Sari joutui lapsiperheen arvostelun kohteeksi kaupassa: "Tädille on maistunut ruoka liian hyvin"
Lahtelaisnainen järkyttyi, kun vieras äiti lapsineen arvosteli hänen painoaan kaupassa.
>Yksi lapsista katsoi minua ja sanoi äidilleen, että 'katso, tuo tyttö on yhtä iso kuin mumma'. Äiti kääntyi katsomaan ja totesi tytölle, että 'ei mumma nyt noin iso ole'.
>Tyttö oli hetken hiljaa, kunnes kysyi taas äidiltään, 'miksi tuo tyttö on noin iso'.
>Äidin vastaus järkytti
huutista
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen reilusti ylipainoinen (mutta kuitenkin muodokas, miehet katsovat kadulla perään ja pitkään), ja en hyväksyisi tuollaista alkuunkaan. Saisi luiseva äitilutka ja sen suulas äpärälapsi kuulla mitä mieltä minä olen niistä!
ai hitto että repesin tästä kommentista, oli jotenkin koominen :D itse oon ihan rehellisesti reilusti ylipainonen eikä mun tarvitse erikseen vakuutella kuka mua missäkin katselee ja millä mielellä tai onko muodot kohdillaan. Tosin ei mun myöskään tarvitse nimitellä muita lutkiksi ja äpäriksi. Mutta itse alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että miksi tuosta keskustelusta ois pitänyt loukkaantua? samalla tavoinhan lapset kommentoi kaikkea muutakin, kaljuja, ryppyisiä, erikoisesti pukeutuvia, hullusti meikkaavia yms. Siinä sitä riittäiskin mielensäpahoittajia kun kaikki ottaisi lasten kommenteista nokkiinsa.
Noillekaan ei varmaan ole opetettu, että jos jostain ihmisestä ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi olla sitten hiljaa. Tai sitten ovat vain tyhmiä kun pitää muiden ulkonäköä arvostella pilkalliseen sävyyn. Miksi ihmiset ei saa rauhassa olla sitä mitä ovat? Miksi jonkun on aina kauhisteltava suureen ääneen toisten lävistyksiä, tatuointeja, lihavuutta, vaatteita, hiustyyliä, vittu ihan kaikkea. Pitäisivät vaan huolen siitä omasta täydellisestä ulkonäöstään.
Terveisin Naispelko22
Naispelko22 kirjoitti:
Noillekaan ei varmaan ole opetettu, että jos jostain ihmisestä ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi olla sitten hiljaa. Tai sitten ovat vain tyhmiä kun pitää muiden ulkonäköä arvostella pilkalliseen sävyyn. Miksi ihmiset ei saa rauhassa olla sitä mitä ovat? Miksi jonkun on aina kauhisteltava suureen ääneen toisten lävistyksiä, tatuointeja, lihavuutta, vaatteita, hiustyyliä, vittu ihan kaikkea. Pitäisivät vaan huolen siitä omasta täydellisestä ulkonäöstään.
Terveisin Naispelko22
Miksi kenenkään tarvitsee saada olla muodoton valtava lihapulla? Tai pedofiili, tai kannibaali, tai paskansyöjä? Miksei turhia ja kaikille negatiivisiä asioita voida kaikki yhdessä vaan karsia pois?
Vierailija kirjoitti:
Naispelko22 kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Miksi kenenkään tarvitsee saada olla muodoton valtava lihapulla? Tai pedofiili, tai kannibaali, tai paskansyöjä? Miksei turhia ja kaikille negatiivisiä asioita voida kaikki yhdessä vaan karsia pois?
Eli mehän voitais kerätä kaikki lihavat leireille pedofilien, kannibalien ja paskansyöjien kanssa ja vaikka kaasuttaa ne hengiltä? Koska lihava on sama asia kun pedofilikannibaalipaskansyöjä!? Sun kroppa taitaa olla niin pahassa ketoosissa, että aivot on syöneet jo itsensä!
Ollaan muutettu takaisin Suomeen Joulukuussa ja olin ehtinyt jo unohtaa millaista "tapakasvatusta" täällä on useimiten tarjolla! Ranskassa ei pienetkään lapset kysele toiste ulkonäöstä julkisesti. Ja jos kyselisi, niin vanhempi nolostuisi palasiksi ja pyutäisi anteeksi lapsen kommentteja. Kotona varmasti lapsi vielä ripitettäisiin. Mutta täälläpä tämä on ihan normaalia. Sen vielä ymmärrän, että lapselta lipsahtaa, mutta kun aikuisetkin tuntuu olevan ihan kujalla miten ihmisten keskellä käyttäydytään. "Katsoppas Jukka kun on ryppyinen täti! Huomaatkos Viljo, tuolla on ruma setä! Katsoppas Kaisa! Toooosi lihava täti!"
Jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa nii ei tarvitse sanoa YHTÄÄN MITÄÄN. Painakaa tämä nyt kalloonne.
Totuus tulee lasten suusta.
Miksi tästäkin asiasta piti nostaa haloo?
Vierailija kirjoitti:
Totuus tulee lasten suusta.
Miksi tästäkin asiasta piti nostaa haloo?
Eli käytöstavat sinullekin vieras käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että mitäköhän tulis itse sanottua lapsille tuollaisessa tilanteessa..
Mitä te sanoisitte?
Varmaan sanoisin, että me ihmiset ollaan erilaisia ja on huonoa käytöstä kommentoida toisten ulkonäköä.
Onko tämä siis sama Sari, joka oli Ennätystehtaassa joku vuosi syömässä 125 Saarioisten lihapullaa kymenessä minuutissa? Lempinimeltään Lihapulla-Sari?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis sama Sari, joka oli Ennätystehtaassa joku vuosi syömässä 125 Saarioisten lihapullaa kymenessä minuutissa? Lempinimeltään Lihapulla-Sari?
Tuskin.
Onkohan nyt fiksua tälläin täälläkään spekuloida asiaa?
Miksi Sari ylipäätään halusi tuoda tämän julki, nythän hänen painostaan puhutaan vielä enemmän kuin koskaan ennen missään?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan muutettu takaisin Suomeen Joulukuussa ja olin ehtinyt jo unohtaa millaista "tapakasvatusta" täällä on useimiten tarjolla! Ranskassa ei pienetkään lapset kysele toiste ulkonäöstä julkisesti. Ja jos kyselisi, niin vanhempi nolostuisi palasiksi ja pyutäisi anteeksi lapsen kommentteja. Kotona varmasti lapsi vielä ripitettäisiin. Mutta täälläpä tämä on ihan normaalia. Sen vielä ymmärrän, että lapselta lipsahtaa, mutta kun aikuisetkin tuntuu olevan ihan kujalla miten ihmisten keskellä käyttäydytään. "Katsoppas Jukka kun on ryppyinen täti! Huomaatkos Viljo, tuolla on ruma setä! Katsoppas Kaisa! Toooosi lihava täti!"
Jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa nii ei tarvitse sanoa YHTÄÄN MITÄÄN. Painakaa tämä nyt kalloonne.
Nyt tuli sellaista hevonpaskaa että oksat pois! Olen asunut Pariisissa kolme vuotta, ja etenkin asiakaspalvelu siellä on jäätävän kylmää ja ilkeää välillä! Ihan kaupan kassoilla tiuskitaan, tuhahdellaan ja ilmeillään, mitä ei todellakaan tehdä Suomessa! Vähän rajaa siihen "Suomi paska, muumaa kaikessa paras!"-propagandaan. Ranskassa on hyviä puolia, mutta kaikkien käytöstavat tuntemattomia kohtaan eivät todellakaan ole yksi niistä!
Ehkä haisi rasvalta ja pieruilta (läskit melkein aina haisee), niin siksi lapsi yritti tavallaan vihjaista että menkööt plösö muualle mätänemään?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haisi rasvalta ja pieruilta (läskit melkein aina haisee), niin siksi lapsi yritti tavallaan vihjaista että menkööt plösö muualle mätänemään?
Taidat olla ehta läskivihaaja. Kaikki läskit eivät todellakaan haise, eivätkä myöskään mätäne. Tosin olet luultavasti joku 15-vuotias ES-jonne, ainakin tekstisi perusteella. Mene sinä ylilaudalle mätänemään perusteettomine väitteinesi. Pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli sellaista hevonpaskaa että oksat pois! Olen asunut Pariisissa kolme vuotta, ja etenkin asiakaspalvelu siellä on jäätävän kylmää ja ilkeää välillä! Ihan kaupan kassoilla tiuskitaan, tuhahdellaan ja ilmeillään, mitä ei todellakaan tehdä Suomessa! Vähän rajaa siihen "Suomi paska, muumaa kaikessa paras!"-propagandaan. Ranskassa on hyviä puolia, mutta kaikkien käytöstavat tuntemattomia kohtaan eivät todellakaan ole yksi niistä!
Olen asunut eri puolilla Ranskaa kaksitoista vuotta. Koskaan ei ole vastaan tullut samanlaista "mielipiteitten oksentelua" kun palattuamme Suomeen. Asiakaspalvelijoita on monenlaisia ja olen toki törmännyt jokuseen töykeään myyjättäreen, mutta ei varmaan ouhuttukaan nyt siitä vaan lasten kasvatuksesta?
Jos tämä Sari olisi avannut aiheesta keskustelun täällä, kaikki olisivat huutaneet provoa, eikä kukaan olisi ottanut sitä tosissaan. Eihän tuollaista nyt oikeasti tapahdu!