Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko postiin enää luottaa? Kuinka kauan kestää ykköspostin perillemeno?

Vierailija
29.01.2016 |

Laitoin kirjeitä ykköspostiin tiistaina ennen klo 17. Oli oikeat merkit ja priority-tarrat. Ensimmäiset saaneet ne tänään, osa ei vielä tänäänkään. Eikö ykköspostin pitäisi olla perillä heti seuraavana päivänä? Mitä tämä on?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää kirjeenne ja korttinne pari päivää aiemmin niin ovat ajoissa perillä.

On ihan sama onko kirjeposti matkalla 2 vai 5 päivää. Maksakaa joku kuriirikujetus kun on oikein kiireistä lähetettävää.

Postin jakelusta voisi säästää jakamalla kirjeposti vain joka toinen päivä.

Miksi sitten posti mainostaa, että lähetä kirje tai kortti? Lähetin kutsuja. Ajattelin, että on kiva saada oikea kutsukortti tylsän tekstiviestin sijaan. Mutta jos kutsut on perillä vasta monen päivän päästä, niin miksi maksaa siitä, kun tekstiviesti olisi ollut halvempi?

Vierailija
22/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on muutenkin huono asiakaspalvelija. Posti hyvin harvoin myöntää mokanneensa. Vaikka kirjeen tai paketin sisältö olisi hajonnut tai hukkunut Postin takia, Posti ei korvaa. Asiakas on siis aina väärässä.

Myös varkaudet ovat lisääntyneet. Rahaa ei tietenkään saisi lähettää, mutta edelleen jotkut tekevät niin. Ennen nettipankkeja rahan lähettäminen oli hyvinkin yleistä. Jo 10-20 vuotta sitten oli tiedossa, ettei niin kannata tehdä, mutta varkaudet olivat melko harvinaisia. Nykyään ne taitavat olla enemmän sääntö kuin poikkeus.

Meneekö Suomen Postin meininki samanlaiseksi kuin vaikka Espanjassa, missä paikalliseen postiin ei voi luottaa yhtään? Siellä kaikki mahdollinen varastetaan lähetyksistä ennen kuin posti menee vastaanottajalle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin lähettämiseen on jo kivasti vaihtoehtoja, ja nyt uusimpana postia halvempi R-kioski. En luota enää postin palveluihin, ja en myöskään sitä käytä tästä syystä. Lopullinen stoppi oli postin tapa kohdella työntekijöitään.

Mutta onko vaihtoehtoa kirjeiden lähettämiseen? Lähettäisin kirjeet ja kortit myös muuta kautta jos mahdollista. Joulukortit jätin viime vuonna lähettämättä postin henkilöstön kohtelun vuoksi.

Vierailija
24/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa. Viimekesänä hääkutsuista osa hukkui matkalla ja syksyllä kiitoskorteista samaten. Eivät koskaan tulleet perille.

Vierailija
25/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tänään 22.12.2015 päivätty kirje S-Pankista, uusi kortti. Onko tosiaan tuo ollut matkalla yli kuukauden vai mistä tuo päiväys tuohon on tullut?

Lisäksi odotan kirjettä H&M:stä, johon minulla on tili. Tilasin tuotteita uudenvuodenaattona ja laskua ei ole näkynyt nyt siis kuukauteen. Täytyy varmaan ensi viikolla soittaa sinne viitenumerot.

S-pankin kortti tulee kirjattuna kirjeenä, ei suoraan kotiin.

Vierailija
26/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tänään 22.12.2015 päivätty kirje S-Pankista, uusi kortti. Onko tosiaan tuo ollut matkalla yli kuukauden vai mistä tuo päiväys tuohon on tullut?

Lisäksi odotan kirjettä H&M:stä, johon minulla on tili. Tilasin tuotteita uudenvuodenaattona ja laskua ei ole näkynyt nyt siis kuukauteen. Täytyy varmaan ensi viikolla soittaa sinne viitenumerot.

S-pankin kortti tulee kirjattuna kirjeenä, ei suoraan kotiin.

No kylläpä vaan tuli suoraan kotiin uusi kortti! Ihan yhtä lailla tulee mistä tahansa muusta pankistakin.

Vierailija
27/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää kirjeenne ja korttinne pari päivää aiemmin niin ovat ajoissa perillä.

On ihan sama onko kirjeposti matkalla 2 vai 5 päivää. Maksakaa joku kuriirikujetus kun on oikein kiireistä lähetettävää.

Kyse ei ole siitä, etteikö postia voi lähettää parin päivä matkavaralla, vaan kyse on palvelusta. Posti mainostaa kahta palvelua (1. ja 2. luokka), joista toinen (1. luokka) on kalliimpi ja jonka tulisi olla toista (2. luokka) aiemmin perillä. Mainostettu palvelu ei toteudu, ja se on se mikä närkästyttää. Varsinkin kun kysyy postintoimipisteessä, että onko tämä 1. luokka perillä kahdessa päivässä ja vastaus on, että joo.

T. 19

Vierailija
28/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yrittäjänä vien kuukausittaiset laskutukseni autolla henkilökohtaisesti perille firmaan joka laskun maksaa. En uskalla jättää postin varaan tuhansien eurojen tulon viivästymistä viikoilla.

Turhaa ajelua ja ajankäyttöä vain siksi että posti jakaa jos jakaa. Jos katoaa niin katoaa ja se on vaan voivoi.

Olisko tässä(kin) tapauksessa e -lasku helpompi vaihtehto?

Vierailija
29/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just 27.01 joulukortti jossa postileima 13.12.

Vähän liian kauan kesti toimitus kun kortti oli kuitenkin lähetetty 30 km:n päästä =)

Vierailija
30/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, etteikö postia voi lähettää parin päivä matkavaralla, vaan kyse on palvelusta. Posti mainostaa kahta palvelua (1. ja 2. luokka), joista toinen (1. luokka) on kalliimpi ja jonka tulisi olla toista (2. luokka) aiemmin perillä. Mainostettu palvelu ei toteudu, ja se on se mikä närkästyttää. Varsinkin kun kysyy postintoimipisteessä, että onko tämä 1. luokka perillä kahdessa päivässä ja vastaus on, että joo.

T. 19

Jos postin palvelu ei miellytä niin ei sitten käytä sitä postin palvelua.

Onhan se ihan selvä asia että joltain kuntakeskuksen postitoimostopaikasta ei tosiaankaan 1.luokan kirje lähde minkään palokunnan matkaan tai moottoripyörälähetti ampaise taipaleelle jostain 10 centin lisäkorvauksesta. Kyllä ne kirjeet 1. ja 2. luokka lähtevät ihan samalla kuljetuksella. 

Vierailija
31/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla oli hesarissa siitä, kun postilla menee joka sadas kirje nykyään myöhässä.

Vierailija
32/38 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu, S-pankin kirje tosin katosi matkalla kokonaan ja uusi kirje kortteineen viipyi postissa 3 vko. Suurin osa ykkösluokan kirjeistä on matkalla yli 3 päivää ja paketti 60 km päähän voi viipyä matkalla 2 viikkoa. Matkahuolto on toimivampi systeemi paketeille.

Vierailija
33/38 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin onnittelukortin ykköspostiin perjantaina 17.6.2016 Lahdesta Mäntsälään. Vein oikein ns. Postitoimistoon, mutta ei ole mennyt perille vielä 27.6.2016.!? Kestänyt jo yli viikon. Posti, turha laitos!

Vierailija
34/38 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin onnittelukortin ykköspostiin perjantaina 17.6.2016 Lahdesta Mäntsälään. Vein oikein ns. Postitoimistoon, mutta ei ole mennyt perille vielä 27.6.2016.!? Kestänyt jo yli viikon. Posti, turha laitos!

Lähetin kirjeen jossa ykkösluokan merkki, prioritytarra, vastaanottjan tiedot oikeat ja täydelliset, lähettäjän (eli minun) nimi ja osoite myös kuoreen merkittynä.

Viikossa kirje ei saapunut perille, ei myöskään palautunut minulle.

Se on ties missä.

Laitoin Postin omien sivujen kautta palautetta Postille, selitin milloin ja mihin laatikkoon olen kirjeen jättänyt jne ja rastitin kohdan "haluan että posti ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse", sähköpostiosoitteeni laitoin tietty myös.

Kuukaudessa eivät ole ehtineet vastata yhteydenottopyyntööni.

Hieno laitos ja hyvä palvelu, nurmikonleikkuineen kaikkineen.

Vierailija
35/38 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on kestänyt ykkösluokassa monta päivää.

Vierailija
36/38 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frfrfff postit katoilee

Vierailija
37/38 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon voi luottaa, että edes kirjattu kirje ei välttämättä tule perille. Posti on onnistunut hukkaamaan kaksi kertaa minulle tarkoitettuja kirjattuja kirjeitä.

Vierailija
38/38 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää taas kestävän.