Työkkärin työtarjous. Mitä kirjoitan hakemukseen jotta ei varmana valittaisi?
Työkkäri siis lähetti työtarjouksen, johon kuulemma voisin olla soveltuva. No en ole, kun on täyttä asiakaspalvelutyötä ja saan tuollasissa töissä takuuvarmana paniikkikohtauksen (olen saanut ennenkin kun olen ollut vastaavanlaisessa töissä) jonka vuoksi jouduin lopulta työt lopettamaan.
Tuossa pitäisi suoraan työnantajalle kirjoittaa työhakemus, enkä tiedä mitä kirjoittaisin, kuitenkin sen verran huonosti, ettei varmana kutsuis edes haastatteluun asti. Toisaalta, en kehtaisi vaan kirjoittaa "Moi. Löysin tän työpaikan. Oon ihan reipas ja työtä pelkäämätön. T: Saara" :D
Karenssia pukkaa jos ei laita mitään.
Tästä olin vielä erikseen puhelimessa työkkärin virkailijalle maininnut, että ei tuollaista työtä historiani perusteella, kiitooos.. Sitten tulee ku rakettina juuri sellainen työtarjous, ylläripylläri... Ja vielä oikein "Uskomme sinun soveltuvan tähän työhön..." diipadaapa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Pistää oikeen oksettamaan kaltaisesi ihmiset. Häpeäisit.
Terveisin opiskelija joka tekee 15-tuntisia päiviä pitkin viikkoa, koulun ja töiden vuoksi. Toki täyttä omaa valintaa, mutta ei ikinä tulis mieleenkään jäädä himaan makaamaan ja elämään verorahoilla.
Toivottavasti maksamani verot lämmittävät pankkitililläsi tukien maksupäivänä. Muista silloin niitä ihmisiä jotka painavat pitkää päivää SINUN elantosi eteen ja elävät silti itse kädestä suuhun.
Hah. Sinä, marttyyri, elät kädestä suuhun siksi, ettet joutuisi ottamaan opintolainaa. Lapsiakaan sinulla tuskin on tai ovat melko heitteillä, kun äiti käy kotona vsin nukkumassa. Katkeruus ei pue ketään! ;)
Opintolaina on kyllä nostettu, käytetty elämiseen ja laskujen maksuun. Älä huoli! ;)
Joo, ei ole lapsia eikä tule.
muistakaa avväki että OPINTOLAINA JA OPINTOTUKI ovat kaksi eri asiaa. Myötätuntoni ja hatunnostoni sinulle opiskelia. suomi on paska maa hyysätään mamuja ja laiskoja työttömiä
Vierailija kirjoitti:
Älä nolaa itseäsi äläkä polta siltoja edestäsi tekemällä huono hakemus.
Tee niin hyvä hakemus kuin osaat ja mieti valintaa vasta sitten jos ja kun saat kutsun haastatteluun. Siellä olet oma itsesi ja vaikka sivulauseessa mainitset paniikkihäiriösi.
Karenssi tulee, jos haastattelussa mainitsee sairauden. Silloin katsotaan että on omalla menettelyllään aiheuttanut sen ettei tule valituksi. Jos työkkäri tekee työtarjouksen niin silloin on työkkärin mielestä kykenevä tekemään kyseistä työtä.
Mäkin oon tehny töitä paniikkihäiriön kanssa, mihin oli lääkitys. Tosiaan sitä asiakaspalvelutyötä nimenomaan ;) harmitti, ahdisti ja välillä tuntui ettei pysty mihinkään. Silti siitäkin selvittiin. Olen sitä mieltä, et kaikki lähtee omasta asenteesta työntekoon.
Toi sun toimintas on laiskuutta vaan.
Jospa nielet ylpeytes, otat ittees niskasta kiinni ja haet töitä tosissas. Tai sit vaan otat sen karenssin vastaan.
Elämä on valintoja.
kirjoitti:
Terveisin opiskelija joka tekee 15-tuntisia päiviä pitkin viikkoa, koulun ja töiden vuoksi. Toki täyttä omaa valintaa, mutta ei ikinä tulis mieleenkään jäädä himaan makaamaan ja elämään verorahoilla.
Toivottavasti maksamani verot lämmittävät pankkitililläsi tukien maksupäivänä. Muista silloin niitä ihmisiä jotka painavat pitkää päivää SINUN elantosi eteen ja elävät silti itse kädestä suuhun.
Anteeksi, mistä näitä mänttejä oikein tulee?
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Mitä mänttiä tossa oli? Hyvä et jotkut kantavat kortensa kekoon tässä hyysäys-valtiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
En ole AP, mutta iso kiitos sinulle siitä :-).
Eli tyypillinen ja katkera vela siellä taas kitisee.
Kaiveleeko persettä? Taitaa taas pukata uutta hedelmää, joten pidäpä suusi ja varmistaudu taas puskemaan elättejä veronmaksajien niskoille. Tuskin tuolla asenteella edes tukitöihin pääsee, ja ideologiaan ei mitä ilmeisimmin kuulu itsensä tai suurper(s/h)eensä elättäminen omalla työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
En ole AP, mutta iso kiitos sinulle siitä :-).
Kaiveleeko persettä? Taitaa taas pukata uutta hedelmää, joten pidäpä suusi ja varmistaudu taas puskemaan elättejä veronmaksajien niskoille. Tuskin tuolla asenteella edes tukitöihin pääsee, ja ideologiaan ei mitä ilmeisimmin kuulu itsensä tai suurper(s/h)eensä elättäminen omalla työllä.
WOOORD! sylkekää te työttömät kattoon rauhassa ja heitelkää mauttomia katkeria kommenttejanne vaikka toisillenne. Vähän kunnioitusta niitä veronmaksajia kohtaan jotka sen leivän teidän pöytäänne tuovat.
Meni taas todella asiattomaksi. Paniikkihäiriö on mielisairaus, joka voi tehdä ihmisen kyvyttömäksi tekemään tietynlaisia töitä, kuten muutkin mielisairaudet. Itse sairastuin vakavaan masennukseen opiskellessani tarjoilijaksi. Olin pitkään niin huonossa kunnossa, etten pystynyt edes kaupassa käymään ilman kannustusta. Nykyään opiskelen eri alaa ammatillisena kuntoutuksena ja olen nykyään täynnä elämää, pystyn ajattelemaan itseni töihin ja jopa haluan sitä. Siitä huolimatta en hakisi ravintola-alalle, koska olisin varmasti burnoutissa parissa viikossa ja taas kyvytön yhtään mihinkään. En ole laiska, tiedän vain mihin sovin ja mihin pystyn. Omasta hyvinvoinnista ja jakamisesta huolehtiminen ei ole laiskuutta, eikä ole kenenkään parhaaksi laittaa ketään tekemään työtä josta sairastuu. Tällä tavoin saadaan vaan lisää mielenterveyspotilaita verorahoilla elätettäväksi.
Millä te elätte, jos ette käy töissä, ettekä edes halua mennä? Ihmettelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat, että haen paikkaa koska työvoimatoimistosta käskettiin. Eiköhän tuosta tule ilmi oma oikea motivaatiosi hakea paikkaa.
Just näin. Itse mainitsen näihin pakkopulla paikkoihin hakiessani että sain "työvoimatoimistosta osoituksen työpaikkaanne", jne. Se on siinä.
Mä laitan et te-toimisto katsoo minun olevan sopiva tarjoamaanne työpaikkaan. Ja kerron toki osaamisestani/kokemuksestani. Koskaan en ole saanut kutsua haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Millä te elätte, jos ette käy töissä, ettekä edes halua mennä? Ihmettelen vaan.
Käsitin että ei ole kyse siitä ettei halua mennä töihin vaan että ei halua mennä työhön josta tietää että ei pärjää.
Ei te-toimisto muuten todellakaan lähetä tarjouksia paikoista joihin ko hakija on sopiva, olen esim usein saanut työtarjouksia paikkaan jossa "oma auto välttämätön", minulla ei ole edes ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat, että haen paikkaa koska työvoimatoimistosta käskettiin. Eiköhän tuosta tule ilmi oma oikea motivaatiosi hakea paikkaa.
Just näin. Itse mainitsen näihin pakkopulla paikkoihin hakiessani että sain "työvoimatoimistosta osoituksen työpaikkaanne", jne. Se on siinä.
Mä laitan et te-toimisto katsoo minun olevan sopiva tarjoamaanne työpaikkaan. Ja kerron toki osaamisestani/kokemuksestani. Koskaan en ole saanut kutsua haastatteluun.
Lisään vielä että olen hakenut -ja haen- useaan työpaikkaan ihan oma-aloitteisesti, ne te-toimiston työtarjoukset ovat vain lähes aina aivan järjettömiin paikkoihin joihin minulla ei ole minkäänlaista pätevyyttä.
Kirjoitat sellaisen teinilissuhakemuksen. " Mä oisin tosi hyvs valinta tähä työhö kosk niinku mää oon sillee tosi ilone tai silleesti".
Vierailija kirjoitti:
Teet vaan tosi kliseisen hakemuksen. Harrastuksina lenkkeily ja johonkin maininta "hymy ei hyydy kiireessäkään". "Olen luotettava, rehellinen ja iloinen energiapakkaus."
Heh, ja tuolla tavoin voi sitten saadakin töitä. Itse ainakin tein nykyiseen työpaikkaani puoli vuotta sitten ihan perushakemuksen, varmaan sitten kliseisen, ja sain vakipaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Mitä mänttiä tossa oli? Hyvä et jotkut kantavat kortensa kekoon tässä hyysäys-valtiossa
Miksi pitäisi pyrkiä työhön, jota ei pysty tekemään? Se ei ole kenenkään kannalta hyvä, ei työntekijän, ei työnantajan eikä valtion.
No jos ne työkkärin tarjoukset on ihan sopimattomia ni katoppa ite että mitä hakutietija ja -ammatteja olet sinne itsestäsi tallentanut. Se on ihan sun omalla vastuulla se. Työkkärin tätilla viu olla 600 asiakasta listallaan. Mistä niistä voi tietää että mitä kukain osaa ja tekee. Mulle tuli yks asiakas meuhkaamaan ettei nämä hänen tiedot pidä paikkaansa. Lähetin sen ihan ite täyttämään tietonsa oikein. Ei ole mun kädessä tieto hänen keilapallonkiillottajan hakuammateista...
Työnantajat kertovat te-toimistolle, ketkä paikkaa ovat hakeneet ja kuka valitaan. Ei siellä ruodita mitä sanavalintoja hakemuksissa oli ellei kyseessä ole räikeä yritys välttyä "työhönjoutumiselta".