Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
21/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää syökö kotona vanhaa makaroonilaatikkoa.vähän mielikuvitusta peliin!

Eilinen makaroonilaatikko ei ole mitään "vanhaa". Sitäpaitsi tekisitkö itse nelikuisen vauvan kanssa joka päivä jotain avokadopastaa? En usko. -aloittaja

Vierailija
22/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja

Tämän takia - omat tilit, omat menot. Se yhteinen tili, jolta lähtee 'yhteiset' kulut, kuten asuntolaina, sähkö jne. Sitten ne itse tienatut roposet, jotka jäljelle jää, saa käyttää ihan mihin lystää. Ilman, että puoliso kyttää ja vahtaa. Naurattaa tässä lähinnä se, että ap katsoo jossain hesellä/pitsalla käymisen 'ulkona' syömiseksi... Eihän nuo nyt mitään nautintoja ole. Joka päiväisesti toki kallista ja epäterveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilu ja itsekäs mies, joka ei tunnu käsittävän sitä, että lapsi on YHTEINEN. Rahat puoliksi.

Vierailija
24/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja

Oikeasti: mene töihin. Mies tuo teille leivän pöytään ja sinä vahdit toisen syömisiä työpäivänsä aikana.

Vierailija
25/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niiiin monia hyviå lounaspaikkoja ja hän käy Hesessä? :D Huhu.

Vierailija
26/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksatte perheen kulut puoliksi, niin missä ongelma? Mies kuitenkin maksaa lounaat omista rahoistaan, niinhän? Sinähän tässä yhteisillä rahoilla lounastat.

En usko kenenkään oikeasti ajattelevan, että lapsia kotona hoitava vaimo olisi jokin loinen, joten jätän kommenttisi omaan arvoonsa... -aloittaja

Vierailija
27/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on itsekäs - budjetti sen mukaan eli sinä et supventoi hänen osuuttaan.

Eli subventoi. 😀

Vierailija
28/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksaa 9,50 € työpaikan vieressä olevassa lounasravintolassa ja nauraisin ääneen, jos mieheni tulisi nipottamaan mulle lounaan hinnasta. 

No ehkä te tulette sitten vähän paremmin toimeen kuin me? -aloittaja

Vierailija
29/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Kaiketi aika monikin käy työpäivän aikana "ulkona" syömässä.

Mene töihin, niin sinäkin pääset "ulos" syömään. Lapsetkin saavat monipuolisuutta ruokavalioonsa, kun päiväkodissa tarjotaan vaihtelevampaa ruokaa.

No en minä voi mennä töihin kun nuorin lapsi on vasta 4kk! Sitäpaitsi ei meillä olisi mitenkään varaa siihen, että minäkin kävisin joka päivä ulkona syömässä. Tulemme juuri juuri toimeen sillä, että osaan venyttää penniä ruokaostoksissa käymässä esim. Lidlissä ja tekemällä edullisia ruokia pakkaseenkin. -aloittaja

Onhan ehkäisy nyt kunnossa? Miksi yleensäkin pitää hankkia useita lapsia, mikäli talous on noin tiukilla?

Vierailija
30/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia - omat tilit, omat menot. Se yhteinen tili, jolta lähtee 'yhteiset' kulut, kuten asuntolaina, sähkö jne. Sitten ne itse tienatut roposet, jotka jäljelle jää, saa käyttää ihan mihin lystää. Ilman, että puoliso kyttää ja vahtaa. Naurattaa tässä lähinnä se, että ap katsoo jossain hesellä/pitsalla käymisen 'ulkona' syömiseksi... Eihän nuo nyt mitään nautintoja ole. Joka päiväisesti toki kallista ja epäterveellistä.

No kyllä minulle olisi Hesburger aika harvinaista herkkua. Puhumattakaan esim. Burger Kingistä, jossa emme ole vieläkään päässeet vanhempien lasten kanssa käymään, vaikka mies on syönyt jo sielläkin. Tietenkin minä tienaan tällä hetkellä hieman vähemmän kuin mies, mutta toisaalta teen töitä molempien yhteisen unelman eteen. -aloittaja

Vierailija
31/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilinen makaroonilaatikko ei ole mitään "vanhaa". Sitäpaitsi tekisitkö itse nelikuisen vauvan kanssa joka päivä jotain avokadopastaa? En usko. -aloittaja

Mut miksi makaronilaatikko? Siinä ei ole mitään ravintoarvoiltaan hyvää asiaa. Vehnäpastaa ja jauhelihaa, tosi tasapainoista. Älä sit itke et lapses ei opi syömään kasviksia. Suomalaiset usein syö vaan sitä lisäkesalaattia ja eivät viiti laittaa itse ruokaan kasviksia...

Vierailija
32/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei... ei tulisi mieleenikaan valittaa miehelleni hanen lounaistaan. Jos hanesta itsestaan tuntuu silta, etta rahat riittaa moiseen, niin antaa palaa! Jos teilla on roolit jaettu niin, etta han kay toissa ja maksaa perheen elamisen, niin kai teilla joku sopimus on siita, paljonko han antaa sinulle ns. ruokarahaa?! (niin ettei tarvitse siella Lidlin pakastealtaalla vierailla, kun toinen mallaa Hesessa... huoh)

Vierailija
33/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lounaan päivittäin työpaikan ravintolassa tai muualla. Katkaisee työpäivän ja mahdollistaa kivat keskustelut kollegoiden tai uusien työtuttavuuksien kanssa. Tärkeä hetki monessakin mielessä. Kustannus n. 150 e/kk. Mies syökin usein kotona edellisen päivän ruokaa mutta ei siitä mulle todellakaan valita!

Vierailija
34/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut miksi makaronilaatikko? Siinä ei ole mitään ravintoarvoiltaan hyvää asiaa. Vehnäpastaa ja jauhelihaa, tosi tasapainoista. Älä sit itke et lapses ei opi syömään kasviksia. Suomalaiset usein syö vaan sitä lisäkesalaattia ja eivät viiti laittaa itse ruokaan kasviksia...

Huoh. Käytän kokojyvämakaroonia. Jauhelihassa on proteiinia, b-vitamiinia ym. Tottakai meillä syödään muutakin, itseasiassa kasviksia aika paljonkin. Teen aika usein ison padallisen kasviskeittoa. -aloittaja

Vierailija
35/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksaa 9,50 € työpaikan vieressä olevassa lounasravintolassa ja nauraisin ääneen, jos mieheni tulisi nipottamaan mulle lounaan hinnasta. 

No ehkä te tulette sitten vähän paremmin toimeen kuin me? -aloittaja

Kyllä minusta sen verran pitää huolehtia taloudestaan, että omalla palkallaan voi töissä edes käydä syömässä. 

Vierailija
36/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahoista sinä maksat puolet kuluista, jos olet kotona? 

Vierailija
37/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää! Kyllä aikuisen miehen pitäisi työpäivä jaksaa ilman ruokaa.

Vierailija
38/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhei... ei tulisi mieleenikaan valittaa miehelleni hanen lounaistaan. Jos hanesta itsestaan tuntuu silta, etta rahat riittaa moiseen, niin antaa palaa! Jos teilla on roolit jaettu niin, etta han kay toissa ja maksaa perheen elamisen, niin kai teilla joku sopimus on siita, paljonko han antaa sinulle ns. ruokarahaa?! (niin ettei tarvitse siella Lidlin pakastealtaalla vierailla, kun toinen mallaa Hesessa... huoh)

No miehen mielestä se on turhaa, koska joka tapauksessahan minä teen sen ruuan perheelle aamupäivällä, josta mieskin syö sitten kotiin tultuaan. Tuntuisi tuhlaukselta, että alkaisin tekemään pelkästään periaatteesta jotain "omaa" ruokaa aamupäivällä. Eikä minulla olisi siihen aikaa eikä haluakaan. -aloittaja

Vierailija
39/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies siirtää joka kuukausi sinun tilillesi rahat, jotka hänellä menevät ulkona syömiseen. Voit käydä kavereidesi kanssa syömässä kyseisillä rahoilla. Mies hoitaa lapsia ollessasi ulkona syömässä. Kätevää.

Hyvä idea, mutta en usko, että onnistuu. Joskus kun olen ehdottanut ulkona syömistä viikonloppuna, niin mies sanoo, että on kyllästynyt kaikkiin ravintoloihin ja että se on rahanhukkaa jos koko perhe menee. -aloittaja

POINTTI JA EHDOTUSHAN OLI NIMENOMAAN, ETTÄ SINÄ MENET YSTÄVIESI KANSSA ULOS SYÖMÄÄN. Miten tämänkin sait käännettyä. En minäkään halua viikonloppuisin ravintolaan, vaan haluan kotiruokaa. Meillä ainakin monet sisäiset paltsut vedetään lounaan äärellä juurikin jossain ravintolassa. Meillä eväitä syö vain dieetillä olevat henkilöt, jotka punnitsee ja kokkaa omat ruokansa tarkasti. 

Vierailija
40/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehellesi, että hän palaa kotiin hoitamaan lapsia ja sinä palaat töihin. Koko riita samalla ratkaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä