Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni uskaltaa tunnustaa uskovansa Jumalaan

Vierailija
31.01.2016 |

tällaisena aikana tai edes sitä että on kirkon jäsen? Pilkkaajia on vastassa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa sinä kerrot ihmisille uskovasi jumalaan? Kassajonossa? Terveyskeskuksessa? Lenkkipolulla? Missä ja miksi tunnet tarvetta tunnustaa uskovaisuuttasi tuntemattomille ihmiselle? Ja miten tuo pilkka käytännössä ilmenee?

Vierailija
2/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon enkä häpeä sitä sillä uskottomat tulevat vielä näkemään sen että olivat väärässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se minkäänlaista uskallusta vaadi, en oikein ymmärrä kysymystä. Itse en usko jumaliin enkä kuulu kirkkoon, mutta jos uskoisin, ilman muuta voisin kertoa sen kenelle tahansa.

Vierailija
4/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Itsetuntoni ei ole kiinni siitä mitä muut ajattelevat. Enkä uskossani käperry kuplaan vaan luen pääasiassa tieteellisiä tekstejä+ teologiaa ei mielestäni pitäisi opettaa yliopistossa.

Vierailija
5/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vieläkin sellainen lapsena opetettu usko ja en keksi yhtään syytä miksi sitä muuttaisin. Olen nelikymppinen nainen ja en ole muille vastuussa ajatuksistani ja muiden asiaan liittyvät kommentoinnit ovat ihan se ja sama.

Vierailija
6/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että uskonko satuolentoihin?

Jumala/joulupukki/kummitus/maahinen -kaikki satua.

Vierailija
7/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan tunnustaa että en usko jumaluuksiin.

Vierailija
8/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epävarma usko, jos ei uskalla kertoa siitä.

Vierailija
9/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, muttei se tule juurikaan ilmi missään arkitilanteissa tai esim. töissä. Toki kerron jos joku kysyy.

Vierailija
10/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskallan.

Vierailija
11/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, en kuulu kirkkoon ja uskallan kertoa molemmat.

Vierailija
12/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon enkä häpeä sitä sillä uskottomat tulevat vielä näkemään sen että olivat väärässä!

Keep telling yourself that.

Vierailija
13/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai uskovat noudatatte raamattua pilkulleen ettekä poimi rusinoita pullasta?

Vierailija
14/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai itsekin palvot saatanaa oikein kunnolla ja syöt sunnuntaisin verisiä uhrimessuja?

Vierailija
15/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kirjoitetaan isolla (erisnimi) ja ettekän eteen tulee pilkku. Menehän kouluun rusinapulla.

Vierailija
16/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai itsekin palvot saatanaa oikein kunnolla ja syöt sunnuntaisin verisiä uhrimessuja?

Luuletko että uskonnoton palvoo jotakin? :D

Vierailija
17/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalan olemassaoloon enkä kuulu kirkkoon. En asiaa ole mainostanut, muutama työkaveri tietää ja puoliso. Uskonnttomuus pitäisi ottaa paremmin huomioon monessakin mielessä, esim. kouluissa työntekijöiden oikeuksissa, mutta uskontoon kuuluminen nähdään vieläkin valtavirtana.

Vierailija
18/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kirjoitetaan isolla (erisnimi) ja ettekän eteen tulee pilkku. Menehän kouluun rusinapulla.

Omassa tekstissäsi ja-sanan edessä pitäisi olla pilkku, koska kyseessä ovat rinnasteiset päälauseet.

Vierailija
19/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noudata :D. Jospa sinäkin vähän laajentaisit ajatteluasi (jos osaat?) ja miettisit Raamatun kulttuuri- ja aikasidonnaisuutta. Minä kaivan Raamatusta ne sinun kutsumasi rusinat: rakasta Jumalaa, rakasta lähimmäistäsi, rakasta itseäsi. Sillä pärjää jo pitkälle. Myös tämä: mikään ei varsinaisesti ole kiellettyä, mutta kaikki ei ole ihmiselle hyväksi. Juu ei löydy noilla sanoilla mutta tuolla ajatuksella. Paavali, jossain kirjeessään, en muista missä.

Uskon Jumalaan ja kuulun kirkkoon. En sitä koskaan kiellä, mutta en myöskään sinänsä julista. Toivon, että uskoni näkyy nimen omaan olemisessani, ihmisyyden arvostuksessa, hädänalaisten auttamisena, lempeytenä, siinä että ymmärrän elämän moninaisuuden ja monimutkaisuuden. Siinä, etten mene putkiaivoisesti yhteen suuntaan enkä oikaise mutkia suoraksi. Kun olen itse kokenut armon, toivon ymmärrykseni olevan sellainen että sitä muillekin suon.

Vierailija
20/64 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko jumalan olemassaoloon enkä kuulu kirkkoon. En asiaa ole mainostanut, muutama työkaveri tietää ja puoliso. Uskonnttomuus pitäisi ottaa paremmin huomioon monessakin mielessä, esim. kouluissa työntekijöiden oikeuksissa, mutta uskontoon kuuluminen nähdään vieläkin valtavirtana.

Käsittääkseni tässä kysyttiin siitä, kuka uskaltaa tunnustaa, että USKOO! Itselläni sitäpaitsi on taas päinvastainen kokemus, että ei oteta monessa paikkaa huomioon uskovienkaan oikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi