen varuilta kouraan ja lukittaudun vessaan. Pakolaiskeskus on 200 metrin päässä.
Oletko hieman ennakkoluuloinen? Luultavasti jos siellä ovella on pakolaiskeskuksen asukkaita niin ne haluavat oppia suomenkieltä tai laulaa sinulle jotain oman maansa perinnelaulua. He laulavat ja te voitte tanssia! Näin kultturien erot kaventuvat.
Ajattelen, että "jaahas, joku on tilannut ruokaa". Opiskelija-asunto, jossa kukaan muu ei käytä ovikelloa kun ruokakuskit. Ovet aina auki.
Käyn avaamassa, mutten välttämättä päästä ketään sisälle.
Pyöräytän silmiä, käsken koiran olla hiljaa (olikin ennen luukkua rynkyttävää postimiestä joka oli niin kovaääninen et luulin itsekin et joku tuli meille väkisin sisään) komennan sen portin taa ja suljen portin. Menen katsomaan ovisilmästä ja siitä sitten riippuukin avaanko vai enkö.
Ihmettelen ääneen miehelle, että kuka on asentanut meille ovikellon ja pyydän miestä avaamaan