WT-äiti draamailee leijonakorusta
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1454038567082.html
Leijonakorua pitäneen tokaluokkalaisen 27-vuotias äiti on pahoittanut mielensä siitä, että opetustoimi kommentoi vakavaa kouluun kohdistunutta syytöstä:
"Asiaa selvitettiin jo keskiviikkona Junkkarin ja koulun edustajien kanssa. Junkkaria kuitenkin jäi häiritsemään opetustoimen kommentit, jotka hänen mielestään antavat tilanteesta väärän kuvan.
– Rehtori kyllä myönsi, että opettaja on kirjoittanut minulle siinä Wilma-viestissä kielteisesti sen korun käytöstä. Mutta minä en tiennyt vielä siinä vaiheessa kun siellä koulussa olin, että opetustoimi on minusta tehnyt sen paskanjauhajan. Jos olisin tämän tiennyt, niin ehkä olisin käyttäytynyt myös siellä koululla toisella tavalla."
"Asia olisi saattanut ilman opetustoimen johtajan kommentteja olla jo loppuunkäsitelty. Junkkari epäili, että Opetusvirastossa ei ole edes luettu opettajan lähettämiä viestejä."
Eli siis mitä, Opetusvirasto ei saisi tehdä työtään? Mamma toivoo, että asia olisi ollut nopeammin loppuun käsitelty, mutta toisaalta jatkaa itse mediamyllytystä vielä lisää? Vai että koululaitoksen ja sen henkilökunnan saa kyllä esittää virheellisesti negatiivisessa valossa ja tehdä siitä perättömiä syytöksiä, mutta opetusvirasto ei saisi oikaista näitä syytöksiä, koska se saa mamman vaikuttamaan "paskanjauhajalta"?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden äitien elämän ainoa sisältö on tapella päiväkotien ja koulujen henkilökunnan ja sosiaalityöntekijöiden kanssa. Ja tuoda ne draamat julkisuuteen. T. Varhaiskasvattaja
Mitäs jos tekisitte työnne kunnolla niin ei tarvis tapella.
No huh! Mitäpä jos tämän viestin kirjoittaja pistää nyt hetkeksi silmät kiinni ja koittaa oikein oikein kovasti miettiä tätä ajatustaan.
Vierailija kirjoitti:
Rajat kiinni -ryhmässä tuosta äidistä on tehty uhri.
Aika jännä. Rajat kiinni -ryhmässä on kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka haluaisivat kieltää musliminaisten huivit kouluissa ja työelämässä.
"20. tammikuuta 2015 ·
Siis mä en kestä näitä mun lapsia. Eemeli on alkanu viimeaikoina seuraa uutisia aktiivisesti ja kuuntelin aamulla lasten keskustelua Eemeli 7v juttelee Idalle 4v et "taas se venäjä on uhitellu ukrainassa. Ida: Nii sit ne höpöttää hetken ja sit kuuluu et " Äitiiii jos suomi pyrkii sinne natoon, nii onko lapsienkin pakko mennä sinne? Mä sanoin et kyllähän sinne kaikki sit menee :D Sit Eemeli taas pohtii Idalle et "no jos tässä sit sotimaan joutuu lähtee, nii mä käytän konepistoolia tai haulikkoa" Johon Ida 4v vastaa. "No ihan sama jos tässä sotimaan pitää mennä nii mä en tarvii asetta ollenkaan, vaan mä meen ja vedän kaikkia ryssiä turpiin" Lapsien näkökulma asioista :D"
Eiköhän viimeistään tämä kerro millaiset arvot kotoa on lapsille annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden äitien elämän ainoa sisältö on tapella päiväkotien ja koulujen henkilökunnan ja sosiaalityöntekijöiden kanssa. Ja tuoda ne draamat julkisuuteen. T. Varhaiskasvattaja
Päiväkodissa on säännöt ja rutiinit joita jokaisen lapsen tulee noudattaa. Mitään poikkeus-Nico-Pettereitä ei ole. Meidän tehtävämme on huolehtia lapsista ja taata myös muiden lasten turvallisuus. Jos esim. 5-vuotias jatkuvasti käyttäytyy agressiivisesti muita lapsia kohtaan, niin pakko siihen on puuttua ja ottaa puheeksi vanhempien kanssa. Niiden tiettyjen vanhempien asenne on että heidän lapsiaan ei saa komentaa ja heidän lapsillaan on "sitä ja tätä ja tota". Onpa joskus äiti ilmoittanut että ei tuo lasta päiväkotiin jos päiväkodissa on aamupalalla vain puuroa. Ja eräs poika halusi aina aamupalaksi jäätelöä. Silloin tein kyllä selväksi että meillä on ne tietyt jutut ja aina samat jutut kaikille.
Kiitos vaan sinullekin kun osaat arvostaa varhaiskasvattajien työtä! Uskomatonta! Resurssit pienenee, ryhmäkoot kasvaa, kiire lisääntyy ja tästä kaikesta huolimatta yritämme taata lapsillenne laadukkaan ja monipuolisen varhaiskasvatuksen (mikä onneksi Suomessa vielä toistaiseksi on maailman parhaimpia) ja tässä on kiitos!
T. Varhaiskasvattaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa on säännöt ja rutiinit joita jokaisen lapsen tulee noudattaa. Mitään poikkeus-Nico-Pettereitä ei ole. Meidän tehtävämme on huolehtia lapsista ja taata myös muiden lasten turvallisuus. Jos esim. 5-vuotias jatkuvasti käyttäytyy agressiivisesti muita lapsia kohtaan, niin pakko siihen on puuttua ja ottaa puheeksi vanhempien kanssa. Niiden tiettyjen vanhempien asenne on että heidän lapsiaan ei saa komentaa ja heidän lapsillaan on "sitä ja tätä ja tota". Onpa joskus äiti ilmoittanut että ei tuo lasta päiväkotiin jos päiväkodissa on aamupalalla vain puuroa. Ja eräs poika halusi aina aamupalaksi jäätelöä. Silloin tein kyllä selväksi että meillä on ne tietyt jutut ja aina samat jutut kaikille.
Kiitos vaan sinullekin kun osaat arvostaa varhaiskasvattajien työtä! Uskomatonta! Resurssit pienenee, ryhmäkoot kasvaa, kiire lisääntyy ja tästä kaikesta huolimatta yritämme taata lapsillenne laadukkaan ja monipuolisen varhaiskasvatuksen (mikä onneksi Suomessa vielä toistaiseksi on maailman parhaimpia) ja tässä on kiitos!
T. Varhaiskasvattaja
Ja ei, en tee työtäni kiitoksen toivossa, vaan rakkaudesta lapsiin. Silti voisitte vähän miettiä! T. Varhaiskasvattaja
Kaikki on rankkaa, mut aina ehtii muutaman selfien ottaa! :D Jotain kertoo tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. VarhaiskasvattajaJa ei, en tee työtäni kiitoksen toivossa, vaan rakkaudesta lapsiin. Silti voisitte vähän miettiä! T. Varhaiskasvattaja
No vaikka tekisit työtäsi vain siksi, että saat siitä palkkaa, niin minä ja moni muu äiti arvostetaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
"20. tammikuuta 2015 ·
Siis mä en kestä näitä mun lapsia. Eemeli on alkanu viimeaikoina seuraa uutisia aktiivisesti ja kuuntelin aamulla lasten keskustelua Eemeli 7v juttelee Idalle 4v et "taas se venäjä on uhitellu ukrainassa. Ida: Nii sit ne höpöttää hetken ja sit kuuluu et " Äitiiii jos suomi pyrkii sinne natoon, nii onko lapsienkin pakko mennä sinne? Mä sanoin et kyllähän sinne kaikki sit menee :D Sit Eemeli taas pohtii Idalle et "no jos tässä sit sotimaan joutuu lähtee, nii mä käytän konepistoolia tai haulikkoa" Johon Ida 4v vastaa. "No ihan sama jos tässä sotimaan pitää mennä nii mä en tarvii asetta ollenkaan, vaan mä meen ja vedän kaikkia ryssiä turpiin" Lapsien näkökulma asioista :D"Eiköhän viimeistään tämä kerro millaiset arvot kotoa on lapsille annettu.
Musta tää on jossain määrin pelottavaa, siis tuon äidin käytös. Lapset ovat ihan pihalla pelottavien aikuisten asioiden äärellä ja yrittävät keksiä keinoja selviytyä jos joutuvat osallistumaan sotaan! Ja tää äiti vaan heittää tulta liekkeihin ja nauraa. En voisi kuvitellakaan jättäväni lasta miettimään tuollaisia asioita yksin. Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoululaisen Face on yllättäin yhä täysin avoin....27v, 16 lähtien lapsia, avokki elämänkoululainen. Hieno tulevaisuus.
27-vuotias, vanhin lapsi 8-vuotias, yhteensä neljä lasta
Sinä et taida osata laskea?
Huh mammat, olette idiootteja. Vaikka kyseinen äiti olisi kuinka wt hyvänsä, niin eipä ole teidänkään käytös kovin sivistynyttä.
Opettaja sitä paitsi oli väärässä leimatessaan leijonan rasistiseksi symboliksi, mitä se ei valtiollisessa käytössä todellakaan ole. Sekoitti varmaan monikulttuurisuus-huumassaan hakaristiin. Opettajiltakin toivoisi parempaa sivistyksen tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa vanhemmat järkeviä kun kuulette lapsosenne käyttäytyneen huonosti koulussa. Häiriökäyttäytyminen on vakava oire. Lapsen epäonnistumisen kääntäminen koruongelmaksi on väärä merkki lapselle.
Minusta leijonakofu on alemman sos ryhmän junttikalu
En tiedä muista äideistä, mutta minä ainakin miettisin, jos kuulisin lapseni häiriökäyttäytymisestä, että mitä olen tehnyt väärin ja missä meni vikaan.
Siinä wilma viestissä opettaja kertoo, että poika ryhmässä työskennellessään oli ilmoittanut, että sota alkaa nyt, että hän (poika siis) aikoo ampua mm. venäläisiä. Ryhmässä oli venäläistaustainen tyttö, jota opettaja kuvaili ujoksi ja araksi ja joka oli pelästynyt ja pahoittanut. Poika oli vetänyt leijonakorunsa esiin ja se oli provosoinut tilannetta.
Minusta puhuttelun paikka kyllä, johon pitää kuulua keskustelu leijonakorusta. Minusta tuo ei vaikuta kovin hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä wilma viestissä opettaja kertoo, että poika ryhmässä työskennellessään oli ilmoittanut, että sota alkaa nyt, että hän (poika siis) aikoo ampua mm. venäläisiä. Ryhmässä oli venäläistaustainen tyttö, jota opettaja kuvaili ujoksi ja araksi ja joka oli pelästynyt ja pahoittanut. Poika oli vetänyt leijonakorunsa esiin ja se oli provosoinut tilannetta.
Minusta puhuttelun paikka kyllä, johon pitää kuulua keskustelu leijonakorusta. Minusta tuo ei vaikuta kovin hyvältä.
Vuosi sitten jo näyttää statustaneen "hassuna" kun lapset pohtivat sotaa ja neljävuotias kutsuu venäläisiä r-alkuisella ilmaisulla, jota tuskin on uutisista kuullut. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Jestas sentään!! Ja tämä poika on 8-vuotias? Todellakin on vakavan keskustelun paikka ja voisi vanhemmatkin vähän puuttua lastensa sota- ja ampumisfantasioihin. Äidin fb:n mukaan myös kotona on vastaavia juttuja joihin äiti tuntuu suhtautuvan kovin huvittuneesti.
Harvoin jaksan kommentoida mihinkään mutta tää menee yli ja lujaa. Kunnon juntti-perhe kokonaisuudessaan ja ton esikoisen puheisiin kannattais _ehkä_ puuttua kun haaveilee muiden tappamisesta! Ja tää mutsi naureskelee ja ottaa selfieitä.. Ei stna mikä pelle.
Arvasin että tuo on yh. Ei yh-äideissä mitään vikaa, mutta wt-yh-äidit on pahimpia! Puhuu siis lasten isästä eri yhteydessä kuin "rakkaasta avomiehestään".
Eikö yksi lapsista ole ihan pieni vauva, onko se kuitenkin tämän nykyisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin jaksan kommentoida mihinkään mutta tää menee yli ja lujaa. Kunnon juntti-perhe kokonaisuudessaan ja ton esikoisen puheisiin kannattais _ehkä_ puuttua kun haaveilee muiden tappamisesta! Ja tää mutsi naureskelee ja ottaa selfieitä.. Ei stna mikä pelle.
Eikö nuo lapsen puheet olisi jo syy lastensuojeluilmoitukseen? Ja ihan oikeasti oikeasti on huolestuttavaa jos äiti on jatkuvasti noin väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksi lapsista ole ihan pieni vauva, onko se kuitenkin tämän nykyisen miehen?
Jossain päivityksessä kirjoitti että "onneksi kaikki lapset meni isälleen"
Olkaa vanhemmat järkeviä kun kuulette lapsosenne käyttäytyneen huonosti koulussa. Häiriökäyttäytyminen on vakava oire. Lapsen epäonnistumisen kääntäminen koruongelmaksi on väärä merkki lapselle.
Minusta leijonakofu on alemman sos ryhmän junttikalu