Kuinka pitkälle kaverista pitää huolehtia kännissä?
Mulla on yksi hiljattain eronnut ystävä, jonka kanssa käydään aina välillä viihteellä ja nämä illat päättyy aina siihen että humalainen kaveri tahtoo joka kerta lähteä joidenkin uusien baarituttavuuksien luokse jatkoille. Itseäni ei taas kiinnosta tippaakaan jatkaa iltaa joidenkin tuntemattomien kanssa jonkun kämpillä, vaan tahdon tasantarkkaan omaan kotiini nukkumaan suoraan pilkun jälkeen.
Tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että olen nyt pari kertaa "päästänyt" ystäväni jonkun porukan kanssa jatkamaan iltaa, kun en ole yksinkertaisesti jaksanut enää mennä vahtimaan toista. Pelkään kuitenkin, että ystävälleni sattuu jotain näillä reissuilla, ja se olisi sitten minun syytäni kun en huolehtinut toisesta tarpeeksi hyvin.
Ollaan puhuttu tästä monta kertaa, olen sanonut ettei minua kiinnosta ja ystäväni on sitä mieltä ettei minun tarvitse tulla jos hän itse niin kerran tahtoo, eikä usko kännissä mun vakuutteluja siitä kuinka kyseessä on huono idea jne. Tämä asia tuli esille erään yhteisen ystävämme kanssa, ja tämä tuomitsi mut ihan täyspaskaksi "ystäväksi", jolle ei merkitse toisen hyvinvointi tippaakaan kun kehtaan jättää ystävän yksin kännissä.
En oikein tiedä miten tehdä jatkossa, kun en itse missään nimessä halua lähteä enää jatkoille, mutta toisaalta en haluaisi jättää ystävääni yksin :( Kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen joka on vastuussa itsestään loppupeleissä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri vaihtoon
Ehkä se on kolmessa vuodessa vaihtunutkin.
Aikuiset ihmiset ja vielä pitää viinalla läträtä huhhuh. Viina oli jännä juttu sillo kun olin 15-17v. 17v aloin polttelee ganjaa. Se oli jännää ja reteetä röyhyttää hinkistä isoja 2l kermapulloja. 18v kuvioihin tuli amfetamiini eli pirjo. Se se vasta jännä ja muikee aine on. Kyytipojaksi eemeleitä ai että kun on virtaa. Tuota rallia muutama vuosi kunnes ikää tuli 21v ja lopetin kaiken kertaheitolla. Ei vaa jaksanu enää. Rupes olemaan tylsää se juominen, polttelu ja sniffailu. Missään katkolla en koskaan ollut, koska voin vetää mitä vaan ja lopettaa silloin kun haluan ja niin tein. Nykyään olen absolutisti ollut jo kohta melkein 10v ja kiksit haen urheilemalla. Kaikki nuo viinat ja muut kuuluu siihen kun ihminen on vielä lapsi.
Siinähän örvellätte. Kyllä raittiin elämä on mukavaa.
Jos kaveri on niin kännissä, ettei pysty itse iskemään naista, niin se pitää tehdä hänen puolestaan.
Mutta rajan voi vetää siihen, että jos kaveri on niin kännissä, ettei sitten pystykään yhdyntään, häntä ei tarvitse avustaa siinä.
Mielestäni käytännössä teet valinnan jo siinä kohtaa, kun ylipäätään tämän ystävän kanssa suotut lähtemään viihteelle, kun tiedät että illat päättyy kuitenkin aina samaan. Olen itse elänyt jonkin ikaa tollasta "olen sinkku sexybeibeeeh pilkun jälkeistä" - aikaa. Näin jälkeenpäin ajateltuna en siinä kohtaa käyttäytynyt ihan tasapainoisesti. Kaduin jo silloin aina seuraavana päivänä näitä jatkoreissuja. Mutta eipä siinä nyt oikein olisi ollut mitään mitä ne vakiobaariystävät olisivat voineet tehdä. Eipä nyt aikuisen ihmisen kännikäyttäytymistä voi vahtia. Mutta mielestäni tilanne on vielä eri, jos ystävä vielä esim. selvinpäin kertoo toivovansa illan päätteeksi päätyvänsä jatkoille. Eri asia, jo tietää toisen katuvan seuraavana päivänä. Eipä se nyt silloinkaan ole ystävän tehtävä repiä kenenkään seurasta pois.
Mutta ehkä nyt sen jälkeen, kun olen itse elänyt tollasen vaiheen ja tietäisin esim. että ystävä tulee katumaan seuraavana päivänä, niin yrittäisin kyllä estellä. Huom. yrittäisin. En myöskään antaisi lähteä keidenkään miesporukoiden mukaan.
kaveri hoidetaan orkkuun asti. Typerä kysymys
Kaveri vaihtoon