Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
41/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lounaan päivittäin työpaikan ravintolassa tai muualla. Katkaisee työpäivän ja mahdollistaa kivat keskustelut kollegoiden tai uusien työtuttavuuksien kanssa. Tärkeä hetki monessakin mielessä. Kustannus n. 150 e/kk. Mies syökin usein kotona edellisen päivän ruokaa mutta ei siitä mulle todellakaan valita!

150e/kk on puolet koko meidän perheen ruokakuluista! -aloittaja

Vierailija
42/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla rupeaisi käpy käryämään, jos puoliso alkaisi mussuttaa työpaikkaruokailusta. 

Oleellista olisi tietää, käyvätkö ne duuniporukalla yhdessä vai mies yksin ja onko työ ruumiillista vai paikallaan jököttämistä.

Ei kukaan normaali mies pärjää työpäivää leivällä ja hedelmällä, kuten täällä joku esitti tai sitten on kova tankkaaminen ennen ja jälkeen töiden, jotta saadaan joku parituhatta kaloria vuorokaudessa kokoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja

Mulla maksaa 9,50 € työpaikan vieressä olevassa lounasravintolassa ja nauraisin ääneen, jos mieheni tulisi nipottamaan mulle lounaan hinnasta. 

No ehkä te tulette sitten vähän paremmin toimeen kuin me? -aloittaja

Kyllä minusta sen verran pitää huolehtia taloudestaan, että omalla palkallaan voi töissä edes käydä syömässä. 

Ei kaikki ole missään hyväpalkkaisissa ammateissa... -aloittaja

Vierailija
44/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhei... ei tulisi mieleenikaan valittaa miehelleni hanen lounaistaan. Jos hanesta itsestaan tuntuu silta, etta rahat riittaa moiseen, niin antaa palaa! Jos teilla on roolit jaettu niin, etta han kay toissa ja maksaa perheen elamisen, niin kai teilla joku sopimus on siita, paljonko han antaa sinulle ns. ruokarahaa?! (niin ettei tarvitse siella Lidlin pakastealtaalla vierailla, kun toinen mallaa Hesessa... huoh)

No miehen mielestä se on turhaa, koska joka tapauksessahan minä teen sen ruuan perheelle aamupäivällä, josta mieskin syö sitten kotiin tultuaan. Tuntuisi tuhlaukselta, että alkaisin tekemään pelkästään periaatteesta jotain "omaa" ruokaa aamupäivällä. Eikä minulla olisi siihen aikaa eikä haluakaan. -aloittaja

Eli siis olet ihan tyytyvainen tekemaasi ruokaan, teet monipuolista sapuskaa teille jne. Mika se ongelma siis nyt olikaan? Mies kay syomassa jossain ilman lupaasi (ja huom! maksaa taman itse ansaitsemistaan rahoista), miehella on omaakin elamaa kodin ulkopuolella vai mika ihme? En ymmarra. Ja olen nainen, jonka mies myos syo ulkona lounasta jos silta tuntuu.

Vierailija
45/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies siirtää joka kuukausi sinun tilillesi rahat, jotka hänellä menevät ulkona syömiseen. Voit käydä kavereidesi kanssa syömässä kyseisillä rahoilla. Mies hoitaa lapsia ollessasi ulkona syömässä. Kätevää.

Hyvä idea, mutta en usko, että onnistuu. Joskus kun olen ehdottanut ulkona syömistä viikonloppuna, niin mies sanoo, että on kyllästynyt kaikkiin ravintoloihin ja että se on rahanhukkaa jos koko perhe menee. -aloittaja

POINTTI JA EHDOTUSHAN OLI NIMENOMAAN, ETTÄ SINÄ MENET YSTÄVIESI KANSSA ULOS SYÖMÄÄN. Miten tämänkin sait käännettyä. En minäkään halua viikonloppuisin ravintolaan, vaan haluan kotiruokaa. Meillä ainakin monet sisäiset paltsut vedetään lounaan äärellä juurikin jossain ravintolassa. Meillä eväitä syö vain dieetillä olevat henkilöt, jotka punnitsee ja kokkaa omat ruokansa tarkasti. 

JA OTAN NELIKUISEN LAPSEN SINNE RAVINTOLAAN MUKAAN? OMPA NAUTINTO!!! -aloittaja

Vierailija
46/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehellesi, että hän palaa kotiin hoitamaan lapsia ja sinä palaat töihin. Koko riita samalla ratkaistu.

Tuskinpa onnistuisi :) Omalla työpaikallani ei kyllä ollut edes mahdollisuutta lähteä ulos syömään, saati poistua talosta sen ruokavartin ajaksi. -aloittaja

Vierailija
47/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja

Tämän takia - omat tilit, omat menot. Se yhteinen tili, jolta lähtee 'yhteiset' kulut, kuten asuntolaina, sähkö jne. Sitten ne itse tienatut roposet, jotka jäljelle jää, saa käyttää ihan mihin lystää. Ilman, että puoliso kyttää ja vahtaa. Naurattaa tässä lähinnä se, että ap katsoo jossain hesellä/pitsalla käymisen 'ulkona' syömiseksi... Eihän nuo nyt mitään nautintoja ole. Joka päiväisesti toki kallista ja epäterveellistä.

No kyllä minulle olisi Hesburger aika harvinaista herkkua. Puhumattakaan esim. Burger Kingistä, jossa emme ole vieläkään päässeet vanhempien lasten kanssa käymään, vaikka mies on syönyt jo sielläkin. Tietenkin minä tienaan tällä hetkellä hieman vähemmän kuin mies, mutta toisaalta teen töitä molempien yhteisen unelman eteen. -aloittaja

Voi nyt yhden kerran taas... Yritähän nyt päästä eroon tuosta ajattelusta, että Hese/McD/BK olis jotain 'erityistä ja erikoista' - ei ole. Kallista, mautonta, turhaa. En ymmärrä sun hinkua tuollaisiin paikkoihin. Olisi ihan eri asia, jos miehesi viikottain kävisi 'bisnes-dinnereillä' ihan oikeissa ravintoloissa. Mutta kuten aiemmin jo sanoin - omat tilit ja yksi yhteinen yhteisiä menoja varten, niin ei tarvitse kytätä ja olla kateellinen.

Vierailija
48/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän täällä taas puollustellaan miehen toimintaa? Jos rahaa ei ole kaikilla perheessä käydä ulkona syömässä, miksi hänelläkään on siihen oikeus? Joku ehdottaa että neljäkuisen vauvan äidin pitäisi mennä töihin?? Missä on neljäkuisen isän vastuu??? 😮

Vierailija
49/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksatte perheen kulut puoliksi, niin missä ongelma? Mies kuitenkin maksaa lounaat omista rahoistaan, niinhän? Sinähän tässä yhteisillä rahoilla lounastat.

En usko kenenkään oikeasti ajattelevan, että lapsia kotona hoitava vaimo olisi jokin loinen, joten jätän kommenttisi omaan arvoonsa... -aloittaja

Opettele lukemaan. Kukaan ei puhunut että olisit loinen. Mutta jos mies maksaa oman lounaansa itse, ja sinun lounaasi on maksettu yhteisistä rahoista, niin sulla ei ole mitään nokan koputtamista miehen OMILLA RAHOILLA syömiseen.

Vierailija
50/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lounaan päivittäin työpaikan ravintolassa tai muualla. Katkaisee työpäivän ja mahdollistaa kivat keskustelut kollegoiden tai uusien työtuttavuuksien kanssa. Tärkeä hetki monessakin mielessä. Kustannus n. 150 e/kk. Mies syökin usein kotona edellisen päivän ruokaa mutta ei siitä mulle todellakaan valita!

150e/kk on puolet koko meidän perheen ruokakuluista! -aloittaja

Kysymys on myös siitä, että kaiketi miehesi myös itse henkilökohtaisesti tienaa ne rahat, jotka käyttää tuohon lounasruokailuun. Tällöin mielestäni on aivan kohtuullista, että hän saa halutessaan käydä lounaalla missä huvittaa siitä huolimatta, että tähän rahaa kuluisikin enemmän kuin kotona tehtyyn makaronilaatikkoon.

Itse käyn usein työpaikkani viereisessä kiinalaisessa ravintolassa syömässä lounas/sushibuffetin. Hintaa tällä on 9 euroa, eli kuukauden aikana n. 200 euroa, jos joka työpäivä tuolla syö. Ruokailen siellä aina senverran reilusti, että harvoin tarvitsee jotain leipäsiivua kummempaa enää illalla syödä, jolloin pidän tuota hintaa varsin kohtuullisena siitä, että pääsen valmiiksi katettuun pöytään syömään.

Vierailija
51/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päivän subi on täällä ainakin 3,9e ja siitä saa vielä 10% alennuksen meidän firmassa. Joo, mut en itsekään ymmärrä kuka sellaista paskaa kuten hampparit ja rasvapizzat haluaa päivittäin syödä.

Vierailija
52/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vielä avannut sitä, onko miehellä orastava tai meneillään oleva ylensyönti (jos ruokailu pizzaa ja heseä) vai ovatko duunareita tms. ja käyvät yhdessä porukalla keräämässä voimaa iltapäivän fyysiseen suoritukseen. Noita hamppareita ja pitsoja on kuitenkin ihan turha kateudella miettiä vaan olla pikemmin huolissaan miehen terveydestä. 

Vierailija
53/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat tarkoittaa siis käytännössä sitä että nainen istuu kotona ja käyttää osan miehen tienaamista rahoista. Lisäksi valittaa kun mieskin käyttää osan itse tienaamistaan rahoista.

Selvisi sitten tämäkin termi.

Vierailija
54/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän täällä taas puollustellaan miehen toimintaa? Jos rahaa ei ole kaikilla perheessä käydä ulkona syömässä, miksi hänelläkään on siihen oikeus? Joku ehdottaa että neljäkuisen vauvan äidin pitäisi mennä töihin?? Missä on neljäkuisen isän vastuu??? 😮

Työpaikkaruokailu ei ole mitään 'ulkona syömistä'. Vaan sellaisesta, joka ei ole sitä koskaan kokenut, asia voi tuntua jotenkin hohdokkaalta. Se on välttämätön paha. 

Vierailija
55/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vielä avannut sitä, onko miehellä orastava tai meneillään oleva ylensyönti (jos ruokailu pizzaa ja heseä) vai ovatko duunareita tms. ja käyvät yhdessä porukalla keräämässä voimaa iltapäivän fyysiseen suoritukseen. Noita hamppareita ja pitsoja on kuitenkin ihan turha kateudella miettiä vaan olla pikemmin huolissaan miehen terveydestä. 

No ei mielestäni. Aamiainen maistuu huonosti ja toisaalta mies syö työpäivän jälkeen sitä ruokaa mitä olen tehnyt ja illalla jonkun kaljan ja leivän. -aloittaja

Vierailija
56/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies käy töissä ja elättää työllään koko perheen. Eiköhän miehellä ole oikeus käydä ansaitsemillaan rahoilla lounaalla. Kotona ollessaan mies syö ihan samaa ruokaa kuin muutkin.

Vierailija
57/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ päivässä työpaikkaruokailuun on 2000€ vuodessa. Aika merkittävä summa jos perhe kituuttelee kotona pienellä budjetilla.

t.mies

Vierailija
58/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaruokailu ei ole mitään 'ulkona syömistä'. Vaan sellaisesta, joka ei ole sitä koskaan kokenut, asia voi tuntua jotenkin hohdokkaalta. Se on välttämätön paha. 

No olisi minusta aika hohdokasta mennä joka päivä valmiiseen pöytään syömään herkkuja. En usko, että ihan äkkiä siihen kyllästyisin. -aloittaja

Vierailija
59/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille. 

Vierailija
60/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No päivän subi on täällä ainakin 3,9e ja siitä saa vielä 10% alennuksen meidän firmassa. Joo, mut en itsekään ymmärrä kuka sellaista paskaa kuten hampparit ja rasvapizzat haluaa päivittäin syödä.

Subin ravintosisältö ei merkittävästi eroa mäkkärin hampurilaisesta. Samaa paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi