Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat tarkoittaa siis käytännössä sitä että nainen istuu kotona ja käyttää osan miehen tienaamista rahoista. Lisäksi valittaa kun mieskin käyttää osan itse tienaamistaan rahoista.
Selvisi sitten tämäkin termi.
Voisihan se olla niinkin että maksettaisiin päivähoidosta ja mies joutuisi tulemaan aikaisemmin kotiin hakeakseen lapset hoidosta.
t.mies
Ota nyt hyva nainen ryhtiliike ja lopeta moisesta valitus!
Jos mies ei mielestasi hoida miehen ja isan vastuuta hyvin, niin mieti asioita uusiksi. En usko hetkeakaan, etta turhautumisesi miestasi kohtaan johtuu vain ja ainoastaan jostain Hesen kuiteista! Ota nyt herrajestas vahan vastuuta omista valinnoistasi! Jos mies todellakin panttaa rahaa sinulta niin, etta joudut istumaan kotona silla aikaa kun mies mallaa rahoillaan, mieti tarkkaan haluat rakentaa "yhteista unelmaa" tallaisen miehen kanssa!
Kuten mainitsin, mulla ei todellakaan ole nokan koputtamista mieheni syomisiin. Mutta ei hanellakaan ole asiaa valittaa siita, mita mina lounaakseni syon. Aikuiset ihmiset! Nyt valoja paalle ap!
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut töissä, sulla on varmasti ansiosidonnainen äitiyspäiväraha. Ja miehellä palkka. Kyllä niillä rahoilla pitäisi olla ihan normaalia, että mies käy työpäivän aikana ulkona syömässä. Se ei ole mitään luksusta.
Esim. meillä on työpaikalla kyllä mahdollisuus syödä omia eväitä, mutta juuri kukaan ei niin tee. On virkistävämpää mennä lounasravintolaan syömään kuin lämmitellä eväitä.
Miksi teillä on noin niukka budjetti? Itse en ole koskaan välittänyt edes ottaa selvää, mitä mieheni syö työpäivän aikana saati paljonko siihen menee rahaa. Ne ovat niin sanottuja jokaisen omia asioita. Jos miehesi tuo taloon rahat tai suurimman osan niistä, on hän varmaankin lounaansa ansainnut. Tosin voit suositella Hesen sijaan jotain terveellisempää vaihtoehtoa.
No ei mieheni palkka ole mikään huippu eikä minun liioin. Meillä on 3 lasta. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Yleensä en tätä sano, mutta nyt on kyllä pakko todeta että menee tosi wt-hommeliksi. Lakkaa rahaamasta sitä kaljaa niin mies syö puolitoista kuukautta kympin lounaita. Hesen lounaat kyllä usein ovat kymppiä halvemmat, kympillä saa jo ihan oikeaakin ruokaa.
Onhan tuo epätasa-arvoista. Äitiyslomalla saa 70-90% normaalista palkasta eli ap tuskin loisii miehen rahoilla kotona. Ite sain ainakin 2700e kk miinus verot kun olin äitiyslomalla. Mutta viiden hengen perheessä jos jokainen syö 150-200 eurolla kuussa ravintolassa, tarkoittaa se 1000 euron kuluja perheelle ja tällä tuhannella eurolla katetaan vasta 1/5 perheen syömisistä. Yleensä tulisi syödä aamupala, välipala, iltapala sekä kaksi lämmintä ruokaa. Harvalla on siis varaa siihen että koko perhe päivittäin syö ravintolassa. Milloin tuo kuvio muuttuu - kun lapset on alakoulussa, yläkoulussa??!! Kun ymmärtävät sen että isällään on oikeus herkutella päivittäin mutta muulla perheellä ei. Ilmeisesti äiti niputetaan lasten kanssa samaan säkkiin tässä kuviossa. Totuus on et mikäli koko perhe käyttää rahaa noin, se loppuu ja hyvin äkkiä. Kyse ei ole kerrasta tai parista, vaan siitä että esim. 5 henkeä saa menemään tuolla tavoin 12 000 euroa vuodessa. Mutta mikäs siinä... Ellei vain yksi perheestä saa toteuttaa mielihalujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vielä avannut sitä, onko miehellä orastava tai meneillään oleva ylensyönti (jos ruokailu pizzaa ja heseä) vai ovatko duunareita tms. ja käyvät yhdessä porukalla keräämässä voimaa iltapäivän fyysiseen suoritukseen. Noita hamppareita ja pitsoja on kuitenkin ihan turha kateudella miettiä vaan olla pikemmin huolissaan miehen terveydestä.
No ei mielestäni. Aamiainen maistuu huonosti ja toisaalta mies syö työpäivän jälkeen sitä ruokaa mitä olen tehnyt ja illalla jonkun kaljan ja leivän. -aloittaja
Kalja on hyvä säästökohde. Samoin sinun päivän aikana syömät herkut.
Lämmin lounas puolestaan perusteltua. Mieluummin kuitenkin kunnon ruokaa eikä mitään hesepaskaa.
Kuinkas jos teillä hajoaa pesukone? Tai tulee avioero? Miten muutenkin taloutta hoidetaan? Onko mitään säästössä?
Nyt näyttää, että talous on viritetty äärimmilleen, kun jopa toisen työpäivän aikana syomä pikaruoka aiheuttaa riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat tarkoittaa siis käytännössä sitä että nainen istuu kotona ja käyttää osan miehen tienaamista rahoista. Lisäksi valittaa kun mieskin käyttää osan itse tienaamistaan rahoista.
Selvisi sitten tämäkin termi.
Voisihan se olla niinkin että maksettaisiin päivähoidosta ja mies joutuisi tulemaan aikaisemmin kotiin hakeakseen lapset hoidosta.
t.mies
Siinähän ne tämän maailman vaihtoehdot olikin. Joko mies syö eväitä töissä tai sitten mies hakee lapset aiemmin päivähoidosta jostain mystisestä syystä.
Eniten kauhistuttaa jos toinen oikeasti vetää Hese-ruokaa joka työpäivä :D hyi helvata kuinka epäterveellistä! Ei kuulosta kovin terveeltä mieheltä, mahtaa maha alkaa kasvaa.
Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Eniten kauhistuttaa jos toinen oikeasti vetää Hese-ruokaa joka työpäivä :D hyi helvata kuinka epäterveellistä! Ei kuulosta kovin terveeltä mieheltä, mahtaa maha alkaa kasvaa.
No ei hän joka päivä siellä Hesessä käy. Joskus käy syömässä intialaista, kiinalaista tai subia. -aloittaja
Meillä nettotulot 5500-6000 €/kk, kumpikin syö eväitä töissä. Sehän olisi molemmilta 200 €/kk, jos söisimme 10€:n laitosaterian päivässä. Yht. 400€/kk, yht. 4400€/vuodessa. Sillä pääsee jo reippaasti tekemään koko perheen ulkomaan matkan.
Lopettakaa yhteiset rahat, on minun neuvoni. Yhteiset rahat toimii, jos kumpikaan ei ole luonteeltaan kyttääjä. Jos toisen kuitteja syynätään, ei homma toimi.
Mieluummin yhteinen taloustili, jonne kumpikin laittaa rahaa niin että pakolliset menot eli asuminen, ruoka, lasten vaatteet ym. maksetaan. Lopuilla rahoilla kumpikin saa tehdä mitä lystää. Säästyy monelta riidalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja
Mulla maksaa 9,50 € työpaikan vieressä olevassa lounasravintolassa ja nauraisin ääneen, jos mieheni tulisi nipottamaan mulle lounaan hinnasta.
No ehkä te tulette sitten vähän paremmin toimeen kuin me? -aloittaja
Kyllä minusta sen verran pitää huolehtia taloudestaan, että omalla palkallaan voi töissä edes käydä syömässä.
Ei kaikki ole missään hyväpalkkaisissa ammateissa... -aloittaja
En minä puhunutkaan hyväpalkkaisista duuneista. Pitäisi olla ihan maalaisjärkeenkin käyvää, että verojen jälkeisestä palkasta vähennetään ensin työssäkäynnistä aiheutuvat kulut kuten työmatkat, työpaikkaruokailu, lasten päivähoitomaksut sekä eka- ja tokaluokkalaisten iltapäivähoitomaksut ja työvaatteet siltä osin, kun ne poikkeavat henkilön normaaleista arkivaatteista ja ovat työntekijän itsensä kustannettava. Vasta sillä summalla, mikä jää tämän jälkeen käyttöön, suunnitellaan muu elämä, hankinnat, asumismuoto jne jne
Mä syön aina "ulkona" työpäivinä. So what? Rahat voi käyttää huonomminkin. Ei vois vähempää kiinnostaa väsätä kotona jotain eväsleipiä tai purkittaa eilisen kanapastaa laukkuun. Työpäivän piristys ulkona syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.
Hih, työpaikallani osa porukasta menee kotiinsa syömään, osa syö eväitä ja osa syö ravintolassa. Ihmekös on välillä niin eripuraista...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän paksulta. Esimerkiksi omalla työpaikallani meillä oli kielletty yhteinen ruokavartti työn luonteen vuoksi. Kyllä niistä työasioista täytyy keskustella työajalla. -aloittaja
Haiskahtaa vahvasti wt:ltä. Mies käy lounaalla Hesessä ja juo työpäivän jälkeen Liiterin kaljaa. Vaimo ei vaivaudu tekemään terveellistä kotiruokaa ja valittaa siitä, että mies käy omilla rahoillaan Hesessä lounaalla työpäivän aikana.
Jos olet ollut töissä, sulla on varmasti ansiosidonnainen äitiyspäiväraha. Ja miehellä palkka. Kyllä niillä rahoilla pitäisi olla ihan normaalia, että mies käy työpäivän aikana ulkona syömässä. Se ei ole mitään luksusta.
Esim. meillä on työpaikalla kyllä mahdollisuus syödä omia eväitä, mutta juuri kukaan ei niin tee. On virkistävämpää mennä lounasravintolaan syömään kuin lämmitellä eväitä.
Miksi teillä on noin niukka budjetti? Itse en ole koskaan välittänyt edes ottaa selvää, mitä mieheni syö työpäivän aikana saati paljonko siihen menee rahaa. Ne ovat niin sanottuja jokaisen omia asioita. Jos miehesi tuo taloon rahat tai suurimman osan niistä, on hän varmaankin lounaansa ansainnut. Tosin voit suositella Hesen sijaan jotain terveellisempää vaihtoehtoa.