Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sari joutui lapsiperheen arvostelun kohteeksi kaupassa: "Tädille on maistunut ruoka liian hyvin"

Vierailija
29.01.2016 |

Lahtelaisnainen järkyttyi, kun vieras äiti lapsineen arvosteli hänen painoaan kaupassa.
>Yksi lapsista katsoi minua ja sanoi äidilleen, että 'katso, tuo tyttö on yhtä iso kuin mumma'. Äiti kääntyi katsomaan ja totesi tytölle, että 'ei mumma nyt noin iso ole'.
>Tyttö oli hetken hiljaa, kunnes kysyi taas äidiltään, 'miksi tuo tyttö on noin iso'.
>Äidin vastaus järkytti

huutista

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/sari_joutui_lapsiperheen_arvostelun_kohteeksi_kau…

Oliko tää Sari joku teistä mammoista?

Kyllä takuulla on.

Sata varma asia.

Vierailija
22/57 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin käskenyt lapsiani olemaan hiljaa ja sanonut, että puhutaan asiasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen, että mitäköhän tulis itse sanottua lapsille tuollaisessa tilanteessa..

Mitä te sanoisitte?

Miksi pohtia keksittyyn tarinaan vuorosanoja. Miksi keksiä vastauksia jonkun ylipainoisen traumoista virinneisiin keksityihin vuoropuheluihin."

Vierailija
24/57 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirotkaa nyt mut, mutta mä olisin raivostunut lapselleni hänen käytöksestään. Olisin sanonut, pyydät samantien anteeksi. Myöhemmin olisin kertonut, että ihmiset on erilaisia ja tollaista älä enää ikinä kysy. Pitää opettaa lapsilleen olemasta epäkunnioittava toisia ihmisiä kohtaan. Heidän ulkonäkönsä ei kuuluisi liikuttaa kenenkään mieltä. Itse en ole roskaruoalla mättäävä ylipainoinen mamma, että sen takia olisi kolahtanut, EI. Vaan oikeesti ne käytöstavat opitaan kotona. Lapset on lapsia, heillä oltava sen mukainen kuri ettei hypitä silmille.

Vierailija
25/57 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut lapselleni että pyydät läskiltä tädiltä ja hänen läskeiltä lapsiltaan anteeksi sitä heti että antaa heidän ymmärtää olevansa läskejä ja että lihava on lihava aineenvaihdunnan takia vaikka ei mitään syö niin läski vaan kertyy persauksiin ja alleihin.

Olisin opettanut lapsilleni että eivät sano julkisesti läskiä läskiksi vaan punaposkisiksi leppoisiksi ihmisiksi.

Vierailija
26/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha. No kannattaisi Sarin ehkä syödä vähemmän ja terveellisemmin!

En ymmärrä läskien marttyyri-itkemistä ja jalustalle nostamista. Uutiset jossa mainostetaan että joku on laihtunut 150kg:stä 95kg painoon vuodessa tjms. on omiin korviin sama kun mainostaisi että Pedo-Erkki ei runkkaa enää 5-vuotiaiden kuville vaan 14-vuotiaat on nykyään kiihottavia! Ällöttävää mehustelua ihmisillä joilla ei mene hyvin, ja joiden elämää ei tarvitsekaan kunnioittaa.

Jos esim. rattijuoppo ajaa sun päälle, halvaannut  ja pahimmassa tapauksessa olet letkuruokinnassa ja vihannes koko elämäsi, ei sua tarvi kunnioittaa, itse sitä halusit!?

Aikuisen ihmisen ylipaino on 100% itseaiheutettu tila. Siihen voit vain sinä vaikuttaa, ja vaikuttamisen keinot pitäisi olla kaikille selvät. Se että joku humalainen ajaa päällesi on taas täysin sinun vaikutuspiirisi ulkopuolella, et voi toisen ihmisen tekemiselle mitään. Asioilla ei ole niin mitään samaa.

Tupakointi olisi kyllä parempi esimerkki kuin joku pedofiili. Jos joku tupakoi syövän itselleen, niin ei hänkään mikään sankari ole, kuten ei ylipainoinen Sarikaan ole.

Vierailija
27/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olis valehtelua sanoa lapselle että"ihmiset vain ovat erilaisia"; siitähän saa sen kuvan että ei pysty itse vaikuttamaan kroppaansa! Eikä tuossa jutussa mun mielestä haukuttu? Äiti kertoi lapsille totuuden. Ihan eri asia jos olisi haukuttu/nimitelty tms. Mä olen lapsille yrittänyt opettaa (kotona, en julkisesti ylipainoisten kuullen) että liikunta ja terveellinen ruoka on tärkeää. Ja että napostelu ja liikkumattomuus lihottaa sitten viimeistään aikuisena. Miten tämä voi olla väärin?

Vierailija
28/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tuossa nyt oli? Totta joka sana. Oisko pitänyt sanoa luontaisesti uteliaalle lapselle että älä kysele? T. Läski

Vierailija
29/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lasta voi tuollaisessa tilanteessa ojentaa huonosta käytöksestä, siitä että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Ja koskee myös muita asioita kuin ylipainosta puhumista. Varsinkin pienellä lapsella tuollainen voi olla ihan vain vilpitöntä uteliaisuutta, mutta siitäkin huolimatta.

Kyllä me ainakin mukuloina saatiin useampikin puhuttelu ja torut vastaavanlaisista tilanteista. Eikä jäänyt traumoja, vaan päähän oppi, että joka asiaa ei ole tarpeellista kovaan ääneen julistaa.

Vierailija
30/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuona Sarina olisin mennyt mukaan keskusteluun ja kertonut ystävälliseen sävyyn, että kaikissa meissä on vikoja. Minä syön liikaa ja äitisi on jäänyt vähän tyhmäksi koska kommentoitte täällä ääneen muista ihmisistä.

Vierailija
31/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha. No kannattaisi Sarin ehkä syödä vähemmän ja terveellisemmin!

En ymmärrä läskien marttyyri-itkemistä ja jalustalle nostamista. Uutiset jossa mainostetaan että joku on laihtunut 150kg:stä 95kg painoon vuodessa tjms. on omiin korviin sama kun mainostaisi että Pedo-Erkki ei runkkaa enää 5-vuotiaiden kuville vaan 14-vuotiaat on nykyään kiihottavia! Ällöttävää mehustelua ihmisillä joilla ei mene hyvin, ja joiden elämää ei tarvitsekaan kunnioittaa.

Jos esim. rattijuoppo ajaa sun päälle, halvaannut  ja pahimmassa tapauksessa olet letkuruokinnassa ja vihannes koko elämäsi, ei sua tarvi kunnioittaa, itse sitä halusit!?

Aikuisen ihmisen ylipaino on 100% itseaiheutettu tila. Siihen voit vain sinä vaikuttaa, ja vaikuttamisen keinot pitäisi olla kaikille selvät. Se että joku humalainen ajaa päällesi on taas täysin sinun vaikutuspiirisi ulkopuolella, et voi toisen ihmisen tekemiselle mitään. Asioilla ei ole niin mitään samaa.

Tupakointi olisi kyllä parempi esimerkki kuin joku pedofiili. Jos joku tupakoi syövän itselleen, niin ei hänkään mikään sankari ole, kuten ei ylipainoinen Sarikaan ole.

Kuka tässä nyt ylipainoisesta mitään sankaria on ollut tekemässäkään??? Vai oletko sinä siis sitä mieltä, että vain sankareiden elämää tarvitsee kunnioittaa?

Vierailija
32/57 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi Saria. Kyllä oli hirveä tilanne. Toivottavasti kaupasta ei ollut berliininmunkit ja sipsipussit kuitenkaan loppuneet, jotta sai vähän lohduketta jolla päästä asian ylitse. :(

Vierailija
33/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Hyvä että tämä tärkeä uutinen pääsi kuitenkin lehteen! Joku saattaa joskus sanoa lihavaa lihavaksi? En olisi ikinä uskonut!!!

Vierailija
34/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen reilusti ylipainoinen (mutta kuitenkin muodokas, miehet katsovat kadulla perään ja pitkään), ja en hyväksyisi tuollaista alkuunkaan. Saisi luiseva äitilutka ja sen suulas äpärälapsi kuulla mitä mieltä minä olen niistä!

Vierailija
35/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Saria! Mahtaa olla hirveää olla noin lihava. :( Vankina omassa hirveässä kehossaan, ja saa vielä kuulla siitä jatkuvasti. Tasan ei käy onnenlahjat ihmisillä. Itse kuolisin mieluummin kuin joutuisin tuohon tilanteeseen. Tsemppiä Sari, olet vahva ja tosi hyvä nainen kun jaksat!!!

Vierailija
36/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes jonkinlaisen perussivistyksen omaava ihminen ymmärtää että toisen ulkoisia ominaisuuksia ei arvostella ääneen. Ja opettaa sen myös lapselleen. Ylipainoinen varmasti tietää olevansa ylipainoinen vaikkei sitä ulkopuoliset hänelle kerrokaan. Eikä toisen ihmisen paino kuulu vieraalle ihmiselle millään tavalla, ei ole hänen asiansa sitä kommentoida. Mikäli  keskustelu on mennyt edes osapuilleen tuohon suuntaan, ei voi kuin todeta että lapsen äiti on ollut sivistymätön moukka. Lapsesta ilmeisesti kasvamassa hyvää vauhtia samanlainen.  

Vierailija
37/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes jonkinlaisen perussivistyksen omaava ihminen ymmärtää että toisen ulkoisia ominaisuuksia ei arvostella ääneen. Ja opettaa sen myös lapselleen. Ylipainoinen varmasti tietää olevansa ylipainoinen vaikkei sitä ulkopuoliset hänelle kerrokaan. Eikä toisen ihmisen paino kuulu vieraalle ihmiselle millään tavalla, ei ole hänen asiansa sitä kommentoida. Mikäli  keskustelu on mennyt edes osapuilleen tuohon suuntaan, ei voi kuin todeta että lapsen äiti on ollut sivistymätön moukka. Lapsesta ilmeisesti kasvamassa hyvää vauhtia samanlainen.  

Kukaan muu tässä ketjussa ei olekaan maininnut näitä seikkoja. Hyvä kun iskit meille informaatiota pöytään!

Vierailija
38/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tietää olevansa läski, mutta ei tee asialle mitään. Siksi mielestäni onkin hyvä, että muut aina välillä mainitsee asiasta läskille. Silloin saattaa alkaa tehdäkin asialle jotain, eikä vaan elää munkkipilvessään jossa pitää itseään hyväksyttävänä

Vierailija
39/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari nyt on sellanen lihapulla että sille nauraa tarhalaisetkin.

Vierailija
40/57 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tuolle Sarille myöntää jotain kriisiapua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä