Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WT-äiti draamailee leijonakorusta

Vierailija
29.01.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1454038567082.html

Leijonakorua pitäneen tokaluokkalaisen 27-vuotias äiti on pahoittanut mielensä siitä, että opetustoimi kommentoi vakavaa kouluun kohdistunutta syytöstä:

"Asiaa selvitettiin jo keskiviikkona Junkkarin ja koulun edustajien kanssa. Junkkaria kuitenkin jäi häiritsemään opetustoimen kommentit, jotka hänen mielestään antavat tilanteesta väärän kuvan.

– Rehtori kyllä myönsi, että opettaja on kirjoittanut minulle siinä Wilma-viestissä kielteisesti sen korun käytöstä. Mutta minä en tiennyt vielä siinä vaiheessa kun siellä koulussa olin, että opetustoimi on minusta tehnyt sen paskanjauhajan. Jos olisin tämän tiennyt, niin ehkä olisin käyttäytynyt myös siellä koululla toisella tavalla."

"Asia olisi saattanut ilman opetustoimen johtajan kommentteja olla jo loppuunkäsitelty. Junkkari epäili, että Opetusvirastossa ei ole edes luettu opettajan lähettämiä viestejä."

Eli siis mitä, Opetusvirasto ei saisi tehdä työtään? Mamma toivoo, että asia olisi ollut nopeammin loppuun käsitelty, mutta toisaalta jatkaa itse mediamyllytystä vielä lisää? Vai että koululaitoksen ja sen henkilökunnan saa kyllä esittää virheellisesti negatiivisessa valossa ja tehdä siitä perättömiä syytöksiä, mutta opetusvirasto ei saisi oikaista näitä syytöksiä, koska se saa mamman vaikuttamaan "paskanjauhajalta"?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden uutisten perusteella sain sen kuvan, että lapsi olisi sanonut/tehnyt jotain rasistista ja puolustautunut korulla.

Vierailija
2/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

leijonakorut on noloja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti avautui ensin asiasta Faceen mutta nyt toivoo, ettei asiaa puitaisi julkisuudessa?

Vierailija
4/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä ylipäänsä pitää median välityksellä käydä läpi. Äitikin olisi voinut asian pelkästään koulun kanssa selvittää, eikä jakaa julkisena facessa. Oli vika sitten missä tahansa.

Vierailija
5/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olisi "käyttäytynyt toisella tavalla"??? Eli käytöstavat ovat hallussa vain silloin tällöin, mutta välillä myös hukassa. Samaa oppia kai lapsikin toteuttanut.

Kerrankin WT-nimittely on paikallaan.

Vierailija
6/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tuosta äidin sepustuksesta ei oikein saa selvää. Luultavasti ottanut itse yhteyttä lehteen, solkittanut suu vaahdossa omista oikeuksistaan, ja lehti on yrittänyt tehdä siitä jotenkin edes johdonmukaksen jutun.

Ei ihme, jos lapsi on kapeakatseinen rasistinalku. Leijonakorukin lahja äidiltä.

Vierailija
7/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat varmasti äidistään ylpeitä!

Vierailija
8/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti laitoit vain osan tarinaa. Sivusta mitä oon muutaman jutun ja päivityksen tästä lukenut niin asia on mennyt niin että opettaja ilmoitti leijonakorun olevan sopimaton kouluympäristöön (tämän opettajan itsekirjoittaman tekstin luin Facebookista kuvakaappauksesta) ja opetusvirastosta väitettiin ensin ettei tälläistä ole tapahtunut, äidin kommentoitua asiaa muuttuukin opetusviraston kanta että "no voi olla että on tapahtunut, tulkinnanvaraista".

En sen kummemmin tiedä mitä keskusteluja tästä on käyty muuten kuin julkisesti mutta näillä tiedoilla ymmärrän hyvin äidin närkästyksen, onneksi asia on kuitenkin selvitetty.

Vierailija
9/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin WT-nimittely on paikallaan.

Tätä minäkin ajattelin, yleensä täällä viljellään WT:tä vaikka mihin yhteyksiin. Nyt oli kuitenkin niin klassikkoesimerkki, että rohkenin otsikoida näin. :D - Ap

Vierailija
10/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä olisin äitinä enemmän huolissani lapsen häiritsevästä käyttäytymisestä kuin oikeudesta pitää leijonakoiraa...

Vierailija
11/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaisen Face on yllättäin yhä täysin avoin....27v, 16 lähtien lapsia, avokki elämänkoululainen. Hieno tulevaisuus. 

Vierailija
12/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korua! Kiitos iPad.

Vierailija
13/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi vain toinen osapuoli tuoda asiat omien lasien läpi katsottuna esille, toinen osapuoli joutuu vaikemaan ollessaan vaitiolovelvollinen. 

Vierailija
14/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valkokultainen synttärilahjaksi saatu leijonakaulakoru jossa leijonalla timantit silmien paikalla. Syystä että olen horoskoopiltani leijona.

Pidetänkö minuakin nyt sitten rasistina tai ties minä, jos käytän tuota kaunista korua ja koska siitä erottaa heti että siinä on leijonan pää?

Vierailija
15/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä mä olisin äitinä enemmän huolissani lapsen häiritsevästä käyttäytymisestä kuin oikeudesta pitää leijonakoiraa...

Lieneekö leijonakoira yhtä lailla lapsille vaarallinen kuin taostelukoira? Siinä tapauksessa ymmärrän opettajan huolen! :|

Vierailija
16/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruuden muukalaiset tulevat vielä ihmettelemään kovasti, mikä kauhea mutaatio iski naissukupuoleen 2000-luvun alkupuolella. Miehet säilyivät pitkälti sen näköisinä kuin olivat aina olleet, mutta naisista tuli yhtäkkiä mulkosilmäisiä, lommoposkisia töröhuulia, joiden naama on maalattu liukuväreillä ja kulmakarvat spriitussilla.

Tuokin nainen on lähettänyt lehdelle itsestään kaikkein edustavimman kuvan, ja näyttää siinä pissikseltä, joka on mennyt vessaan silmät selällään ja huulet tanassa ottamaan itsestään kuvalokuvan. Normaaleja valokuvia ei taida alle kolmekymppisistä olla enää olemassakaan, ja esimerkiksi poliisin pitäisi etsiä kadonneita henkilöitä näiden irtoripsien ja huuli-implanttien koristamien omakuvien perusteella.

Vierailija
17/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän tässä näyttää siltä, että lapsen äiti on repinyt ison jutun tahallaan(?) väärin tulkitsemalla opettajan viestiä, että korun käyttö on kielletty, mutta oikestihan äidin olisi pitänyt reagoida oman lapsensa häiriökäyttäytymiseen koulussa.

Jotkut vanhemmat tekevät juuri tälläistä, kokevat että heidän pitää puolustaa lapsiaan, vaikka tässä selvästi olisi ollut tarve kasvattaa lasta ja tukea koulun työrauhaa.

Vierailija
18/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuuttia julkisuutta oikein kuvan kanssa iltapäivälehdessä. Kyllä kannatti.

Vierailija
19/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valkokultainen synttärilahjaksi saatu leijonakaulakoru jossa leijonalla timantit silmien paikalla. Syystä että olen horoskoopiltani leijona.

Pidetänkö minuakin nyt sitten rasistina tai ties minä, jos käytän tuota kaunista korua ja koska siitä erottaa heti että siinä on leijonan pää?

Onko pakko olla noin lapsellinen?

Vierailija
20/113 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 minuuttia julkisuutta oikein kuvan kanssa iltapäivälehdessä. Kyllä kannatti.

Mistä sitä tietää mikä tositeevee ura tästä urkenee.